Dyane of 2CV
Dyane of 2CV
Ola, ben compleet nieuw hier, ik zal me derhalve ff voorstellen;
Mijn naam is Patrick, 38 jaar, getrouwd met Ineke en vader van 3 dochters.
Wegens het veranderen van baan heb ik een tijdje geleden mijn Vespa Motorscooter verkocht (ik moet verder gaan rijden dan dat veilig is op een Vespa) en nu ben ik op zoek naar een 2CV of een Dyane voor woon/werk verkeer.
Gelijk maar een vraag, is er iemand die mij de verschillen cq. voor / nadelen van een 2CV6 ten opzichte van een Dyane 6 kan aangeven?
Bvd, PaPatrick
Mijn naam is Patrick, 38 jaar, getrouwd met Ineke en vader van 3 dochters.
Wegens het veranderen van baan heb ik een tijdje geleden mijn Vespa Motorscooter verkocht (ik moet verder gaan rijden dan dat veilig is op een Vespa) en nu ben ik op zoek naar een 2CV of een Dyane voor woon/werk verkeer.
Gelijk maar een vraag, is er iemand die mij de verschillen cq. voor / nadelen van een 2CV6 ten opzichte van een Dyane 6 kan aangeven?
Bvd, PaPatrick
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
neem voor dagelijks gebruik een dyane
tocht niet
motor gaat sneller
minder lawaai in de auto
geen openstaande deuren
tsja let op roest
owja ook nog roest
roest roest
en dat de versnellings bak niet ''huilt''
maar roest is een groot probleem
zie maar bij roest reparatie bij restauratie's en verbouwingen
dan weet je wat je dan te wachten staat
tocht niet
motor gaat sneller
minder lawaai in de auto
geen openstaande deuren
tsja let op roest
owja ook nog roest
roest roest
en dat de versnellings bak niet ''huilt''
maar roest is een groot probleem
zie maar bij roest reparatie bij restauratie's en verbouwingen
dan weet je wat je dan te wachten staat
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Voor alle dag zou ik gewoon een eend nemen. De dyane heeft een aantal voordelen dat geef ik toe. Vooral de grotere voorruit spreekt me aan, maar voor de eend zijn de onderdelen veel makkelijker te krijgen dan voor een dyane. Vooral het plaarwerk van een dyane schijnt lastig te zijn. Bij dagelijks gebruik gaat er altijd wel iets stuk en dan is het toch prettig dat je snel weer de juiste onderdelen hebt.
Daarbij na een vespa is een eend al luxe hoor . Je wordt bijna niet nat
O ja welkom op het forum
Daarbij na een vespa is een eend al luxe hoor . Je wordt bijna niet nat
O ja welkom op het forum
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Hee hallo welkom op het forum
Leuk dat je een vespa hebt gehad (zelf vroeger op die blikken 50cc vespa's gereden en nog steeds altijd gecharmeerd van de vespa.
Ik zou inderdaad voor een eend kiezen, in een dyane heb je wel meer luxe maar bij een eend is er veel meer verkrijg baar maar je moet gewoon gaan rijden wat jou het meeste aanspreekt.
Leuk dat je een vespa hebt gehad (zelf vroeger op die blikken 50cc vespa's gereden en nog steeds altijd gecharmeerd van de vespa.
Ik zou inderdaad voor een eend kiezen, in een dyane heb je wel meer luxe maar bij een eend is er veel meer verkrijg baar maar je moet gewoon gaan rijden wat jou het meeste aanspreekt.
