2pk kopen met vastte motor??

Br3cht
Beginner
Beginner

2pk kopen met vastte motor??

Bericht door Br3cht » vr 10 aug, 2007 15:54

hallo,

ik ben nieuw hier weet niet goed waar het posten.

Ik ben daarnet naar een citroën garage geweest waar ik een oranje 2pktje zag staan (2cv6) op eerste zicht goede lak
maar de eigenaar zei dat de motor vast zit (enkel cilinders vervangen of ook krukas en de rest?)
-de bodemplaat is rot (de bovenste zei mijn pa onder de mat)
-dorpels valt goed op te knappen niet veel roest
-achterspatbord is uitgebluts met ijzere hamer presies(opte knappen?)
-linker achterdeur sluit niet goed (rubbers komen niet tot op de kader)
-dak kapot aan de bevestigingen (hoeveel kost nieuw? of te fixen?)
-waar het reserve wiel ligt is denk ik al aan gelast geweest (een andere kleur gespoten donkerder oranje)

de eigenaar vraagt er min. 500euro voor met papieren (uit 1979 dacht ik)
goede koop en opte knappen?

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » vr 10 aug, 2007 15:59

hoe is het chassis?

Br3cht
Beginner
Beginner

Bericht door Br3cht » vr 10 aug, 2007 16:01

heb ik niet naar kunnen kijken
auto stond in een veldweg met onkruid en door de regen grote plassen :oops:

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » vr 10 aug, 2007 16:06

Dat is wel van belang om te weten

Br3cht
Beginner
Beginner

Bericht door Br3cht » vr 10 aug, 2007 16:12

ik zal eens vragen om terug te gaan als het eens droog is maar zou je al op de rest kunnen antwoorden? :oops:

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » vr 10 aug, 2007 16:31

Ik ben daarnet naar een citroën garage geweest waar ik een oranje 2pktje zag staan (2cv6) op eerste zicht goede lak
maar de eigenaar zei dat de motor vast zit (enkel cilinders vervangen of ook krukas en de rest?)

dat is moeilijk te zeggen, kan zijn dat de zuigers vast zitten maar ik heb ook wel eens een blok gehad waar water in stond en werkelijk alles vastgeroest was.

-de bodemplaat is rot (de bovenste zei mijn pa onder de mat)

Bodemplaten zijn te vervangen als je een beetje kan lassen is dat geen punt.

-dorpels valt goed op te knappen niet veel roest

Let goed op bij de stijlen die voor en achter de deur. verder geldt voor dorpels het zelfde al voor de bodemplaten

-achterspatbord is uitgebluts met ijzere hamer presies(opte knappen?)

nieuw spatbordje als dat niet lukt kost niet veel op marktplaats of zo.

-linker achterdeur sluit niet goed (rubbers komen niet tot op de kader)

geen ervaring met achterdeuren. (pickup)

-dak kapot aan de bevestigingen (hoeveel kost nieuw? of te fixen?)

Nieuwprijs kan je opzoeken op inet ik dacht 175 euro kan het mis hebben ff controleren

-waar het reserve wiel ligt is denk ik al aan gelast geweest (een andere kleur gespoten donkerder oranje)

goed kijken wat er gedaan is en hoe!!

de eigenaar vraagt er min. 500euro voor met papieren (uit 1979 dacht ik)

Als ik het verhaal zo lees en er van uit ga dat het chassis in de zelfde staat (waarschijnlijk slechter) is zou ik er geen 500 euro voor betalen. Zeker om dat ie niet loopt.

goede koop en opte knappen?

Een eend is altijd op te knappen de vraag is alleen wat gaat het kosten en is dat acceptabel. kijk ook is goed naar de deuren onderkant en de rand waar het raam over heen valt. Het remsysteem, het frame rond het voorraam, motorkapscharnier.
Laatst gewijzigd door Erikjan op vr 10 aug, 2007 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 10 aug, 2007 16:36

Voor wat betreft de motor kun je beter een 2e handsje op de kop tikken voor 100 of 150 euro. Als je blok losmaakt zul je waarschijnlijk meer geld kwijt zijn, dus kun je die er mooi naast houden om in de winter op te knappen.

Bodemplaat 70 euro per stuk plus t werk, kit en wat al nog niet meer.

Let op dorpel achterzijde, vaak is verhoogde stuk waar de achterbank op rust totaal weggerot. Echter is dat van buitenaf moeilijk te zien. Niet als een gek met een schroevendraaier gaan steken, want materiaal van een eend is zowiezo dun

achterspatbord kun je beter een andere kopen.

achterdeur kan kwestie van afstellen van het slot zijn, is redelijk eenvoudig.

Dak zit op 130 euro uit mijn hoofd

Reservewielbak ongeveer 60 euro.

Maar zoals EJ aangeeft chassis is belangrijk, als deze roest heeft bij de voorste draagarm, kan het zomaar gebeuren dat het chassis doorknikt.

Volgens een onderzoek blijken oranje pk'tjes erger verroest te zijn dan andere kleuren. Misschien is hte toch echt waar en is Oranje gewoon een zwakke lak.

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » vr 10 aug, 2007 16:46

en een foto zegt meer als tekst!
met een paar mooie foto's van de kritike punten (ff zoeken op dit forum welke dat zijn) kunnen we er meer van zeggen.

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » vr 10 aug, 2007 17:46

Soms kan een motor ook loskomen door gewoon cola in de cilinder te kappen en dit te laten staan. Cola is een ideale ontroester. In dit geval mag de motor dan alleen in de cilinders vastzitten.
Ik denk dat je als de het chassis in slechte staat is en niet te lassen je 500 euro geeft voor papieren en een rotte kas. Dan zou ik verder zoeken er zijn er nog genoeg als je wat zoekt.
RObin

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 10 aug, 2007 17:47

waarschijnlijk zitten bij de achter deuren nog die grote rubbers die knakkeb dubbel tussen je scharnier en daarom niet goed sluit. gelijk die troep deruit halen en in de kliko gooien net als de rubberen matten en dat ijzerdraadje in de hoek van je deur rubber
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 10 aug, 2007 17:57

Br3cht schreef:heb ik niet naar kunnen kijken
auto stond in een veldweg met onkruid en door de regen grote plassen :oops:
Hoe hoog stond het gras? Staat deze eend al lang op deze plek.

Heeft ie nog APK? Zo nee, sinds wanneer niet meer. Is via het kenteken op te vragen op www.rdw.nl

Eerlijk gezegd zou mijn advies zijn om lekker verder te kijken. :roll: Zeker als ie daar al ff staat.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Pierce
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pierce » vr 10 aug, 2007 17:59

Het is natuurlijk moeilijk om een eend te beoordelen zonder 'm te zien maar als ik het zo hoor (en dan ga ik er even van uit dat het chassis in dezelfde staat is als de bodemplaten) zou ik er geen 500 euro voor betalen.
Een eend die niet loopt EN relatief rot is, zou ik zo rond de 350 maximaal voor geven. Maar nogmaals dit is zonder dat ik hem gezien heb.

Br3cht
Beginner
Beginner

Bericht door Br3cht » vr 10 aug, 2007 18:08

ik zal nog eens terug gaan voor foto's

over de prijs: eerst zei de man ik wil er 750 voor beetje opin gepraat van rotte plek en motor en dan zei hij ok min 500euro en die voor u

gras was het niet echt meer onkruid
mijn pa rijd met de bus en heeft die daar toch al zeker een half jaartje zien staan

Wat bedoelen jullie met APK (ben van België)
ik weet dat er 2 papieren waren

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » vr 10 aug, 2007 19:12

APK is periodieke keuring in NL.
Kan een leuk restauratieprojectje zijn, maar als ik de door jou beschreven staat lees, vind ik 500,- wel een erg hoog bedrag.
Ben je een beetje technisch en handig met lasapparaten, dan is hij zeker op te knappen.
Vast blokje is (als het alleen de zuigers zijn die vast zitten) los te krijgen. Scheut diesel in de cilinders en dan met een schroevendraaier op de starterkrans draaien tot je een vrije slag hebt. Keertje met de startmotor starten en weer terugdraaien naar het vrije stuk. Op een gegeven moment gaat ie. Én spuit de diesel aan 2 kanten tegen de muur van je garage. ;) Eergisteren gedaan met een oud blokje, garage meurt een beetje, maar hij loopt!
Maar Erikjan roept ook al, is het de moeite en de euro's waard, of kun je beter even doorzoeken naar een iets beter geheel.
De beste tip heb ik nog niet gelezen, neem iemand mee die al eens een eend uit elkaar heeft getrokken en weet waar hij op moet letten!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Br3cht
Beginner
Beginner

Bericht door Br3cht » vr 10 aug, 2007 19:20

Ik heb al veel gezocht naar 2cv/2pk maar op kapaza en 2dehands.be vind ik niet echt veel en als er opstaan zijn ze al gerestaureert

apk/keuring hebben we hier ook zal eens vragen aan verkoper

binnekort (15/9/2007-16/9/2007) is het hier in de brabanthall retrobeurs misschien dat er daar een paar tussen staan voor een aardig prijsje :D

technisch ben ik beetje ik heb een honda camino volledig gereviseerd, gespoten, geschuurd,..
lassen ga ik in het schooljaar krijgen (5e jaar mechanische vormgevingstechnieken)

Plaats reactie