radio aansluiten
- Voge
- Regelmatige poster
- Contacteer:
radio aansluiten
Hallo allemaal!
Ik heb een oude autoradio, merk: "Pianola". Uit deze radio komen vijf draden.
1 grijs/blauw met 1 grijs
1 grijs/rood met 1 grijs
1 blauw
Volgens mij zijn de 4 grijze draden voor de speakers, de blauwe zou dan de + moeten zijn. Haalt deze radio de massa dan van de eend? Moet ik dan een extra massadraad trekken naar de houder van de radio? (die ik overigens zelf moet maken...)
Alvast bedankt!
Serge
Ik heb een oude autoradio, merk: "Pianola". Uit deze radio komen vijf draden.
1 grijs/blauw met 1 grijs
1 grijs/rood met 1 grijs
1 blauw
Volgens mij zijn de 4 grijze draden voor de speakers, de blauwe zou dan de + moeten zijn. Haalt deze radio de massa dan van de eend? Moet ik dan een extra massadraad trekken naar de houder van de radio? (die ik overigens zelf moet maken...)
Alvast bedankt!
Serge
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
-
- Beginner
- Contacteer:
Een radio die geen geluid geeft
Ik heb een radio gekregen om aan te sluiten!
Een iets meer ingewikkelde dan die hier boven beschreven is.
Een Pioneer KEH-2730R
deze telt 11 draden en met de antenne mee geteld 12.
Van de accu heb ik een plus en een min getrokken. En 1 zekering later heb ik de plus en de min van de radio gevonden. Hij doet het!
Athans nog geen geluid maar wel vindt hij de zenders met automatisch zoeken. Ik zie in de display bijvoorbeeld "3FM" voorbij scrollen...
Logischerwijs zijn de andere draden voor de speakers.
4 groen achtige en 4 grijs achtige en een blauwe.
Ik heb verschillen combinaties op een speaker getest maar het enige wat ik hoor is een zacht brom-tikkend geluiden. Het geluid wordt niet harder wanneer ik het volume omghoog schroef. Als ik een combinatie met de enige blauwe draad maak omt er een "tak" geluid uit. Deze klinkt ook iets harder als het bom-tikkende geluid.
Spaekers lijken mij nog goed vanwege die geluiden.
Oh ja de plus vertakt zich en gaat in tweeën de radio in.
Ik hoop dat iemand hier meer kijk op heeft.
Kan iemand mij helpen om dit ding aan de praat te krijgen?
Groeten Ruben Zeegers, http://www.foxtrothotel.nl
Een iets meer ingewikkelde dan die hier boven beschreven is.
Een Pioneer KEH-2730R
deze telt 11 draden en met de antenne mee geteld 12.
Van de accu heb ik een plus en een min getrokken. En 1 zekering later heb ik de plus en de min van de radio gevonden. Hij doet het!
Athans nog geen geluid maar wel vindt hij de zenders met automatisch zoeken. Ik zie in de display bijvoorbeeld "3FM" voorbij scrollen...
Logischerwijs zijn de andere draden voor de speakers.
4 groen achtige en 4 grijs achtige en een blauwe.
Ik heb verschillen combinaties op een speaker getest maar het enige wat ik hoor is een zacht brom-tikkend geluiden. Het geluid wordt niet harder wanneer ik het volume omghoog schroef. Als ik een combinatie met de enige blauwe draad maak omt er een "tak" geluid uit. Deze klinkt ook iets harder als het bom-tikkende geluid.
Spaekers lijken mij nog goed vanwege die geluiden.
Oh ja de plus vertakt zich en gaat in tweeën de radio in.
Ik hoop dat iemand hier meer kijk op heeft.
Kan iemand mij helpen om dit ding aan de praat te krijgen?
Groeten Ruben Zeegers, http://www.foxtrothotel.nl
-=Not All That Wander Are Lost=-
-
- Beginner
- Contacteer:
-
- Beginner
- Contacteer:
opgelost :(
Nou, ik ben met m'n radio en auto maar naar twee garages gegaan.
Beide vertelde ze me dat het er erg op lijkt dat de versterker kapot is.