2cv Vert Bambou '79
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
kies de auto waar je je het fijnst bijvoelt. qua kosten, wat andere zeggen, denk ik dat je in een dyane het goedkoopst rijdt. op het moment doet een dyane niet zoveel, eenden zijn altijd prijzig. en plaatwerk en dergelijk is prima te krijgen. ik vind eendplaatwerk voor mn eend best prijzig.
verder zijn eerder genoemde voordelen wel echt waar.
ook aanzienlijk minder lekkage bij regen (mits de voorruitstijl goed is)
dak kan half open en dan kun je nog topsnelheid rijden.
en ik vind de achterklep duizendmaal fijner.
verder vind ik, en das heel persoonlijk, de dyane zoooo mooi van lelijkheid...
douwe
verder zijn eerder genoemde voordelen wel echt waar.
ook aanzienlijk minder lekkage bij regen (mits de voorruitstijl goed is)
dak kan half open en dan kun je nog topsnelheid rijden.
en ik vind de achterklep duizendmaal fijner.
verder vind ik, en das heel persoonlijk, de dyane zoooo mooi van lelijkheid...
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Hoi PaPatrick,
Lees ook dit topic eens door wat ik een tijd geleden gestart heb. Daar staat ook het 1 en ander in:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ight=dyane
Groet,
Tweceve
Lees ook dit topic eens door wat ik een tijd geleden gestart heb. Daar staat ook het 1 en ander in:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... ight=dyane
Groet,
Tweceve
Hey welkom,
Ik heb zelf een eend, nooit een dyane gehad.
De reden dat ik weer een eend zou nemen en geen dyane, is omdat ik de eend toch een stuk mooier vind. En, als de mening van onwetende anderen je wat interesseerd, een eend wordt vaak toch als een echte klassieker gezien terwijl men een dyane vaak als een oude lelijke bak roest ziet. Dit overigens volledig ten onrechte!
Ik heb zelf een eend, nooit een dyane gehad.
De reden dat ik weer een eend zou nemen en geen dyane, is omdat ik de eend toch een stuk mooier vind. En, als de mening van onwetende anderen je wat interesseerd, een eend wordt vaak toch als een echte klassieker gezien terwijl men een dyane vaak als een oude lelijke bak roest ziet. Dit overigens volledig ten onrechte!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
dat verklaard een hoopPierce schreef:Hey welkom,
Ik heb zelf een eend, nooit een dyane gehad.
Pierce schreef:De reden dat ik weer een eend zou nemen en geen dyane, is omdat ik de eend toch een stuk mooier vind. En, als de mening van onwetende anderen je wat interesseerd,
als je dat wat interesseerd dan moet je een saaie burgerlullenbak kopen en geen eend. haha
Dat ben ik toch niet met je eens. ik heb veel meer aanspraak met de aca of vroeger de dyane dan met de eend hoor.Pierce schreef:een eend wordt vaak toch als een echte klassieker gezien terwijl men een dyane vaak als een oude lelijke bak roest ziet.
deze opmerking kwam net op tijdPierce schreef:Dit overigens volledig ten onrechte!
douwe -laat zich niet gauw op de kast jagen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
De Dyane is veel zeldzamer en een unieke verschijning in het dagelijkse Nederlandse wagenpark. Als ik in de Charleston rijd krijg ik weinig reacties van andere weggebruikers, in de Dyane daarentegen vaak een opgestoken duim, en zelfs andere oude Citroens (DS, CX) groeten me dan, en dat doen ze vaak niet als ik in Charly rijd. Ik vind zelfs regelmatig briefjes onder de ruitenwisser van m´n Dyane van mensen die interesse hebben in het karretje Dat is me met de eend nog nooit overkomen. Tsja, en dan het rijden, de eend rijdt anders dan de Dyane, en eigenlijk ook weer niet, het is in basis een A-type, dus een luchtgekoelde 2-cilinder boxer en een heerlijke vering. En ja, de Dyane is minder nat van binnen en ´s winters wat warmer, daarom gebruik ik ´m als dagelijks vervoermiddel en staat de Charly ´s winters binnenPierce schreef:Hey welkom,
Ik heb zelf een eend, nooit een dyane gehad.
De reden dat ik weer een eend zou nemen en geen dyane, is omdat ik de eend toch een stuk mooier vind. En, als de mening van onwetende anderen je wat interesseerd, een eend wordt vaak toch als een echte klassieker gezien terwijl men een dyane vaak als een oude lelijke bak roest ziet. Dit overigens volledig ten onrechte!
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991