Projeckt: RAT Duck

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 16 aug, 2007 23:35

Afbeelding

Afbeelding

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » vr 17 aug, 2007 02:01

vooral die spiegel is gaaf he...
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 17 aug, 2007 08:41

Juist, en die insmeren met een laagje heel donkere blanke lak, dat het semie doorschijnend is, waaanzinnig lijkt me dat, lol

Alleen die eendjes zijn zo duur, lol

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » vr 17 aug, 2007 09:27

charleston tuning schreef:nee die nomad is niet matzwart.. wel lachen ding! lkrr oud van buiten, maar van binnen.. :D
NOMAd is grijs (onder andere) en heeft een Ami onderstel met dikken veren, torsistang op de vooras, Visa blok met DG electronische ontsteking, rolkooi, fullrace kuipstoelen, 4 puntsgordels, M&S banden ...

Enige nadeel van alle opties is dat hij zwaar is en dus niet bovengemiddeld presteerd. Voordeel is dat hij ooit eens is omgevallen en nagenoeg niets mankeerde :lol:
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » vr 17 aug, 2007 14:02

Spookeend schreef:Juist, en die insmeren met een laagje heel donkere blanke lak, dat het semie doorschijnend is, waaanzinnig lijkt me dat, lol

Alleen die eendjes zijn zo duur, lol

Greatnix Spookeend
Sinds wanneer? Onder de 2000 heb je toch zo'n ding, wel een beetje zoeken. In Frankrijk noemen ze zo'n ding al snel "te restaureren" vanwege de lak. Domme Fransmannen :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » vr 17 aug, 2007 14:07

Wim van den Bergh schreef:
Yannick schreef:Wat mij mooi lijkt: een matzwarte eend met chroom, ribbelkap en rode accenten erop. Een jaren 60 exemplaar ja, geen verknoeide jaren 80 met een ribbelkap he :wink:
Je bedoeld een deurtjes verkeerd exemplaar met ribbelkap, 2CV6 of Visablok er in, Van buiten een gammel eendje maar technisch helemaal uptodate en veilig met rolkooi, schijfremmen, electronische ontsteking. Zoiets als wat René Stigt uit Kraggenburg rijdt (eendnaam is NOMAD).
Nee, met 425cc of op z'n minst een oud Ami6-blok, het moet wel oud blijven he, anders verknoei je én de klank én het gevoel errond.

Een "moderne" 602 up to date noemen vind ik ook nogal straf, maar dat ter zijde :wink:

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door TimVS » za 18 aug, 2007 22:25

Je kan ook een a kopen en er een 500cc kit op zetten.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » zo 19 aug, 2007 11:09

Nou wil ik toch wel plaatjes van die nomad zien. Ik weet dus echt niet over welke eend ut gaat! :oops:
2cv Vert Bambou '79

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » zo 19 aug, 2007 11:30

Pelt schreef:Je kan ook een a kopen en er een 500cc kit op zetten.
Inderdaad het leukere werk 8)

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 20 aug, 2007 17:02

met enig geluk kan ik alweer iets leuks kopen voor weinig geld! staat vanaf 1995 al in een stalling! en is zo goed als vergeten.. ( contackt persoon is een werkgever van mijn broer.. die citroen gek is)

wie weet.. ik hoop natuurlijk van wel, want ik heb hem gezien, en lijkt echt niets slecht als basis voor iets leuks! (dan heb ik het niet meer over een rat..)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 5 sep, 2007 22:07

mmm deze eenden waar ik het over heb worden het niet, hij wil ze bewaren voor zijn dochter.. dus helaass!

Wel heb ik nu weer andere plannen na een paar weken sterk nagedacht te hebben.. de rat gaat zo kaal mogelijk naar de sloop! dus das alweer een minder :?

maarja das niet anders, echt ellende...

dus nu heb ik die mooie grijze... eens even op de brug gelepeld.. en schrok mijn eigen naar :shock: je raad het al.. alles wat zo mooi lijkt.. IS NIETS :(

helemooie bovenbouw! dat wel, maar chassis is bagger! en komt nooit meer door de keuring!! nu was ik eruit.. er komt geen eend bij, maar ga deze zo mak ogende grijze omtoveren, met een nieuw chassis... en veel leuks..

Tot SPA :D

(owja ter overbrugging ga ik vrijdag naar een kever kijken :lol: , en misschien deze rijden totdat de eend weer klaar is.. want mijn vriendin zou ermee naar engeland volgende week.. maar misschien nu met een kever :wink: )

schrik niet, de eend krijgt alleen maar een grote beurt! :wink:

en een kever... ach die vw's zijn zo gek nog niet.. (en voor het geld wat deze kost, koop ik nooit een eend met apk haha dus het is enigsins een stunt) maar ja eerst vrijdag even kijken! ow ja hij is al verlaagd 8) hihi
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 5 sep, 2007 22:18

oh jee.....

Maar wat doe je met de kentekens van de rat dan? Mayb heb ik anders wel ff interesse in je oude chassis en kentekens, nog niet weggooien!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 6 sep, 2007 09:40

mooi jahannes erg tof, ik denk dat dat grijs erg mooi zal kleuren met die chrome velgen dus lekker zo laten?!

veel werk aan het chassis of gebruik je een nieuw chassis

als je nog hulp nodig hebt dan sms je me maar!

groetjes

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 6 sep, 2007 10:07

wat was er mis met de koets van je rat dan CT?

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 6 sep, 2007 10:19

charleston tuning schreef: Wel heb ik nu weer andere plannen na een paar weken sterk nagedacht te hebben.. de rat gaat zo kaal mogelijk naar de sloop! dus das alweer een minder :?
toch wel zonder kenteken neem ik aan!!!!, bied hem anders aan een kitkarbouwer aan dan hoeft die iig geen goede eend te slopen voor een plastic badkuip!!!!!!!

Edit: een auto ouder dan 15 jaar kun jeopgeven voor een zelfsloopregeling (kenteken met begleidende brief opsturen naar de RDW) maar ja, dan ben je ook het kenteken kwijt......

greetzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gesloten