Schijnbaar wanneer de misterieuze blauwe daad de min (-) raakt, dus ook je chassis, dan is je versterker opgeblazen. Wanneer dit gebeurt is weet ik niet maar er komt iig geen geluid uit. Boehoe.. De één zei dat die blauwe draad voor een extra verterker is en de andere zei dat het voor een afstandsbediening is (!) Huh een asfstandsb... nou goed.
De reden dat ik nog even een berichtje typ is om mensen te waarschuwen. Ga dus niet op een trail-and-error manier aan de gang zoals ik dat heb gedaan. Mogelijk is hij daardoor dus nu kaduuk.
En als iemand nog een (oud) radio cassetedeck over heeft dan zouden wij die gaag willen voor tijdens onze Amsterdam-Dakar Challenge.
groet Ruben, team Foxtrot Hotel
Beide vertelde ze me dat het er erg op lijkt dat de versterker kapot is.
Schijnbaar wanneer de misterieuze blauwe daad de min (-) raakt, dus ook je chassis, dan is je versterker opgeblazen. Wanneer dit gebeurt is weet ik niet maar er komt iig geen geluid uit. Boehoe.. De één zei dat die blauwe draad voor een extra verterker is en de andere zei dat het voor een afstandsbediening is (!) Huh een asfstandsb... nou goed.
De reden dat ik nog even een berichtje typ is om mensen te waarschuwen. Ga dus niet op een trail-and-error manier aan de gang zoals ik dat heb gedaan. Mogelijk is hij daardoor dus nu kaduuk.
En als iemand nog een (oud) radio cassetedeck over heeft dan zouden wij die gaag willen voor tijdens onze Amsterdam-Dakar Challenge.
groet Ruben, team Foxtrot Hotel
-=Not All That Wander Are Lost=-
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
dit lees ik te laat denk ik.......
die blauwe is voor je remote, om een externe versterker aan te sluiten of om je elec uitschuifbare antenne aan te schakelen.
Die plussen worden gescheiden omdat er een constante en een geschakelde (contact aan of uit = radio aan of uit) op kunnen.
Je interne versterker, blaas je op door de speaker draden + en - tegen elkaar te houden, helaas, dat is niet anders.
Op die blauwe staat + (12 volt o.o3 ampere ofzo) kan zijn dat je massa poort er uit ligt, maar dan zou in de meeste gevallen je radio het nog doen, maar een brom geven over de speakers.
Greatnix Spookeend
die blauwe is voor je remote, om een externe versterker aan te sluiten of om je elec uitschuifbare antenne aan te schakelen.
Die plussen worden gescheiden omdat er een constante en een geschakelde (contact aan of uit = radio aan of uit) op kunnen.
Je interne versterker, blaas je op door de speaker draden + en - tegen elkaar te houden, helaas, dat is niet anders.
Op die blauwe staat + (12 volt o.o3 ampere ofzo) kan zijn dat je massa poort er uit ligt, maar dan zou in de meeste gevallen je radio het nog doen, maar een brom geven over de speakers.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- bartje2212
- Regelmatige poster
nog iets wat bij nieuwe radio's van belang is: de min aansluitingen van de speakers kun je niet aan elkaar knopen of via de massa laten lopen zoals dat heel vroeger wel kon. Dit ivm met de huidige brugschakelingen van de versterkers. de min van de speakers moet je ook gescheiden houden net als de plus.
anders heb je ook kans dat je de versterker verkeerd belast. (ging bij mij niet direct stuk maar gaf weinig volume en werd aardig warm)
anders heb je ook kans dat je de versterker verkeerd belast. (ging bij mij niet direct stuk maar gaf weinig volume en werd aardig warm)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Gebruiker
- Contacteer:
links voor is groen en groen/zwart
rechts voor is grijs en grijs/ zwart
links achter is groen/rood en groen/zwart
rechts achter is grijs/rood en grijs /zwart
volgens mij dan...is al een tijdje geleden dat ik een pioneer heb aangesloten
de massa's van de speakers links en rechts zitten bij elkaar bij de wat oudere modelen volgens mij
rechts voor is grijs en grijs/ zwart
links achter is groen/rood en groen/zwart
rechts achter is grijs/rood en grijs /zwart
volgens mij dan...is al een tijdje geleden dat ik een pioneer heb aangesloten
de massa's van de speakers links en rechts zitten bij elkaar bij de wat oudere modelen volgens mij
-
- Gebruiker
- Contacteer:
en nog even over die plus, rood en oranje moeten allebij een plus hebben oranje op een constante, en de rode op een geschakelde als je wil dat hij het alleen doet als je contact aan is.
