APK afgekeurd.
-
- Heavy user
Jups, het CO schroefje. Ik kon er net bij, maar op 1 of andere manier draaide hij er maar niet recht in, dus er uit met die carburateur. Nog een paar keer geprobeerd om het schroefje er in te draaien op de werkbank, maar dat lukte niet goed. Toen maar een 5mm boortje in een houdertje gezet (dus niet in de boormachine) en daarmee het eerste stukje van de schroefdraad in de carburateur weggehaald. Toen wou het schroefje er wel in. Inmiddels zit alles weer op/aan m'n Eend op de bodemplaat (sleutel 11 laten vallenCubitus schreef:hoi, lelelijke eend, wat voor boutje moest er in je carb gezet worden dat je hem er helemaal af moest slopen????????????Toch niet het CO schroefje neem ik aan???

Afblijven.
-
- Heavy user
Me knows too, alleen als je die stomme sleutel niet ziet liggen (hij lag onder de 1e demper) of het stelmoertje is niet magnetisch, heb je er niets aan. Maarruh, boor de overige bouten/moertjes/tandwielen/veertjes/ringen/velgen/hamers/breekijzers/kettingen/lampjes/beitels/tangen/splitpennen/kriks/assteunen en overige magnetiseerbare rommel heb ik de magneetstengel van pa zeer goed kunnen gebruiken.Teun schreef:Het wordt rijd voor een magneet stengel..........
Scheelt je een boel ellende ..zeker als je nogal eens wat laat vallen...me Knows..
Owja, vanmiddag is ie vor de herkeuring gegaan en goedgekeurd.
YESSS ! ! !

Afblijven.
APK en gordels

Effe lachen

Mijn eend is afgekeurd omdat de stadslichten niet los van het dimlicht zouden kunnen branden. (hmm??? Zo ingewikkeld is de werking van de lichtschakelaar toch niet? Een enigszins intelligent mens moet hem toch in 'V' kunnen draaien en dan omhoogtrekken?)
Verder afkeur omdat er vet zat op de stofhoezen bij de voorwielen. (Ja meneer de keurmeester ik smeer mijn fusees wel eens en er kan een spatje vet op de vlak erboven zittende stofhoezen komen. Ik zal ze volgend jaar netjes wassen hoor

- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Had ik ook in overweging ja. Ik wilde mijn oude gordels ook weer monteren als de keuring geweest is. Ik heb nog net een set goede gordels kunnen krijgen. Nu denk ik dat cassis ze wel weer nieuw maakt of gaat maken, maar dan kosten ze wel 45 euro per stuk (club prijs). Dat is nogal wat!!! En die krengen zitten toch vaak klem tussen de deurtjes.
Bij mij gaan na de keuring mooi de oude er weer in en de goede gaan naar de zolder voor de keuring het jaar erop. Tussendoor is er toch geen controle op. APK is ook maar een moment-opname.
Verder denk ik ook dat een iets beschadigde gordel het gewicht nog wel kan houden hoor. Of er moet al een halve scheur in zitten. Maar dat is bij mijn oude niet het geval.
Bij mij gaan na de keuring mooi de oude er weer in en de goede gaan naar de zolder voor de keuring het jaar erop. Tussendoor is er toch geen controle op. APK is ook maar een moment-opname.

Verder denk ik ook dat een iets beschadigde gordel het gewicht nog wel kan houden hoor. Of er moet al een halve scheur in zitten. Maar dat is bij mijn oude niet het geval.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Ik denk dat een beschadigde gordel toch verzwakt is, je kunt dat testen door met een noodgang ergens tegenaan te rijden, als je het overleefd was de gordel goed, ben je de pijp uit was de gordel niet goed meer.Punky schreef: Verder denk ik ook dat een iets beschadigde gordel het gewicht nog wel kan houden hoor. Of er moet al een halve scheur in zitten. Maar dat is bij mijn oude niet het geval.

Neem toch geen risico, zet er goede gordels in, net zo als remmen moeten die goed zijn!

APK keuring is niet voor niets

-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
Nee maar overdrijven is ook een vak.leo top schreef: Ik denk dat een beschadigde gordel toch verzwakt is, je kunt dat testen door met een noodgang ergens tegenaan te rijden, als je het overleefd was de gordel goed, ben je de pijp uit was de gordel niet goed meer.![]()
Neem toch geen risico, zet er goede gordels in, net zo als remmen moeten die goed zijn!Zeker in een eend, met zo'n stuurkolom als een speer die op je gericht staat.
![]()
APK keuring is niet voor niets
Beschadigde gordels zijn nog altijd sterk genoeg, je trekt eerder de moer uit je dorpel dan een veiligheidsgordel doormidden. Zeker als je dorpel een tikkie crusty is van binnen en dat is bij zo'n beetje alle eenden zo die nog geen nieuwe dorpels hebben.
Ik heb een 73er ami 8 service, grijs kenteken.
Zitten 3 punts niet rol gordels in. behoorlijk gerafeld.
Voor de apk hoeven er geen gordels in (73er grijs), passende niet gerafelde gordels zijn niet te vinden dus moet ik voor de apk de gordels verwijderen.
Da's pas veilig!
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net