Restauratie Dyane Confort '67
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
@Sam
Bestaat die rode Dyane in je avatar nog?
Jeroen
Bestaat die rode Dyane in je avatar nog?
Jeroen
Ami6 Grand Confort 11/1967 73-27-EP
www.citroenami6.nl
www.citroenami6.nl
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
Bedankt Nosepicker
Klopt Siemen, deze wordt gewoon gelast. Het lijkt een hele boel, maar op zich is 't niet meer werk dan een doorsnee restauratie. Bij deze zit de roest gewoon op een plek waar de meesten nog keihard zijn.
Die van de foto bestaat nog, Jeroen. Dat is een Belgische rouge corsaire van '67, een zeldzaam zusje van Yannick zijn Dyane.

Die van de foto bestaat nog, Jeroen. Dat is een Belgische rouge corsaire van '67, een zeldzaam zusje van Yannick zijn Dyane.
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Ja, ze wordt inderdaad gelast met behulp van een donorkoets. Dat je het ding gewoon vervangt zeg je weleens op van die momenten dat de moed je even in de schoenen zakt maar dat krijg ik toch niet over mijn hart hoor
Die rouge corsaire '67 is de 2de Belgische '67 in België bekend. Er zijn er nog 2 in NL, waarvan één later in '68 pas ingeschreven. Dat maakt momenteel 4 stuks waarvan de mijne een Confort is en de rest allemaal Confort Commerciale's.
Dat kan je allemaal lezen op mijn website: http://home.scarlet.be/clukkers/clukker ... nekes.html
Ik ken ook nog 2 losse chassisnummers en dat zijn ook meteen de 2 oudste chassisnummers. Eentje in België en een origineel NL, die laatste is van september en de oudste. In de jaren 80 afgebroken en de papieren zullen worden gebruikt op een Franse '67. Die laatste chassisnummer heb ik nog niet op de site gezet.
Binnenkort ga ik mijn website wat herschikken op Dyanevlak, en ook deze Vorstpagina dus blijven klikken

Die rouge corsaire '67 is de 2de Belgische '67 in België bekend. Er zijn er nog 2 in NL, waarvan één later in '68 pas ingeschreven. Dat maakt momenteel 4 stuks waarvan de mijne een Confort is en de rest allemaal Confort Commerciale's.
Dat kan je allemaal lezen op mijn website: http://home.scarlet.be/clukkers/clukker ... nekes.html
Ik ken ook nog 2 losse chassisnummers en dat zijn ook meteen de 2 oudste chassisnummers. Eentje in België en een origineel NL, die laatste is van september en de oudste. In de jaren 80 afgebroken en de papieren zullen worden gebruikt op een Franse '67. Die laatste chassisnummer heb ik nog niet op de site gezet.
Binnenkort ga ik mijn website wat herschikken op Dyanevlak, en ook deze Vorstpagina dus blijven klikken

Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
In Vorst maakten ze 3 modellen in '67: de Luxe (AYA-A), de Confort (AYA-AM) en de Confort Commerciale (AYA-AM Commerciale)
De luxe was de basisversie. Geen wieldoppen, kartonnen deurbekleding, enzovoorts.
De Confort was de aangeklede versie. Wieldoppen, beugels op de achterbumper, plastieken deurbekleding, mooie stoffen of namaaklederen zetels.
De Confort Commerciale was de Confort maar standaard mét koffervloer (effect vlakke laadvloer) en met opklapbare achterbank. Deze had ook standaard namaaklederen zetels en 2 voorstoelen.

Naar mijn weten kon je in Frankrijk ook een basis Commerciale krijgen, in de Benelux was de Commerciale altijd een Confort.
Technisch zijn alledrie de modellen gelijk. 425cc 21pk waarvan 6 Volt in Frankrijk en 12 Volt in de Benelux (Belgische productie).
De luxe was de basisversie. Geen wieldoppen, kartonnen deurbekleding, enzovoorts.
De Confort was de aangeklede versie. Wieldoppen, beugels op de achterbumper, plastieken deurbekleding, mooie stoffen of namaaklederen zetels.
De Confort Commerciale was de Confort maar standaard mét koffervloer (effect vlakke laadvloer) en met opklapbare achterbank. Deze had ook standaard namaaklederen zetels en 2 voorstoelen.

