brandstofmeter

Plaats reactie
Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

brandstofmeter

Bericht door Flying Duckman » zo 22 jul, 2007 18:32

Zoals bij zoveel 2CV's is mijn brandstofmeter niet functionerend.
Nu is het niet zo'n heel probleem, ik rij op het aantal kms en dat werkt goed.

Ik ben er al eens mee bezig geweest, het vlotter is goed, ik krijg netjes een plus op de vlotter en die komt er ook weer uit. Alleen op het dashbord is het een rommeltje, ik heb echt werkelijk waar geen idee welke draad ik moet gebruiken voor het dashbord.
Ik heb een stuk of 10 losse stekers daar achter zitten die niet gebruikt worden, ik heb ook geen idee of mijn brandstofmeter nog werkt.

Nu ga ik over iets meer dan een maand weer richting Frankrijk, maar ik was van plan de grote 20 liter jerrycans dit jaar toch maar thuis te laten., toch altijd veel brandstoflucht in de auto.
Maar dan is het wel weer wat handiger als je een brandstofmeter hebt.

Hoe zit het precies aangesloten?

Want als ik een plus heb op het vlotter, dan moet er ook een plus over het dash lopen, maar als die dus niet aangesloten zit om mijn meter hoe zit het dan?

Waar ik nog aan zit te denken is om een andere brandstofmeter te plaatsen, er zijn vast wel van die losse verkrijgbaar, dus dat zou ook een optie kunnen zijn.

Dus hulp zou mooi zijn!
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 22 jul, 2007 20:08

Het gaat niet om de plus maar de weerstandswaarde moet kloppen. Neem aan dat je de massakabel al vernieuwd hebt, vaak een probleem.

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » zo 22 jul, 2007 22:39

Op dit moment zitten dus de stekkers, of stekker niet achterop de brandstofmeter, ook omdat ik niet weet welke ik zou moeten hebben.
Het vlotter werkt goed, min is goed aangesloten!

Ik heb alle stekkers achter het dashbord wel geprobeerd, maar niet echt met resultaat.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 23 jul, 2007 09:13

De makkelijkste manier om daar achter te komen is accu losgooien, multiemeter pakken en op weerstand zetten. Stekker bij de tank loshalen en beginnen met meten aan dahsbord zijde net zolang totdat je de enige draad hebt welke doormeet. Tada, itse simple (blijft een eend he)

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 23 jul, 2007 09:50

hmmm ja, da's wel de manier ja..
kijk goede tip, nu nog even een multimeter scoren!
en weer onder de auto kruipen.
Maar goed moet toch nog genoeg doen, pakking op de bak vervangen, brilrubbers op de motor, stuurhuis uitwisselen...zucht...wordt nog een drukke maand.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 23 jul, 2007 10:20

stuurhuis wisselen, dat wordt inderdaad een flinke klus, of ga je de koets ook meteen losmaken. Tip doormeten kun je in de auto doen, achterbank loshalen , dan kun je toch bij de draad van de tank. mmmh, misschien inderdaad van onderuit ff de draad en misschien de tank ff loshalen.

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 23 jul, 2007 11:41

Ik kijk meer op tegen de brilrubbers vervangen, stuurhuis is goed te doen op zich. Alleen draagarmen verwijderen en de versnellingsbak iets omhoog zetten dan is het goed te doen.

Ik heb een moderne koets, ik kan dus niet van bovenop op de tank komen, bij oudere eenden zit daar inderdaad een klepje voor onder de achterbank.
Ik moet de tank er dus onderuit halen helaas :-(
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 23 jul, 2007 12:03

Maar de brilrubbers is toch ook wel te doen, cilinder losmaken, zuiger naar beneden totdat je bij de pistonpen kunt, dan borgveertje losmaken en de pen er uit tikken. De zuiger kun je dan mooi in de cilinder laten zitten. Scheelt een hoop gevloek en werk.

ik heb een 87'er en kan van bovenaf gewoon de draad lostrekken, geen probleem, alleen voor montage moet je de tank stukje laten zakken. Maar dat is het werk ook niet, vergeleken met het vervangen van stuurhuis.

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 23 jul, 2007 12:16

pest met de brilrubbers is dat alle behuizing los moet, het spruitstuk los en dat soort dingen, dat vind ik irritant :-)

Eigenlijk moet ik 2 dagen sleutelen en alles in 1x doen, maar goed, nog niet echt aan toe gekomen :-)

Schiet me net te binnen. Ik hoef helemaal niet de tank eronderuit te halen, de aansluiting zit gewoon in de koets, dus ik hoef hem niet vanaf de tank te pakken.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 23 jul, 2007 12:21

Ja tenzij achteraf blijkt dat het toch de aardedraad is die van de vlotter naar het chassis loopt ;)

Ja klopt, het is meestal stiekum toch meer gekloot dan op het eerste gezicht lijkt. Gelukkig is het een eend en dus allemaal makkelijk te doen.

Plaats reactie