
Warme voeten?
je kunt beter uitkijken dat die hond je niet te pakken krijgt................djjr schreef:Mag je wel uitkijken dat je motor nog koeling krijgt.berend jan schreef:tenisbal in je kachelpijpen proppen (past presies) en in de winter weer eruit halen...
klaar...
2 ballen afpakken van een hond en hoppa..
Als je de kachelpijpen volpropt, dan koelt je motor nog wel hoor. De lucht laat je toch via de zijkant uit de warmtewisselaars stromen.djjr schreef:Mag je wel uitkijken dat je motor nog koeling krijgt.berend jan schreef:tenisbal in je kachelpijpen proppen (past presies) en in de winter weer eruit halen...
klaar...
2 ballen afpakken van een hond en hoppa..
La vie est belle.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
je kan dan beter de kachelslang loshalen lijkt mij. maar het beste is natuurlijk het systeem in orde maken. een eend waarvan de verwarming in orde is, is 's winters heerlijk warm te stoken. niet alleen prettig omdat je dan niet 4 jassen over elkaar aanhoeft, maar ook veilig, omdat niet al je ramen beslaan.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
zoals ik al zei, van de halfords werkt goed.
Het spullie moet redelijk warmte bestendig zijn, je uitlaat zit 3 cm verder naar voren!
Anders hebben we van de winter weer fik eenden
Het spullie moet redelijk warmte bestendig zijn, je uitlaat zit 3 cm verder naar voren!
Anders hebben we van de winter weer fik eenden
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Wat ook nog wel eens gebeurd met die kleppen van de kachelpotten is dat de as van de klep verbogen is, zodat als je denkt de klep dicht te hebben staan toch de klep nog op een kier staat.
Je kunt dit controleren door aan de wielzijde te kijken od de klep op beide uiterste standen goed tegen het huis aan staat.
Zo niet, dan met je de klep tegen de 'verkeerde' kant aanzetten, en de as aan de bovenzijde doorbuigen zodat de as aan de bovenzijde 9buitenkant kachelpot) weer recht boven de klep in de kachelpot staat.
Dan hoef je ook niet te klooien met schuim, wat je er toch al bijna niet op krijgt, en snel losraakt.
Je kunt dit controleren door aan de wielzijde te kijken od de klep op beide uiterste standen goed tegen het huis aan staat.
Zo niet, dan met je de klep tegen de 'verkeerde' kant aanzetten, en de as aan de bovenzijde doorbuigen zodat de as aan de bovenzijde 9buitenkant kachelpot) weer recht boven de klep in de kachelpot staat.
Dan hoef je ook niet te klooien met schuim, wat je er toch al bijna niet op krijgt, en snel losraakt.
ik ga foam halen bij de Halfords!
als je een papiertje (rechthoekig beetje op maat) er in stopt en dan de klep dicht zet en met een pen de rand aan geven..en je hebt je een malletje.
dan nog langs de rand een strookje (rond de zijkant) en klaar is die goed werkende kachel pot!
als je een papiertje (rechthoekig beetje op maat) er in stopt en dan de klep dicht zet en met een pen de rand aan geven..en je hebt je een malletje.
dan nog langs de rand een strookje (rond de zijkant) en klaar is die goed werkende kachel pot!
onder druk wordt alles vloeibaar