wel de oranje op een constante anders ben je steeds je zenders kwijt
de blauwe is echt gewoon voor een versterker of een anntene mee aan te sturen
heb je nog meer kleuren?...
wel de oranje op een constante anders ben je steeds je zenders kwijt
de blauwe is echt gewoon voor een versterker of een anntene mee aan te sturen
heb je nog meer kleuren?...
radio aansluiten
Ik heb een Kenwood KDC-334SA autoradio op de kop getikt, natuurlijk zonder aansluitschema en wil deze in mijn 2cv6 monteren.
Er komt een bos draden uit de radio en nu komt het probleem, wat is wat.
Ik heb op internet al het een en ander opgezocht maar kan niet vinden waar de desbetreffende draden heen moeten.
Uiteindelijk en een beetje ten einde raad roep ik jullie hulp in, hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
De bos bestaat uit 14 draden:
2 groen
2 paars
1 bruine niet aangesloten
1 geel
2 wit
2 grijs
2 blauw waarvan 1 niet aangesloten en gemerkt P cont
1 rood
1 zwart
Voor de verduidelijking 2 foto`s bijgevoegd
Met vriendelijke groeten Ger
Er komt een bos draden uit de radio en nu komt het probleem, wat is wat.
Ik heb op internet al het een en ander opgezocht maar kan niet vinden waar de desbetreffende draden heen moeten.
Uiteindelijk en een beetje ten einde raad roep ik jullie hulp in, hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
De bos bestaat uit 14 draden:
2 groen
2 paars
1 bruine niet aangesloten
1 geel
2 wit
2 grijs
2 blauw waarvan 1 niet aangesloten en gemerkt P cont
1 rood
1 zwart
Voor de verduidelijking 2 foto`s bijgevoegd
Met vriendelijke groeten Ger
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Even naar ede automaterialenzaak om een universele ISO-stekker te halen.
Deze passen in het zwarte blok.
Op de draden van de ISO-stekker staat wat waar voor is.
In elk geval de 2 groene, paarse, witte en grijze zijn voor de speakers.
Rood is de plus, net als geel (1 van de 2 is geschakelde plus).
Zwart is massa.
De bruine en de blauwe zouden kunnen zijn voor een elektrische antenne, of als remote-draad voor een versterker.
Als je maar een plus en een min hebt, dan doet ie het al
Maar met een ISO-stekker werkt het allemaal veel fijner. Plus als je ooit een andere radio aanschaft, hoef je alleen maar de ISO-pluggen om te steken.
Deze passen in het zwarte blok.
Op de draden van de ISO-stekker staat wat waar voor is.
In elk geval de 2 groene, paarse, witte en grijze zijn voor de speakers.
Rood is de plus, net als geel (1 van de 2 is geschakelde plus).
Zwart is massa.
De bruine en de blauwe zouden kunnen zijn voor een elektrische antenne, of als remote-draad voor een versterker.
Als je maar een plus en een min hebt, dan doet ie het al
Maar met een ISO-stekker werkt het allemaal veel fijner. Plus als je ooit een andere radio aanschaft, hoef je alleen maar de ISO-pluggen om te steken.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Gebruiker
- Contacteer:
radio aansluiten
Ik wist het!!
Het forum staat voor niets!! Ik ga morgen achter de iso stekker aan.
In elk geval bedankt voor de uitleg van de kleuren.
Groeten Ger
Het forum staat voor niets!! Ik ga morgen achter de iso stekker aan.
In elk geval bedankt voor de uitleg van de kleuren.
Groeten Ger