RX5 als primer?
-
- Gebruiker
- Contacteer:
RX5 als primer?
Ik heb sinds kort een eend gekocht die al deels uit elkaar is gehaalt. De koets heeft veel las werk en restaureer werk. Nu weet ik nog niet hoe ik de koets de juiste kleur ga geven en of ik dit zelf ga doen of laat doen bij een spuiter. Maar tot die tijd wil ik de koets graag wel goed beschermen. Nu is mijn vraag of ik als ik de hele koets in de RX5 zet. Ik deze ook kan over schilderen/spuiten met andere lak dan RX10. Of kan ik beter een ander soort primer gebruiken.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
-
- Las Expert
- Contacteer:
tom eerst de blanke delen in de ''wasprimer'' (grijse primer) spuiten zoals hier

die grijze kleur dat is de primer die over je blank ijzer heen moet
als je dan echt strak wil hebben spuit je daarna de rest van de ''deukerige en diepe kras delen'' in de spuit plamuur en na schuren met korrel 400 a 500
dat heeft meestal geele of witte
daarna goed ontvetten en spuiten in de 2k lak [/img]

die grijze kleur dat is de primer die over je blank ijzer heen moet
als je dan echt strak wil hebben spuit je daarna de rest van de ''deukerige en diepe kras delen'' in de spuit plamuur en na schuren met korrel 400 a 500
dat heeft meestal geele of witte
daarna goed ontvetten en spuiten in de 2k lak [/img]
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Gebruiker
- Contacteer:
-
- Las Expert
- Contacteer:
tom als je het gaat verven heb je een heeeeel veel werk met schuren en vooral met een eend.
exploy primer is volgens mij de goede.
tom als ik jou was haalde ik een verfspuit op voor op de compressor een gewoon goed koop ding voor 25 euro daar kun je die primer wel mee spuiten want je moet daarna toch weer schuren (als je een top reseltaad wilt hebben)
exploy primer is volgens mij de goede.
tom als ik jou was haalde ik een verfspuit op voor op de compressor een gewoon goed koop ding voor 25 euro daar kun je die primer wel mee spuiten want je moet daarna toch weer schuren (als je een top reseltaad wilt hebben)
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Moderator
RX5 is daar niet voor bedoeld en is volgens mij niet overschilderbaar.
Meer bedoeld om chassis mee in te smeren en daarna met RX10 er over heen of chassis mee vol te spuiten en dan RX7 erachteraan. Bovendien hoor je RX5 aan te brengen op metaal wat iets roest heeft, ivm hechting ofzo.
Pas RX5 gelekt op een plank in de schuur. Is dan eigenlijk gewoon een laagje plastic wat je er hebt liggen, althans daar lijkt het op.
Meer bedoeld om chassis mee in te smeren en daarna met RX10 er over heen of chassis mee vol te spuiten en dan RX7 erachteraan. Bovendien hoor je RX5 aan te brengen op metaal wat iets roest heeft, ivm hechting ofzo.
Pas RX5 gelekt op een plank in de schuur. Is dan eigenlijk gewoon een laagje plastic wat je er hebt liggen, althans daar lijkt het op.
- André Post
- Heavy user
Ik zelf gebruik graag Coroless als menie.
Daarmee heb ik de eend en de mehari gedaan en buiten wat kleine plekken geen roest gehad
in bijna 7 jaar voor de eend en ruim 9 jaar voor de mehari.
Beide staan het hele jaar buiten en worden ook 'swinters gebruikt.
Daarmee heb ik de eend en de mehari gedaan en buiten wat kleine plekken geen roest gehad
in bijna 7 jaar voor de eend en ruim 9 jaar voor de mehari.
Beide staan het hele jaar buiten en worden ook 'swinters gebruikt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- André Post
- Heavy user