terug van weggeweest
-
- Gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 21:58
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Deze stond vroeger op de Lekdijk bij Krimpen.
http://62.95.94.132/gallery/album03/2cv1227?full=1
_________________
Citrogroeten,
Martijn
Dit is gepost op het andere forum . Hier heb ik hem dus opgehaald !!!!
DIT IS HEM OOK !!!! Met een buitenlands kenteken (frans ?)
gr Marctv
http://62.95.94.132/gallery/album03/2cv1227?full=1
_________________
Citrogroeten,
Martijn
Dit is gepost op het andere forum . Hier heb ik hem dus opgehaald !!!!
DIT IS HEM OOK !!!! Met een buitenlands kenteken (frans ?)
gr Marctv
Gr. Marc
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
-
- Gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 21:58
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
RDW gebeld , maar die geven dus helemaal geen gegevens door.
Gevraagd naar het telefoon nummer van de Franse RDW, die kreeg ik wel.
Een aardige collega van mij die vloeiend Frans spreekt heeft er naar toe gebeld, maar die mogen volgens de wet al helemaal niets vertellen.
Nou, kort maar krachtig.. ha
Gevraagd naar het telefoon nummer van de Franse RDW, die kreeg ik wel.
Een aardige collega van mij die vloeiend Frans spreekt heeft er naar toe gebeld, maar die mogen volgens de wet al helemaal niets vertellen.
Nou, kort maar krachtig.. ha
Gr. Marc
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
-
- Gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 21:58
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Herkomst
Hij is waarschijnlijk gekocht op het feest van de "50ste verjaardag citroen"in Parijs in 1998 (daar was een beurs bij)en ingevoerd naar Groningen.
Verkocht aan iemand in Amersfoort en weer verkocht aan de buurman die handeld in eenden. Daar is hij weer gekocht door iemand uit Krimpen(eerst op z`n broer z`n naam, later op zijn eigen naam), die hem eigenlijk meteen weer te koop heeft gezet.(Waarom hij in Krimpen heeft gestaan met Franse kenteken platen is nog een raadsel, nog geen antwoord op gehad.). Hier heb ik hem toen gekocht en mee genomen naar Gelderland.
Deze 2cv heeft dus alle hoeken van nederland wel gezien in een periode van 9 jaar.
Nu ben ik hem aan het restaureren en kom de gekste dingen tegen.
dit verhaaltje klopt wel aardig:
Hallo,
Als ik ook nog wat mag roepen over je auto...
Volgens mijn kennis is het dashboard van jouw auto tot september 1962 gemaakt, is de 18 pk motor pas in februari 1963 gekomen (ipv de tijdelijke 13 pk motor)en de paperclip bumpers zijn afkomstig van het type AZM dat in Maart 1963 op de markt komt.
Ik denk dus dat jouw eend gemaakt is ergens tussen october 1960 en october 1962 en dat er later o.a. een ander motor, voorbumper en richtingaanwijzer kapjes (oranje kwam pas in 1968!) zijn gemonteerd.
Maar dat is uiteraard ook niet zo gek gezien de leeftijd van de eend.
Vaak werden er door de diverse eigenaren allerlei dingen vervangen/ veranderd in de loop van de jaren. De combinatie van de 18 pk motor met de "oude" vrsnellingsbak is trouwens een erg fijne, heb je tenminste wat trekkracht...
De originele kleur is hoogstwaarschijnlijk vert embrun.
Succes met de speurtocht en veel plezier met de eend!
eng bo
Nu nog even onderzoeken waarom ik stofhoezen aan de voorwielzijde heb zitten ipv kale kruiskoppelingen !!!
zo gaan we verder......
gr Marc
Verkocht aan iemand in Amersfoort en weer verkocht aan de buurman die handeld in eenden. Daar is hij weer gekocht door iemand uit Krimpen(eerst op z`n broer z`n naam, later op zijn eigen naam), die hem eigenlijk meteen weer te koop heeft gezet.(Waarom hij in Krimpen heeft gestaan met Franse kenteken platen is nog een raadsel, nog geen antwoord op gehad.). Hier heb ik hem toen gekocht en mee genomen naar Gelderland.
Deze 2cv heeft dus alle hoeken van nederland wel gezien in een periode van 9 jaar.
Nu ben ik hem aan het restaureren en kom de gekste dingen tegen.
dit verhaaltje klopt wel aardig:
Hallo,
Als ik ook nog wat mag roepen over je auto...
Volgens mijn kennis is het dashboard van jouw auto tot september 1962 gemaakt, is de 18 pk motor pas in februari 1963 gekomen (ipv de tijdelijke 13 pk motor)en de paperclip bumpers zijn afkomstig van het type AZM dat in Maart 1963 op de markt komt.
Ik denk dus dat jouw eend gemaakt is ergens tussen october 1960 en october 1962 en dat er later o.a. een ander motor, voorbumper en richtingaanwijzer kapjes (oranje kwam pas in 1968!) zijn gemonteerd.
Maar dat is uiteraard ook niet zo gek gezien de leeftijd van de eend.
Vaak werden er door de diverse eigenaren allerlei dingen vervangen/ veranderd in de loop van de jaren. De combinatie van de 18 pk motor met de "oude" vrsnellingsbak is trouwens een erg fijne, heb je tenminste wat trekkracht...
De originele kleur is hoogstwaarschijnlijk vert embrun.
Succes met de speurtocht en veel plezier met de eend!
eng bo
Nu nog even onderzoeken waarom ik stofhoezen aan de voorwielzijde heb zitten ipv kale kruiskoppelingen !!!
zo gaan we verder......
gr Marc
Gr. Marc
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
-
- Gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 21:58
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Dat zal niet lang meer duren, ben met de remmen en verlichting bezig en hoop dat hij over twee weken apk klaar is . ik heb nu de sleutel van een garagebox. Dus komt hij snel onze kant op.
Die nummers blijven onduidelijk , maar er zit iets aan te komen.
Die nummers blijven onduidelijk , maar er zit iets aan te komen.
Gr. Marc
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002