Naar mijn weten kon je in Frankrijk ook een basis Commerciale krijgen, in de Benelux was de Commerciale altijd een Confort.
Technisch zijn alledrie de modellen gelijk. 425cc 21pk waarvan 6 Volt in Frankrijk en 12 Volt in de Benelux (Belgische productie).
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
- Locatie: Kraggenburg
- Contacteer:
Dit dillemma werk kortgeleden in het blad Autovisie ook beproken. De vraag luidde : is een Ferrari 250 GTO met race historie, waarvan je weet dat deze tijdens een race totalloss gecrashed is, na restauratie nog origineel als er alleen Ferrari onderdelen gebruikt zijn ?Yannick schreef:Ja, ze wordt inderdaad gelast met behulp van een donorkoets. Dat je het ding gewoon vervangt zeg je weleens op van die momenten dat de moed je even in de schoenen zakt maar dat krijg ik toch niet over mijn hart hoor.
Het antwoord was ongeveer: zonder normaal onderhoud (vervangen van delen) en reparatie (herstel van delen) komt een wagen nooit aan 40 of meer levensjaren. Als het, om de wagen voor het nageslacht te behouden, nodig is om nieuwe onderdelen te gebruiken die gelijk zijn aan het origineel dan mag je deze wagen als origineel blijven beschouwen.
In hoeverre mag je bij een restauratie delen van de wagen vervangen zonder de originaliteit aan te tasten ? Een koets vervangen om het totaal te redden is dus zeker geen schande ... delen van de koets is meer werk. Zolang je er maar geen kitcar van maakt, Yannick, blijven we jou Dyanneke echt wel als 1967 Dyane 6 Confort zien.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Knappe uitleg! Ik ben zeker niet de enige op deze wereld die hiermee zit. Maar ik ga er toch voor om deze carrosserie te lassen, daar voel ik me persoonlijk gewoon het beste bij
En het is geen Dyane 6, er ligt een 425cc'tje in. De benaming is dan ook niet Dyane 4 maar gewoon Dyane, aangezien je toen toch niet kon kiezen. Gewoon Dyane dus

En het is geen Dyane 6, er ligt een 425cc'tje in. De benaming is dan ook niet Dyane 4 maar gewoon Dyane, aangezien je toen toch niet kon kiezen. Gewoon Dyane dus

Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
he yannick, je moet gewoon doen wat je zelf het beste vind. het komt trouwens vaker voor dat de verbinding binnenschermmen wegroesten. citroen had de slechte gewoonte om zulke laspunten niet tot zeer slecht te behandelen en er vervolgens een dikke laag kit overheen te smeren. bij mijn bruine zag deze verbinding er op het eerste gezicht ook goed uit maar na de kit verwijdert te hebben zat er veel roest onder. ik heb ook wel eens een 71er belgische dyane gehad waarvan de binnenschermen er bijna uitvielen van ellende.
dyane 4 68 en dyane 6 69
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Bedankt Yannick, nu weet ik ook weer wat meer over Dyane's 
Ik vind het voor de geest ook iets anders om de koets te vervangen dan om m te lassen. Zeker omdat dit zo'n bijzondere koets is, ik bedoel... De deuren bijvoorbeeld, passen je 5mm pinnen dan nog wel wat in die nieuwe koets? Ik noem maar wat hoor, ik heb geen idee of dat van de koets afhangt, maar je snapt wel wat ik bedoel

Ik vind het voor de geest ook iets anders om de koets te vervangen dan om m te lassen. Zeker omdat dit zo'n bijzondere koets is, ik bedoel... De deuren bijvoorbeeld, passen je 5mm pinnen dan nog wel wat in die nieuwe koets? Ik noem maar wat hoor, ik heb geen idee of dat van de koets afhangt, maar je snapt wel wat ik bedoel

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break