Chassis vervangen in België

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Hyperinsomnia
Eenmalige poster

Chassis vervangen in België

Bericht door Hyperinsomnia » za 8 sep, 2007 22:58

Hallo,

Ik vind hier wel wat men moet doen om een chassis te vervangen in Nederland maar hoe zit dat in België? Op deze site: http://www.cqsbelgium.be/promo.jsp vind ik
"CQS levert of plaatst de onderstellen, voorziet ze ook van het chassisnummer en levert het attest van homologatie."
Zou dit in België wel legaal zijn dan? In Nederland moet je dit laten doen door de RDW en moet je een origineel chassis hebben dacht ik?

Nuja, Belgen die ervaring hebben hier mee, laat u horen:).

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Re: Chassis vervangen in België

Bericht door SamClukkers » do 25 okt, 2007 20:42

Ik denk niet dat CQS zomaar illegale praktijken op z'n website plaatst. En dan nog, als het ding door de keuring gaat, gaat het door de keuring. Je wil niet weten hoeveel 2cv's (en andere auto's) er op de weg zijn die door de eigenaar zelf zijn voorzien van een nieuw nummertje. Het is maar hoe netjes je met je slagpennen aan de slag gaat :wink: Wil je echt weten hoe de vork aan de steel zit, informeer dan bij CQS zelf, keuringsstation in de buurt, DIV ... Dan heb je de informatie verkregen via de officiële weg en kom je niet voor verassingen te staan na foute info via een forum of dergelijke.

Plaats reactie