Ineens valt de motor uit!

Plaats reactie
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Ineens valt de motor uit!

Bericht door Hanzzl69 » di 31 jul, 2007 00:18

Tja, dat gebeurde vandaag dus. ik reed met 50 km de bebouwde kom in en ploep, geen motor, geen electra niks. Kon gelukkig uitrijdend een uitvoegstrookje op. Ik wilde weer starten en hoorde toen een harde knal / pats. Ook duurde het even voordat het rode lampje aan ging na het omdraaien van de sleutel.

Onder de motorkap is niks te zien, behalve dat het haakse ronde rubber bovenop de carburateur aan de voet zowel voor als achter scheurtjes heeft. Kan er daardoor valse lucht in de carb komen en kan het afslaan daarmee zijn verklaard?

Ik heb zo veel mogelijk electradraden nagelopen en contacten aangedrukt.
Ook de schroeven van de carb kon ik een 8e slag vaster draaien. Ik heb een bougie bekeken en die ziet er goed uit en de electrodeafstand was perfect. Ik heb een 123 ontsteking.

Ik hoor al een poos bij het gas los laten een lispelend geluid, hetzelfde dat je hoort als je een lekke fietsband onder water oppompt. En het afslaan gebeurt al een paar weken bij koude start op de choke. Vandaag was de eerste keer met warme motor en onder het rijden.

:shock: :?:
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 31 jul, 2007 07:54

De eerste beschrijving lijkt mij een slecht contactrol, of accubevestiging/aarde.

De tweede lijkt mij duidelijk een kwestie van valse lucht. Pakkingen nalopen/vernieuwen en alles goed vastzetten, spruitstuk controlleren op scheurtjes e.d.

suc6.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 31 jul, 2007 09:04

eerste beschrijving lijkt mij op los contact. Bobine draadje ofzo? Je hebt alles nagekeken, ook de meest lochische (niet lullig bedoled, maar ik zoek ook vaak verder dan locjies, lol)

tweede bscrijving lijkt me vrij normaal, als je dus even zonder contact hebt gereden, niet meteen je koppeling intrapt, blijft je brandstof pomp werken en je carb lucht benzine in je cylinders pomopen, dus als er dan een vonkje bij komt, kan alles in 1 keer ontbranden.

Die scheurtjes in je carb/luchtfilter rubber zou best wel kunnen zijn dat je eend niest en doet als je m koud start, maar naar mijn mening kan ie daardoor niet tijdens het rijden doen wat je beschrijft.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » di 31 jul, 2007 16:02

Een nieuw rubber is besteld en de rest heb ik gisteren nagelopen.
Vandaag naar het werk i.i.g. geen probleem gehad. Sloeg niet 1 keer af.
Misschien valt het mee.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Plaats reactie