Koppeling gaat zwaar en schokkerig
Koppeling gaat zwaar en schokkerig
De koppeling van de nieuwe Eend gaat ontzettend zwaar en gelijkmatig de koppeling op laten komen is haast onmogelijk. Ik heb de scharnieren bij de pedalen al gesmeerd, maar daar lijkt het niet aan te liggen. Schakelen gaat verder prima.
Wie helpt?
Wie overigens een fotootje wil zien van de nieuwe eend: http://p130.web-log.nl
Wie helpt?
Wie overigens een fotootje wil zien van de nieuwe eend: http://p130.web-log.nl
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Om te beginnen, welkom op het forum.
Ik vermoed dat je koppelingskabel ergens klemt. Deze loopt namelijk langs de eerste demper van de uitlaat en zodoende wil de buitenkabel wel een gaan klemmen om de binnenkabel. Dit heeft als gevolg dat alles zwaarder gaat lopen. Vaak voel je dit ook aan het pedaal. Je voelt de kabel dan schuren over de buitenkabel. Moeilijk uit te leggen, maar is wel te voelen.
Enigste remedie is dan om de koppelingskabel te vervangen.
Ik vermoed dat je koppelingskabel ergens klemt. Deze loopt namelijk langs de eerste demper van de uitlaat en zodoende wil de buitenkabel wel een gaan klemmen om de binnenkabel. Dit heeft als gevolg dat alles zwaarder gaat lopen. Vaak voel je dit ook aan het pedaal. Je voelt de kabel dan schuren over de buitenkabel. Moeilijk uit te leggen, maar is wel te voelen.
Enigste remedie is dan om de koppelingskabel te vervangen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Dank voor de snelle reactie! Dus door de warmte gaan de binnen- en buitenkabel op elke inwerken? Ik zal dit weekend de kabel eens loshalen en wellicht meteen maar vervangen.
Voor de kosten hoef ik dat niet te laten... Kabel kost een tientje. Ik heb zelf een Volvo Amazon en daarvan zijn de onderdelen toch even een stuk duurder!!
Voor de kosten hoef ik dat niet te laten... Kabel kost een tientje. Ik heb zelf een Volvo Amazon en daarvan zijn de onderdelen toch even een stuk duurder!!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Jeroen-citroen
- Moderator
Bij mijn eerste eend had ik een soortgelijk probleem maar dat kwam omdat de binnenkabel was gaan rafelen Oplossing is hetzelfde, gewoon vervangen
Welkom op dit forum trouwens en als je het leuk vind om naast de mooie eend ook je volvo te laten zien kan dat hier
Welkom op dit forum trouwens en als je het leuk vind om naast de mooie eend ook je volvo te laten zien kan dat hier
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet