Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
-
Truudsje
- Gebruiker

-
Contacteer:
Bericht
door Truudsje » zo 22 jul, 2007 11:45
Hee allen,
Gisteren flink vooruit gegaan met de opbouw van de eend en we wilden effe kijken of de draden goed waren aangesloten, blijkt dat het contact vol met zand zit. Bij de spuiter hebben ze deels gezandstraald en blijkbaar niet goed afgeplakt (

). Maar goed, daar valt niets aan te doen, maar wat nu? Iemand suggesties voordat we aan de klus beginnen om het contactslot eraf te halen en evt te vervangen (daarover had ik wel al een topic gevonden dus die discussie hoeft hier niet herhaald).
Valt het schoon te maken op een of andere manier of niet?
We horen het wel.
Groeten,
Trudie
-
Lelijke Eend
- Heavy user

Bericht
door Lelijke Eend » zo 22 jul, 2007 12:00
Contactslot helemaal uit elkaar, afspoelen, en weer in elkaar zetten en hopen dat het spul het nog doet. Alleen waar gezandstraald is, is alle roestbescherming er af, dus er moet ook opnieuw geverfd/verzonken worden. Aluminium delen roesten naruurlijk niet op zo'n wijze dat het een probleem is

Afblijven.
-
Truudsje
- Gebruiker

-
Contacteer:
Bericht
door Truudsje » zo 22 jul, 2007 12:10
Bedankt, het contact zelf is niet echt mee gestraald, maar er is gewoon slordig afgeplakt en daarom zit er zand in. Dus met het opnieuw verven valt het nog mee.
Het was niet kaal gemaakt of zo (gelukkig maar).
Ik denk dus idd dat we er een leuke klus bij hebben: het uit elkaar halen van het contactslot en schoonmaken en weer in elkaar zetten.
Bedankt voor de snelle reactie!
Groeten!
-
OnsEendje2
- Veelvuldig poster

Bericht
door OnsEendje2 » zo 22 jul, 2007 12:15
Heb net even jullie site bekeken. Jullie zijn goed bezig zeg
Leuk om de foto's door te bladeren en ook de detail foto's te zien. Dat zal idd handig zijn bij de opbouw.
Succes!
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
Truudsje
- Gebruiker

-
Contacteer:
Bericht
door Truudsje » zo 22 jul, 2007 12:46
Dank. .... het is ons eerste restauratieproject maar we genieten met volle teugen ervan.
En veel detailfotos is erg handig ja, maar dan zul je nog zien dat je te weinig fotos hebt..... ik maak ook veel gebruik van andere restauratieverslagen (lang leve draadloos internet dat tot de garage reikt!!!) en af en toe staat de voorbeeld-eend erbij, dat is helemaal handig.
Groeten
-
backfire
- Addicted user

-
Contacteer:
Bericht
door backfire » zo 22 jul, 2007 13:07
Trudie ik wil niet vervelend doen hoor, maar je zult wel de borgpennetjes moeten uitboren om bij de cilinder zelf te kunnen komen.
Er zijn her en der wel bedrijven welke koperen klinknageltjes verkopen, die kun je dan weer gebruiken om het afdekplaatje weer te monteren.
-
Truudsje
- Gebruiker

-
Contacteer:
Bericht
door Truudsje » zo 22 jul, 2007 13:33
Je doet niet vervelend hoor, je zegt waar het op staat!
Ik had al zoiets begrepen van anderen ja, dat het een boorklusje (en rotklusje) wordt. We laten het vandaag maar even zitten en kijken eerst effe wat de citroengarage nog kan betekenen.
Geen restauratieproject zonder hobbeltjes he!
Schiet jij ook lekker op?
-
CitRoel
- Veelvuldig poster

Bericht
door CitRoel » zo 22 jul, 2007 18:02
Is een ander/nieuw contact slot geen betere optie? Je hebt meteen een heel fris slot dus geen slijtage problemen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
Truudsje
- Gebruiker

-
Contacteer:
Bericht
door Truudsje » zo 22 jul, 2007 18:17
(Cit)Roel, ja daar denken we ook over na. Het kost wel wat, maar nu zijn we toch bezig...
Wordt vervolgd in ieder geval!
-
CitRoel
- Veelvuldig poster

Bericht
door CitRoel » zo 22 jul, 2007 18:22
Ja precies, ik heb bij sommige dingen spijt dat ik ze niet heb vervangen/vernieuwd tijdens de restauratie. Als je toch bezig bent met geld uitgeven kan zo'n slotje er vast ook wel bij. Succes!
-
Lelijke Eend
- Heavy user

Bericht
door Lelijke Eend » zo 22 jul, 2007 21:46
Zelf ben ik ook bezig mijn Eend te reviseren, maar ik kijk met name naar hoe eenvoudig iets te vervangen is. Een krukas is moeilijker te vervangen dan een contactslot, dus heeft een krukas prioriteit boven een stuurslot. De ellende bij een kapotte krukas is ook groter dan bij een kapot stuurslot (kan je nog wel open slopen gok ik zo en wat draadjes verbinden), dus in mijn ogen hoef je een contactslot niet gelijk te vervangen als het alleen even schoon gemaakt hoeft te worden. Anderzijds ben je dan (vanzelfsprekend!) in 1 keer klaar ...
Afblijven.
-
Truudsje
- Gebruiker

-
Contacteer:
Bericht
door Truudsje » ma 23 jul, 2007 07:52
Mijn idee is ook om eerst te kijken of we het er heel af krijgen (als niet: dan vervangen) en dan kijken of het schoon krijgen en wat de schade binnenin is. Want we hebben zaterdag flink wat zitten raggen in het contact om de sleutel om te draaien. Bij beschadiging: vervangen als niet, dan kan het oude erop. Ik kan zelf niet goed dingen vernieuwen die niet echt stuk zijn, vind ik ook weer een beetje zonde. Maar we zien wel hoe we het eraf krijgen. Misschien volgend weekend effe gaan klooien, deze week eerst weer even werken!
-
CitRoel
- Veelvuldig poster

Bericht
door CitRoel » do 26 jul, 2007 16:21
Het is misschien makkelijk te vervangen maar net iets waar je niet op zit te wachten, als je een hele poos gesleuteld hebt aan je eend en net op die lekkere warme dag dat je graag wil rijden en niet sleutelen gaat je contactslot kapot. Bij mij gaat er altijd iets kapot als ik geen zin of tijd heb om te sleutelen. Ik ben het met LE eens hoor "first things first"....