Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
-
hero
- Beginner
Bericht
door hero » wo 31 mar, 2004 20:54
Hoi,
heb net een dyane gekocht, maar de remcilinder(dat rondje dat het remblokje tegen de remschijf aandrukt) zit tegen mijn remschijf. het remblokje zit er dus niet tussen. Wie weet hoe ik er wel weer een blokje tussen krijg. Het remt nu nog al moeilijk en bij de APK zijn ze er ook niet blij mee.
Groeten van hero
-
Job
- Gebruiker
Bericht
door Job » wo 31 mar, 2004 21:16
ik denk dat je je remcilinder pas terug geduwd krijg als je er een schroevendraaier tussen duwt. de olie zal dan terug in je hoofdremcilinderreservoir (galgje woord
) lopen en dan kan je je remblok er weer tussen krijgen en dan de rem in trappen en je remcilinder zal weer terug gaan.
suc6
-
hero
- Beginner
Bericht
door hero » vr 2 apr, 2004 12:37
Met hoeveel geweld kan ik de schroevendraaier tussen de remcilinder en de remschijf proppen
Ik heb het namelijk geprobeerd met "lichte zachte dwang" maar krijg er geen beweging in. Tot hoeveel dwang kan ik gaan??
Groeten van Hero
-
Sven
- Beginner
Bericht
door Sven » vr 2 apr, 2004 14:45
Je kan altijd nog de ontluchtings-nippel losdraaien en een slangetje/jampotje op de nippel doen. Dan kan je volgens mij de cilinder wat makkelijker terugduwen. De remolie kan dan twee kanten op: terug het reservoir in, en door de nippel naar buiten.
Is het niet mogelijk om de remschijf los te maken (6 boutjes) en de cilinder terug te duwen door de remschijf heen en weer te bewegen? Lijkt me minder schade aanbrengen dan een schroevedraaier.
-
hero
- Beginner
Bericht
door hero » di 6 apr, 2004 19:38
het is gelukt, maar heb de remklauw gereviseerd. heb alles eraf gehaald en wat bleek: de hele remcilinder was aan gort. logisch dat je er daan geen remblokje tussen krijgt. Was leuk om te doen, vooral omdat je daarna weer lekker kan proefrijden (natuurlijk nog wel even de remmen ontlucht).