1986 special to 2CV Superleggera (evt.in onderdelen te koop)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster

1986 special to 2CV Superleggera (evt.in onderdelen te koop)

Bericht door Patrick Hoskam » zo 26 aug, 2007 21:28

Ben nieuw hier op het forum, heb na lange tijd weer eend eend gekocht als project.

de bedoeling is : verlagen, brede achterschermen, bredere velgen/banden, ribbelkap, rolkooi, motorje met turbo,etc. etc.

Ben voorlopig bezig met laswerk : dorpels, bodemplaten,voetenbak,voorruitframe en achterpaneel moeten vanwege rottigheid vervangen worden , evenals het chassis waarvoor een nieuw exemplaar besteld is.

de kleur word ook druk over gedacht, wit, geel of charleston zwart/geel stijl.

ivm verlagen zoek ik mensen die eraring hebben met de lowering springs van ecas.co.uk en of deze ook aan deze kant vd 'sloot' te krijgen zijn, dit ivm de vermoedelijk vrij hoge verzendkosten uit engeland.

ook info over een 600/652cc otor met turbo(tje) is welkom.

Ik moet even wat fotos verkleinen, dan post ik er een aantal bij het verhaal
Laatst gewijzigd door Patrick Hoskam op zo 21 aug, 2011 11:12, 13 keer totaal gewijzigd.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » zo 26 aug, 2007 22:15

Ik was zaterdag op de testbank met mn eend. De man van de testbank had het geprobeerd met een turbo op een 2cv6 motor maar dat werkte niet zo goed om dat de nokenas te veel overlap heeft had ie het over. Dus dat zal je dan waarschijnlijk ook moeten veranderen.

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 26 aug, 2007 22:52

dat moet wel werken
je moet alleen een goede maat turbo zien te vinden.
het schijn een turbo van 3 cylinder daihatu motor goed te doen en andere cabrateur andere ontsteking natuurlijk.die motor maakte me tocht toeren niet normaal maar ging wel snel in die eend
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Patrick Hoskam » ma 27 aug, 2007 00:09

vwb het verlagings verhaal: zou ik met alleen andere veren kunnen voldoen, of zou ik voor het mooie ook een set stugge schokbrekers (bijv.avo) moeten monteren.

Aleen ff de trekogen uitdraaien lijkt mij niet voldoende voor een lage sportief geveerde 2cv, of zie ik dit verkeerd ?
Citroën CX gti turbo
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Steffan » ma 27 aug, 2007 00:31

ook nog een stabilisator stang monteren meende ik?

moet je even de mensen vragen met ervaring met verlagen, the spitfire bijvoorbeeld

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » ma 27 aug, 2007 08:22

hey
kijk ook eens op het volgende forum http://snail.s4.bizhat.com/

Ga je ook wel wat aan hebben
succes
robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 27 aug, 2007 09:33

Die veren heb ik ook al eens naar gevraagd, maar geen reactie gehad van ECAS. Dus uiteindelijk de bussen maar weer gemonteerd en avo's besteld.

Met verlagingsveren en avo's heb je geen stabi meer nodig. In het begin reden ze er in de UK nog mee, maar blijkbaar de laatste jaren bijna niet meer. Met de veren en avo's heb je bijna geen rol meer.

Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Patrick Hoskam » ma 27 aug, 2007 09:39

ik heb 2 maal een mail gestuurd naar ecas , maar weinig reactie tot dusverre

ik zie dat je huis in den bosch woont, das om de hoek, kan ik mooi een keer je turbomotor bekijken..........
Citroën CX gti turbo
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 27 aug, 2007 10:54

geen probleem, maar dat wordt wel het laatste in het rijtje ;) eerst de koets en chassis afmaken.

