Visa motor in acadiane & vijfde rempompke
- Mixta Roel
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 12 aug, 2007 21:25
- Locatie: Laakdal, België
Visa motor in acadiane & vijfde rempompke
Goede avond allemaal,
ik heb een vraagje voor enkele specialisten onder jullie.
De vraag, die zodadelijk volgt, heb ik al een paar mensen gesteld,
maar ik krijg verschillende meningen en ideeën.
En nu had ik via deze weg graag nog wat meer info gewenst.
Hier is mijn vraag : ik zou graag in mijn acadiane Mixta (die in volle restauratie is voor volgende zomer)
een Visa-blok steken om wat "meer" PK's te winnen,
wat is nu het verschil, in prestaties, tussen een gewone Solex-carb en een Weber-carb?
Ik wil ook niet met mij Mixta (+campingcar) tegen 130km/u over de weg scheuren,
maar wel iets "vlotter" als standaard over de bergen geraken op congé.
De bedoeling is dus niet om de topsnelheid te verhogen, maar om meer trekkracht te verkrijgen zodra het bergop gaat.
En nu een tweede vraag : is de beste combinatie van motor + boite (in mijn situatie dan),
een Visa-blok met een gewone eenden-boite (dit is mij aangeraden)?
En nu nog een derde vraagje : dat vijfde rempompke op een acadiane (aan de achteras),
is dit echt noodzakelijk of kan dit weggelaten worden?
Zo, dat was het, reeds bedankt voor de info die zal volgen....
Groeten Roel
ik heb een vraagje voor enkele specialisten onder jullie.
De vraag, die zodadelijk volgt, heb ik al een paar mensen gesteld,
maar ik krijg verschillende meningen en ideeën.
En nu had ik via deze weg graag nog wat meer info gewenst.
Hier is mijn vraag : ik zou graag in mijn acadiane Mixta (die in volle restauratie is voor volgende zomer)
een Visa-blok steken om wat "meer" PK's te winnen,
wat is nu het verschil, in prestaties, tussen een gewone Solex-carb en een Weber-carb?
Ik wil ook niet met mij Mixta (+campingcar) tegen 130km/u over de weg scheuren,
maar wel iets "vlotter" als standaard over de bergen geraken op congé.
De bedoeling is dus niet om de topsnelheid te verhogen, maar om meer trekkracht te verkrijgen zodra het bergop gaat.
En nu een tweede vraag : is de beste combinatie van motor + boite (in mijn situatie dan),
een Visa-blok met een gewone eenden-boite (dit is mij aangeraden)?
En nu nog een derde vraagje : dat vijfde rempompke op een acadiane (aan de achteras),
is dit echt noodzakelijk of kan dit weggelaten worden?
Zo, dat was het, reeds bedankt voor de info die zal volgen....
Groeten Roel
Mixta-man is in aantocht
Die remdrukbegrenzer, mits die nog niet vatzit heeft wel degelijk zin bij weinig lading: voorkomt dan het blokkeren van de achterwielen bij stevig remmen.
Ik zou wat betreft bak, als je niet voor een GS-bak conversie gaat, in eerste instantie de 2cv bak proberen idd. Dan hou je nog wat trekkracht over want een Acadiane heeft wel wat luchtweerstand. Mocht je die te kort vinden kun je proberen met een acadiane-bak.
succes!
Ik zou wat betreft bak, als je niet voor een GS-bak conversie gaat, in eerste instantie de 2cv bak proberen idd. Dan hou je nog wat trekkracht over want een Acadiane heeft wel wat luchtweerstand. Mocht je die te kort vinden kun je proberen met een acadiane-bak.
succes!
Ami 8 break
- Mixta Roel
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 12 aug, 2007 21:25
- Locatie: Laakdal, België
Wat die bak betreft, gaan de meeste raadgevingen in die richting.
Maar met GS ga ik niet beginnen, ik hou het het liefste bij een A-type bak.
Maar wat de remdrukbegrenzer betreft, ik heb langs andere wegen al te horen gekregen dat die bij zware belading, extra remkracht bied............
Maar met GS ga ik niet beginnen, ik hou het het liefste bij een A-type bak.
Maar wat de remdrukbegrenzer betreft, ik heb langs andere wegen al te horen gekregen dat die bij zware belading, extra remkracht bied............
Mixta-man is in aantocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik zal ook gaan voor een 2cv bak, misschien wel iets je luchtfilter aan passen, daar kun je met een orginele visa nog veel mee doen is mijn ervaring, ook kwa trekkracht onderin de toeren! want dat is wat je graag wil kweken!
met een aca bak zit geloof ik je 1e versnelling lager en je 4e hoger, maar met een visa moet ie het zat kunnen trekken met een 2cv6 bak..
mocht je wel plannen hebben voor een aca bak, ik ,heb r nog een liggen..
succes!
met een aca bak zit geloof ik je 1e versnelling lager en je 4e hoger, maar met een visa moet ie het zat kunnen trekken met een 2cv6 bak..
mocht je wel plannen hebben voor een aca bak, ik ,heb r nog een liggen..
succes!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 2 mei, 2005 10:10
- Locatie: Best
- Contacteer:
- Mixta Roel
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 12 aug, 2007 21:25
- Locatie: Laakdal, België
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
- Mixta Roel
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 12 aug, 2007 21:25
- Locatie: Laakdal, België
inderdaad, ik heb dit probleem ook in België besproken via de elctronische snelweg.
En ja, de meesten zeggen hetzelfde : de remdrukbegrenzer dient als je "leeg" rijd.
Maar ik zal de Mixta bijna uitsluitend gebruiken voor vakantie en vooral veel 2cv-meetings.
En omdat vrouw en 2 kinderen altijd meegeen zal de Mixta dus nooit "leeg" zijn...
Wat de Visa-motor betreft zeggen de "meesten" hetzelfde : Visa-blok (al dan niet met Weber-carb) en een gewoon eendenbakje ertegen.
Eén enkel iemand sprak tot nu toe over een GS-bak, maar had daar zelf nog geen ervaring mee........dat idee ga ik nog wat laten varen.
En ja, de meesten zeggen hetzelfde : de remdrukbegrenzer dient als je "leeg" rijd.
Maar ik zal de Mixta bijna uitsluitend gebruiken voor vakantie en vooral veel 2cv-meetings.
En omdat vrouw en 2 kinderen altijd meegeen zal de Mixta dus nooit "leeg" zijn...
Wat de Visa-motor betreft zeggen de "meesten" hetzelfde : Visa-blok (al dan niet met Weber-carb) en een gewoon eendenbakje ertegen.
Eén enkel iemand sprak tot nu toe over een GS-bak, maar had daar zelf nog geen ervaring mee........dat idee ga ik nog wat laten varen.
Mixta-man is in aantocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
geloof me, die eenden bak gaat een keer kapot! ( of je moet wel heel netjes gaan rijden..)
ik heb het toch 3 jr uitgehouden... en ja hoor diff door midden! de bakken zijn er niet op berekend! maar goed nu moet ik zeggen dat ik de laatste tijd ook iets meer gas gaf dan voorheen
ik heb het toch 3 jr uitgehouden... en ja hoor diff door midden! de bakken zijn er niet op berekend! maar goed nu moet ik zeggen dat ik de laatste tijd ook iets meer gas gaf dan voorheen

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Waar, helaas, mijne is ook al behoorlijk aan het knarsen, schiet uit de 1, wil niet lekker van 2 naar 3, enz. En was toch een goed bakkie.charleston tuning schreef:geloof me, die eenden bak gaat een keer kapot! ( of je moet wel heel netjes gaan rijden..)
ik heb het toch 3 jr uitgehouden... en ja hoor diff door midden! de bakken zijn er niet op berekend! maar goed nu moet ik zeggen dat ik de laatste tijd ook iets meer gas gaf dan voorheen
Na wat heen en weer mailen met die ene man die bakken herbouwt op bestelling, komt er tzt een bak daarvan daan, revisie, kan ik iig weer een tijdje vooruit.
Maar het is dus waar, de extra "kracht" is dus naar mijn bescheiden mening al teveel voor een eendenbak. (en dyane ook)
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed