Aankooptips Acadiane?

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
Danos G
Gebruiker
Gebruiker

Aankooptips Acadiane?

Bericht door Danos G » zo 29 jul, 2007 19:40

Hallo,

Ik zal me eerst even opnieuw voorstellen. Ik ben Daan Gilbert, 27 jaar en woon in Zwolle. Ooit ben ik besmet geraakt met het 'Citroën - virus' en er tot op heden niet meer vanaf gekomen. Tot nu toe een Dyane 6 uit 1982 en een BX 1.9 TZI in mijn bezit gehad. Ik ben dan ook al en aantal jaren 'actief' op 2cv.nl, hoewel het minder is geworden sinds de verkoop van mijn Dyane. De afgelopen 5 maanden heb ik een rondreis gemaakt door Zuid-Amerika (waarbij ik ook een aantal opmerkelijke citroëns tegen ben gekomen). Nu ik echter weer thuis ben begint het toch weer erg te kriebelen: ik wil weer een Citroën!

Hoewel ik meerdere wensen heb op Citroën-gebied ben ik er enigszins over uit dat het een Acadiane moet worden! Naar mijn idee een leuke, nog betaalbare 2cv. Heb plannen als ik er eenmaal een heb om er een bedje achterin te leggen en naar Frankrijk te rijden. Hoe fijn is dat idee!

Welnu, zoals u begrijpt wil ik echter niet over één nacht ijs gaan bij de aankoop van een Acadiane. Wie kan mij vertellen op welke punten ik bij een Acadiane zoal moet letten? Komt dit technisch gezien enigszins overeen met een Eend of Dyane? En wat zijn specifieke carosserie-punten waar ik op moet letten? Kan me zo voorstellen dat dit weer anders is gezien de bestel-bak...

Alle tips, adviezen, leuke verhalen over de Acadiane e.d zijn zeer welkom. En als iemand er een te koop weet... ik hou me aanbevolen!

Daan

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 8 aug, 2007 19:05

hallo
let op de achterkant onderaan daar zit een balk onder de laadbak let daar goed op! laad bak van binnen , bodumplaten , voeten bak , chassis, vooruitframe, motorkap plus scharnier, A style , achterspatschermen,achter deuren verder alle flens randen
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 8 aug, 2007 19:06

kan als je wilt over ongeveer 1 a 2 weken foto's maken waar de slechte plekken zitten van mij eigen acadiane en waar ze kunnen zitten
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 8 aug, 2007 22:22

Misschien is zo'n fotosessie wel een leuke aanvulling voor de aankooptips op 2cv.nl?

Als je wilt, kan ik er best een pagina'tje aan wijden. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie