Scharnierpunt voordeur en APK (verkeerd om en normaal)
Scharnierpunt voordeur en APK (verkeerd om en normaal)
Ik heb ooit eens vernomen dat na een bepaald jaar de deuren van een auto niet meer "verkeerd om" open mochten gaan. Nu zit ik in het dikke boek van de RDW te kijken, maar kan daar niks over vinden. Misschien dat iemand hier weet hoe het in elkaar zit. Ik heb namelijk een redelijk oud eendje (1974) en ben op zoek naar een betere koets. Nu is de vraag of ik daar zonder problemen een "verkeerd om" koets op kan zetten, terwijl het van origine een gewone deursluiting heeft.
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Citroën AC4 1929; Solex 3800; Touareg-Trail 2008
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nee Joh vroeger waren er wat problemen met dit type deur, werden niet voor niets suicede doors genoemd. En voor de vrouwen was het toen ook minder prettig, want als er een windje stond waaide pardoes de rok omhoog tijdens het in of uitstappen.
Er zijn genoeg prototypes van nieuwe modellen met van voren opengaande deuren.
Er zijn genoeg prototypes van nieuwe modellen met van voren opengaande deuren.
- Jeroen-citroen
- Moderator
Ik weet niet of dat zomaar kan hoor.
Als je in de fiat 500 kringen gaat kijken zul je te horen krijgen dat de 500 station (kan ff niet op de naam komen) niet meer geimporteerd mocht worden na ongeveer 1970 als ik het goed heb. Dat kwam door de deurtjes verkeerd om die de gewone 500 niet meer had.
Of de rdw nu die regels aanhoudt...............
Als je in de fiat 500 kringen gaat kijken zul je te horen krijgen dat de 500 station (kan ff niet op de naam komen) niet meer geimporteerd mocht worden na ongeveer 1970 als ik het goed heb. Dat kwam door de deurtjes verkeerd om die de gewone 500 niet meer had.
Of de rdw nu die regels aanhoudt...............
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Moderator
De Fiat 500 heeft 'zelfmoorddeurtjes' tot 1965 gehad, latere modellen kregen 'normale' deuren. Rond dat jaar zullen de regels dan wel aangepast zijn. Zoals Jeroen-C. hierboven schrijft heeft de Giardiniera inderdaad ook ná '65 zelfmoorddeurtjes gehad.
Als je wil weten of je een oude koets op je eend mag zetten: Bel de RDW zou ik zeggen. (en constateer dan dat ook zij het antwoord waarschijnlijk schuldig moeten blijven..
)
Als je wil weten of je een oude koets op je eend mag zetten: Bel de RDW zou ik zeggen. (en constateer dan dat ook zij het antwoord waarschijnlijk schuldig moeten blijven..

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Gebruiker
- Contacteer:
De RDW bellen, kan altijd nog. Alleen jammer dat ze van die vreselijke wachtmuziek daar hebben.the Nosepicker schreef:Als je wil weten of je een oude koets op je eend mag zetten: Bel de RDW zou ik zeggen. (en constateer dan dat ook zij het antwoord waarschijnlijk schuldig moeten blijven..)
Maar ik heb vandaag de eend opgehaald en nader bestudeerd. Denk dat de koets toch wel te redden is. Alleen de achterkant is vreselijk rot. Net even een aantal kilo's reparatiedeel besteld, binnenkort maar even met het lasapparaat de boel erin knallen.
Ik weet in ieder geval voorlopig even genoeg. Bedankt allemaal.
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Citroën AC4 1929; Solex 3800; Touareg-Trail 2008
-
- Gebruiker
Omslag zelfmoordeurtjes was in 1965. Als je een oude koets op een nieuwer chassis plaatst, moeten de overige uitrustingseisen nog wel voldoen aan het bouwjaar van het chassis. De sluiting van de zelfmoorddeurtjes van auto's (chassis) na 1965 moeten een extra beveiliging tegen ongepland opengaan hebben. Dat is met de Voglietta MM opgelost met een extra vang welke uit de botenbranche komt.
Vroemvrotpruttel.
. __ ø.___o
(O_\D/___O)
. __ ø.___o
(O_\D/___O)