aantal foto's http://home.tiscali.nl/ronbruur/2cv/album/

Het is een Visa, met verlaagde compressie en grote 2cv6 oliekoeler voor de turbo.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » ma 27 aug, 2007 14:32

heb zelf ook gedacht om em te verlagen, het nadeel van alleen de trekogen uitdraaien is dattie heel slap wordt en je overal aan de grond zit.... je moet dus wel aan zwaardere veren. ik heb algelopen weekend iemand leren kennen die is product manager bij Apex veren / ophangingen en heb hem ff het 'probleem' voorgelegd, vlgens hem zijn er best wel veel auto's met ongeveer de maat veren die wij nodig hebben. de vraag is alleen: hoeveel zwaarder moet ie worden 125%, 150%, 200% ???? zeg het maar. als ze een bestaande veer aan kunnen passen kan het met kleine series, anders vanaf 50 stuks (25 sets) maar eigenlijk moet je wel voor een achter tegelijk doen, en dus zit je weer met behoorlijke kosten (weet niet hoeveel , wilde hij niet zeggen, eerst ff bekijken wat de mogelijkheden zijn.

nu is dus de vraag hoeveel mensen zijn er eventueel geïnteresseerd in zwaardere veren, m.a.w. zijn er minimaal 20-25 mensen die dit willen en ook bereid om hierin te investeren? en dan hoeveel maximaal?

een goedkopere oplossing is ACAdiane veerpotten erop met de voorveren van een Amisuper (ACA veren achter het zwaarst, Superveren voor t zwaarst) nadeel is wel dat die in diameter groter zijn en je dus je bodemplaten moet wijzigen.

@phoskam: verder kun je voor en achter (zeldzaam!) een stabistang monteren (ami/amisuper), probeer t eerst eens met een goedlopend eendblok, eventueel met grotere cilinders. kijk ook ff bij stp uit Duitsland. (staat dacht ik ook bij adressen tuningbedrijven) en zwaardere schokdempers kunnen geen kwaad, maar ik denk dat je meer bereikt met zwaardere veren. i.c.m stabistangen.

Verder moet je zorgen dat je je auto zo licht mogelijk houdt, en zo min mogelijk luchtweerstand hebt, (erg lastig met een eend) deze 2 dingen geven de grootste winst! Een eend met orgineel, goedlopend blok die heel licht is (geen zware stoelen; geluidsinstallatie) is bijna net zo snel als een eend met visablok!

hopelijk heb je er wat aan ,

greetzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 27 aug, 2007 15:47

ander probleem is de stand van je fussee die totaal niet meer klopt, maar dat moge duidelijk zijn. Armen aan laten passen kun je laten doen in NL, maar in de UK hebben ze daar vaste prijzen voor.

PS Pleun die veren kun je gewoon bestellen bij ECAS hoor, 150% of 200% lowered, wat jij wilt. Kost d8 ik iets van 300 pond set, dat is ongeveer 450 Euro. Misschien via A3 wel te regelen?

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » ma 27 aug, 2007 16:12

Ik ben voor miin motor (koppelmonster, geen racemotor) bij STP geweest. Maar die man doet ook racemotoren en heeft er echt superveel verstand van !
Afblijven.

Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Patrick Hoskam » ma 27 aug, 2007 17:51

ik heb zojuist een kneiterhard ami chassis op de kop getikt met voor en achter stabi 8)
Citroën CX gti turbo
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » ma 27 aug, 2007 19:54

dat zal dan wel een ami super chassis zijn? daar heb je niet veel aan met een 2cilinder blok.
Ami 8 break

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » ma 27 aug, 2007 21:30

backfire schreef: PS Pleun die veren kun je gewoon bestellen bij ECAS hoor, 150% of 200% lowered, wat jij wilt. Kost d8 ik iets van 300 pond set, dat is ongeveer 450 Euro. Misschien via A3 wel te regelen?
weet ik, maar als we een adresje hier in NL hebben is dat toch ook wel handig! eerst maar eens ff kijken wattie kan maken en wat het gaat kosten. als het een beetje meezit kan hij het van bestaande veren maken en dat scheelt weer in de prijs.

een ander idee wat hij had was coil overs (lees: veer om schokdemper) je kijgt een set andere schokdempers met daaromhheen een extra veer, schijnt voor gewone auto's goed te werken! Koni zou ze nog in het programma moeten hebben.

greetzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie