nieuwe aanwinst: Dyane 4 orange ténéré 1974
nieuwe aanwinst: Dyane 4 orange ténéré 1974
Zo. Hierbij wat fotootjes van mijn nieuwe aanwinst: een Dyane 4 luxe uit 1974!
Zaterdag heb ik haar opgehaald in Oldenzaal, waar de vorige eigenaar al was begonnen met slopen. Na het motortje erin en de schermen er weer op te hebben gezet, ben ik er zo'n 150 km. mee naar huis gereden. Daar ben ik gelijk begonnen met leeghalen. Ik heb een hele vuilniszak met tapijt (!!!) en andere rotzooi van de bodem en uit de deuren gehaald.
Of ik er blij mee ben? Eigenlijk weet ik het niet. Dit zou de low-budget wintereend moeten worden waarnaar ik zocht - goedkoop, niet mooi wel tamelijk goed, oefeneend om wat bedrevener te worden met sleutelen. En vooral: een eendje waarvan het niet zo erg is als de vele kilometers hun sporen nalaten (rijden, heerlijk!).
Ik heb 450 euro voor de auto betaald, ze rijdt en is nog even gekeurd. Maar echt comfortabel is het nog niet, op de foto's is te zien waarom (dat 2cv-special bankje zit wel erg laag, en zie vooral de foto's van het schutbord...).
Ik ben dus erg benieuwd wat jullie ervan vinden!
Pluspunten:
- apk
- chassis goed
- motortje 2cv6 en versnellingsbak ok
- remmen ok
- banden ok
- een hoop onderdelen + kenteken natuurlijk.
Minpunten:
- het schutbord was verrot. De vorige eigenaar heeft dat op de Franse manier opgelost: hij heeft de rotte plekken eruit geknipt en er dun plaatstaal ingepopt(!). Daardoor nogal herrie als je rijdt.
- puntje laswerk waar de stuurstang door 't chassis gaat.
- raamrubbers rot.
- met de hand geschilderd.
Typisch de luxe-uitvoering: twee lampjes en één knopje!
En dat geile donkerbruine interieur natuurlijk.
Aparte manier van repareren hoor.
Tsja, opnieuw?
Meer foto's kun je vinden op http://www.geocities.com/jaspersch
Zaterdag heb ik haar opgehaald in Oldenzaal, waar de vorige eigenaar al was begonnen met slopen. Na het motortje erin en de schermen er weer op te hebben gezet, ben ik er zo'n 150 km. mee naar huis gereden. Daar ben ik gelijk begonnen met leeghalen. Ik heb een hele vuilniszak met tapijt (!!!) en andere rotzooi van de bodem en uit de deuren gehaald.
Of ik er blij mee ben? Eigenlijk weet ik het niet. Dit zou de low-budget wintereend moeten worden waarnaar ik zocht - goedkoop, niet mooi wel tamelijk goed, oefeneend om wat bedrevener te worden met sleutelen. En vooral: een eendje waarvan het niet zo erg is als de vele kilometers hun sporen nalaten (rijden, heerlijk!).
Ik heb 450 euro voor de auto betaald, ze rijdt en is nog even gekeurd. Maar echt comfortabel is het nog niet, op de foto's is te zien waarom (dat 2cv-special bankje zit wel erg laag, en zie vooral de foto's van het schutbord...).
Ik ben dus erg benieuwd wat jullie ervan vinden!
Pluspunten:
- apk
- chassis goed
- motortje 2cv6 en versnellingsbak ok
- remmen ok
- banden ok
- een hoop onderdelen + kenteken natuurlijk.
Minpunten:
- het schutbord was verrot. De vorige eigenaar heeft dat op de Franse manier opgelost: hij heeft de rotte plekken eruit geknipt en er dun plaatstaal ingepopt(!). Daardoor nogal herrie als je rijdt.
- puntje laswerk waar de stuurstang door 't chassis gaat.
- raamrubbers rot.
- met de hand geschilderd.
Typisch de luxe-uitvoering: twee lampjes en één knopje!
En dat geile donkerbruine interieur natuurlijk.
Aparte manier van repareren hoor.
Tsja, opnieuw?
Meer foto's kun je vinden op http://www.geocities.com/jaspersch
Laatst gewijzigd door Jaspersch op di 17 jul, 2007 09:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Je hebt hem wel weg bij een echte eendenliefhebber! Dat is een ding wat zeker is, ik ken hem namelijk, ik denk ook veel mensen hier.
Maar hij is wel met de franse slag gerepareerd
Ach, gewoon even aankijken en als je er zin in hebt en tijd voor hebt zou ik het schutbord een keer beter repareren en vooral goed isoleren!
Maar reken erop dat je wat tegen gaat komen als je het los haalt!
succes voor de apk.
Maar hij is wel met de franse slag gerepareerd
Ach, gewoon even aankijken en als je er zin in hebt en tijd voor hebt zou ik het schutbord een keer beter repareren en vooral goed isoleren!
Maar reken erop dat je wat tegen gaat komen als je het los haalt!
succes voor de apk.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je ORANJE Dyane Jasper! Gaaf, en ziet er zo te zien inderdaad nog wel heel redelijk uit voor het geld Ben zelf ook op zoek naar een `winter`-eend of Dyane, ik denk dat jij daarvoor de perfecte auto gekocht hebt! Enne, Dyane rules
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
> Als je je gezond verstand gebruikt kun je er weinig aan verkloten maar een heleboel dingen verbeteren.
Precies, dat was het idee. Knutselen!
> Het kan altijd slechter zoals je ziet
Wow, zonde... Auto staat al 11 jaar op dezelfde naam, maar niet van een liefhebber met tijd zo te zien!
> succes met opknappen.
Dank je!
> Je hebt hem wel weg bij een echte eendenliefhebber!
Dat weet ik. Heel aardige man, fantastische auto's. En precies wat je zegt: een EENDENliefhebber (Dyane was niet helemaal z'n ding geloof ik:)).
Nu ga ik proberen de Dyane zo snel mogelijk apk-klaar te krijgen. Knipperlichtschakelaartje vervangen, en misschien wat laswerk rond de stuurstang (maar eerst maar 'ns voorkeuren:D). Verder is de auto redelijk, idd met de Franse slag gerepareerd.
Flying Duckman, weet jij iets meer van m'n nieuwe gebakje?
Precies, dat was het idee. Knutselen!
> Het kan altijd slechter zoals je ziet
Wow, zonde... Auto staat al 11 jaar op dezelfde naam, maar niet van een liefhebber met tijd zo te zien!
> succes met opknappen.
Dank je!
> Je hebt hem wel weg bij een echte eendenliefhebber!
Dat weet ik. Heel aardige man, fantastische auto's. En precies wat je zegt: een EENDENliefhebber (Dyane was niet helemaal z'n ding geloof ik:)).
Nu ga ik proberen de Dyane zo snel mogelijk apk-klaar te krijgen. Knipperlichtschakelaartje vervangen, en misschien wat laswerk rond de stuurstang (maar eerst maar 'ns voorkeuren:D). Verder is de auto redelijk, idd met de Franse slag gerepareerd.
Flying Duckman, weet jij iets meer van m'n nieuwe gebakje?
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
-
- Gebruiker
- Berichten: 75
- Lid geworden op: do 1 jun, 2006 20:38
Ik neem aan dat je voor die 450 euro de 123 ontsteking er niet bij hebt onderhandeld? Dat zou helemaal mooi zijn.
Succes met opknappen. Op MP wordt overigens een Dyanekoets aangeboden, wellicht is dit een nog betere basis voor restauratie, kan je gelijk het oranje met de verfspuit (laten) aanbrengen ipv met de roller.
Succes, Paul
Succes met opknappen. Op MP wordt overigens een Dyanekoets aangeboden, wellicht is dit een nog betere basis voor restauratie, kan je gelijk het oranje met de verfspuit (laten) aanbrengen ipv met de roller.
Succes, Paul
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
> Op MP wordt overigens een Dyanekoets aangeboden
Bedankt voor de tip. Maar volgens mij is mijn koetsje beter. Dorpels en kofferbakbodem zijn namelijk wél goed, alleen vooraan niet echt. En 't schutbord natuurlijk.
> zit er nog een bruin dashbord in en eveneens een bruin stuur?
Het dashboard wel, het stuur is zwart (2cv denk ik). Ik houd gewoon dit dashboard hoor! Bizar detail trouwens dat de draadjes voor een ander knopje (alarmlicht?) al achter het dashboard zitten, alleen het knopje ontbreekt dus.
Ben alleen op zoek naar de bruine deurplaten, die er (nagevraagd) echt inhoren.
Bedankt voor de tip. Maar volgens mij is mijn koetsje beter. Dorpels en kofferbakbodem zijn namelijk wél goed, alleen vooraan niet echt. En 't schutbord natuurlijk.
> zit er nog een bruin dashbord in en eveneens een bruin stuur?
Het dashboard wel, het stuur is zwart (2cv denk ik). Ik houd gewoon dit dashboard hoor! Bizar detail trouwens dat de draadjes voor een ander knopje (alarmlicht?) al achter het dashboard zitten, alleen het knopje ontbreekt dus.
Ben alleen op zoek naar de bruine deurplaten, die er (nagevraagd) echt inhoren.
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
-
- Gebruiker
- Berichten: 75
- Lid geworden op: do 1 jun, 2006 20:38
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten