Het zou best goed zijn als het zo simpel was maar bij inbouw van een gastank moet je ook naar de RDW en dan bouw je geen kitcar. Een Hoffman moet naar de RDW, die namaak Barbet, een verlengde 2CV limo en een 2CV pickup ook. Zodra gewicht, brandstoftype, koetswerk, spoorbreedte en/of wielbasis worden aangepast zul je formeel gezien bij de RDW langs moeten.jj schreef:Is het niet gewoon heel simpel te stellen dat alles wat je na de aflevering van je auto aan je wagen veranderd (waardoor je langs de rdw moet) je bezig bent met het realiseren van een kitcar. Hoef je niet langs de rdw na je verandering is het volgens de nederlandse wet een originele auto en dus geen kitcar. Hierbij uitgesloten een te vervangen chassis ed natuurlijk. Maar dus echt dingen die op je kenteken papieren veranderd gaan worden of denk ik nu weer te simpel
De Barbot
-
- Gebruiker
- Contacteer:
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
-
- De Forumbelg
Leuk dat je mij iets over de Radar wil leren maar dan moet je op z'n minst heel het verhaal lezen. De Radar is een ontwerp van een man uit Luik maar werd gekocht door Citroën en later ook geproduceerd door Citroën in Vorst en liep daar van de band. Er is ook een verschil tussen de Radars uit Luik en die uit Vorst. De lijn van die uit Vorst is duidelijk anders en de pinkers staan ook anders + een andere voorruit (achterruit van een ds bij de Radars uit Vorst). Dus wél een Citroën.Wim van den Bergh schreef:Als ik je goed begrijp is alleen dat wat van Citroen komt een Citroen maar iets wat niet helemaal van Citroen komt niet. Dus de huidige kitcars zijn geen Citroëns (staat trouwens wel als zodanig op het kenteken).Yannick schreef:Als mensen het Citroënpatrimonium afschrijven als een polyester kit zonder historische waarde dan ga ik graag verder ja.
Waar plaats jij dan de C-Crosser (een Mitsubishi met andere merkbadge)? Dat is volgens jou gedachtengang dan een volbloed Citroen en dus een aanwinst voor het Citroënpatrimonium.
Wat nu als Citroen verdelers de Burton/Patron/Voglietta in hun leveringsprogramma opnemen ? Worden het dan ineens wel Citroëns naar voorbeeld van de RADAR, die niet door Citroen werd gemaakt maar door een Belgische verdeler, zie ook : http://users.skynet.be/vincent.beyaert/ ... r_1959.htm
Zo leer ik nog eens wateven mijn school frans wat opgehaald ...
Als Citroën de Burton opneemt in zijn gamma wordt het inderdaad een Citroën.
Verder vind ik de term kitcar voor een auto uit de jaren 50 gewoon verschrikkelijk, dat woord bestond toen waarschijnlijk nog niet eens, wat zou zo'n auto het dan in godsnaam zijn

Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Re: De Barbot
Backfire, op http://gazoline.net/breve.pcgi?id_breve=666 kun je het artikel opvragen waar Bartje het over had.backfire schreef:Ik ben sinds kort met het Barbot virus besmet, zit al te dromen om mijn 2cv tot Barbot om te bouwen.
Wie weet er meer van de Barbot, foto's details etc.
Op NL sites nog nergens tegen gekomen. Er staat in de UK een copy en ik ben een site tegengekomen van een 2cv museum, met toch wel de beste foto's
Check ook http://cgi.ebay.nl/NOREV-LIGNE-NOIRE-CI ... otohosting
-
- Gebruiker
- Contacteer:
-
- De Forumbelg
De fout die altijd gemaakt wordt bij de replica's is dat er geen sectioning plaatsvindt van de motorkap. De motorkap moet lager over de voorspatborden vallen, die zit bij dit (lelijke) groene exemplaar op de originele plaats en dus veel te hoog. Of het is hier wel gebeurd maar dan hebben ze iets heel vreemds met de grille gedaan. Dat moderne blok krijg je waarschijnlijk niet onder een knap gesectionede Barbotkap. Wanneer gaan mensen leren dat bij een replica niet enkel uiterlijk komt kijken? En als je dan toch wat kracht wil dan flikker je een 500cc kit op een 9 of 12pk.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Addicted user
- Contacteer:
Er is genoeg ruimte voor een Visa, mits je de inlaat aanpast of injectie monteerd. (Eeeh flikker?? wordt je een beetje brabants Yannick, haha)
kap is mij eerlijk gezegd niet opgevallen Yannick, goed punt van je.
Net zoals de A-platen die boven schuin naar binnen gaan en onder de kap vallen, iets wat de meeste ook niet doen. En natuurlijk de uitlaat welke er voor uitsteekt.
Ik had ook het idee dat de groene niet laag genoeg op zijn pootjes staat.
Tuurlijk kan het niet helemaal een replica worden, want dan is hij niet geschikt voor de openbare weg. Voor het circuit zal het ook niet mogen, omdat je dan met veiligheidsvoorschriften zit.
kap is mij eerlijk gezegd niet opgevallen Yannick, goed punt van je.
Net zoals de A-platen die boven schuin naar binnen gaan en onder de kap vallen, iets wat de meeste ook niet doen. En natuurlijk de uitlaat welke er voor uitsteekt.
Ik had ook het idee dat de groene niet laag genoeg op zijn pootjes staat.
Tuurlijk kan het niet helemaal een replica worden, want dan is hij niet geschikt voor de openbare weg. Voor het circuit zal het ook niet mogen, omdat je dan met veiligheidsvoorschriften zit.
De barbot heeft een compleet andere motorkap. De grille zit niet zozeer lager, alswel dat er vlak boven de grille een knik in de motorkap zit waarna hij nagenoeg recht en verlengd naar achter loopt.
Ik zie overigens niet in waarom de motorkap niet gewoon kan worden verlaagd, dan moet toch alleen het luchtfilter ergens anders worden geplaatst? Daar kan toch wel een klein buisje tussen zodat hij naast de motor komt te zitten?
Verder kan de barbot volgens mij gewoon legaal de weg op. Ik zie niet in aan welke veiligheidsvoorschriften hij niet zou voldoen. Ook het cirquit stelt geen specifieke eisen, het zijn de wedstrijdregelementen die die eisen maken. Volgens mij zijn die er nauwelijks bij oldtimerraces e.d.
Edit: laat maar, de barbot heeft duidelijk een ingekort chassis, dat komt inderdaad de weg niet op... he, jammer
Ik zie overigens niet in waarom de motorkap niet gewoon kan worden verlaagd, dan moet toch alleen het luchtfilter ergens anders worden geplaatst? Daar kan toch wel een klein buisje tussen zodat hij naast de motor komt te zitten?
Verder kan de barbot volgens mij gewoon legaal de weg op. Ik zie niet in aan welke veiligheidsvoorschriften hij niet zou voldoen. Ook het cirquit stelt geen specifieke eisen, het zijn de wedstrijdregelementen die die eisen maken. Volgens mij zijn die er nauwelijks bij oldtimerraces e.d.
Edit: laat maar, de barbot heeft duidelijk een ingekort chassis, dat komt inderdaad de weg niet op... he, jammer
-
- Gebruiker
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Contacteer: