brandstofmeter
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
brandstofmeter
Zoals bij zoveel 2CV's is mijn brandstofmeter niet functionerend.
Nu is het niet zo'n heel probleem, ik rij op het aantal kms en dat werkt goed.
Ik ben er al eens mee bezig geweest, het vlotter is goed, ik krijg netjes een plus op de vlotter en die komt er ook weer uit. Alleen op het dashbord is het een rommeltje, ik heb echt werkelijk waar geen idee welke draad ik moet gebruiken voor het dashbord.
Ik heb een stuk of 10 losse stekers daar achter zitten die niet gebruikt worden, ik heb ook geen idee of mijn brandstofmeter nog werkt.
Nu ga ik over iets meer dan een maand weer richting Frankrijk, maar ik was van plan de grote 20 liter jerrycans dit jaar toch maar thuis te laten., toch altijd veel brandstoflucht in de auto.
Maar dan is het wel weer wat handiger als je een brandstofmeter hebt.
Hoe zit het precies aangesloten?
Want als ik een plus heb op het vlotter, dan moet er ook een plus over het dash lopen, maar als die dus niet aangesloten zit om mijn meter hoe zit het dan?
Waar ik nog aan zit te denken is om een andere brandstofmeter te plaatsen, er zijn vast wel van die losse verkrijgbaar, dus dat zou ook een optie kunnen zijn.
Dus hulp zou mooi zijn!
Nu is het niet zo'n heel probleem, ik rij op het aantal kms en dat werkt goed.
Ik ben er al eens mee bezig geweest, het vlotter is goed, ik krijg netjes een plus op de vlotter en die komt er ook weer uit. Alleen op het dashbord is het een rommeltje, ik heb echt werkelijk waar geen idee welke draad ik moet gebruiken voor het dashbord.
Ik heb een stuk of 10 losse stekers daar achter zitten die niet gebruikt worden, ik heb ook geen idee of mijn brandstofmeter nog werkt.
Nu ga ik over iets meer dan een maand weer richting Frankrijk, maar ik was van plan de grote 20 liter jerrycans dit jaar toch maar thuis te laten., toch altijd veel brandstoflucht in de auto.
Maar dan is het wel weer wat handiger als je een brandstofmeter hebt.
Hoe zit het precies aangesloten?
Want als ik een plus heb op het vlotter, dan moet er ook een plus over het dash lopen, maar als die dus niet aangesloten zit om mijn meter hoe zit het dan?
Waar ik nog aan zit te denken is om een andere brandstofmeter te plaatsen, er zijn vast wel van die losse verkrijgbaar, dus dat zou ook een optie kunnen zijn.
Dus hulp zou mooi zijn!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ik kijk meer op tegen de brilrubbers vervangen, stuurhuis is goed te doen op zich. Alleen draagarmen verwijderen en de versnellingsbak iets omhoog zetten dan is het goed te doen.
Ik heb een moderne koets, ik kan dus niet van bovenop op de tank komen, bij oudere eenden zit daar inderdaad een klepje voor onder de achterbank.
Ik moet de tank er dus onderuit halen helaas
Ik heb een moderne koets, ik kan dus niet van bovenop op de tank komen, bij oudere eenden zit daar inderdaad een klepje voor onder de achterbank.
Ik moet de tank er dus onderuit halen helaas

-
- Addicted user
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Maar de brilrubbers is toch ook wel te doen, cilinder losmaken, zuiger naar beneden totdat je bij de pistonpen kunt, dan borgveertje losmaken en de pen er uit tikken. De zuiger kun je dan mooi in de cilinder laten zitten. Scheelt een hoop gevloek en werk.
ik heb een 87'er en kan van bovenaf gewoon de draad lostrekken, geen probleem, alleen voor montage moet je de tank stukje laten zakken. Maar dat is het werk ook niet, vergeleken met het vervangen van stuurhuis.
ik heb een 87'er en kan van bovenaf gewoon de draad lostrekken, geen probleem, alleen voor montage moet je de tank stukje laten zakken. Maar dat is het werk ook niet, vergeleken met het vervangen van stuurhuis.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
pest met de brilrubbers is dat alle behuizing los moet, het spruitstuk los en dat soort dingen, dat vind ik irritant 
Eigenlijk moet ik 2 dagen sleutelen en alles in 1x doen, maar goed, nog niet echt aan toe gekomen
Schiet me net te binnen. Ik hoef helemaal niet de tank eronderuit te halen, de aansluiting zit gewoon in de koets, dus ik hoef hem niet vanaf de tank te pakken.

Eigenlijk moet ik 2 dagen sleutelen en alles in 1x doen, maar goed, nog niet echt aan toe gekomen

Schiet me net te binnen. Ik hoef helemaal niet de tank eronderuit te halen, de aansluiting zit gewoon in de koets, dus ik hoef hem niet vanaf de tank te pakken.