rempomp stuk of iets anders
rempomp stuk of iets anders
hey
Ik heb achteraan mijn rempompjes veranderd en ontlucht nu moet ik toch nog 2 keer pompen tot ik kracht heb. Kan dit aan de exentrieken liggen? nog verder afstellen? of aan de hoofdrempomp?
vooraan heb ik schijven en het is lhm.
2devraag.
Ik heb achteraan ook 2 andere trommels gezet. Nu 1 daarvan was/is vanbinnen nogal wat roestig. Ik heb de indruk dat dit voor gene meter remt. Nu ik dacht dat de roest er wel spoedig uitgeremd is zoals bij schijven. Is dit zo of ga ik ze toch moeten uitschuren ofzo of gewoon een nieuwe erop?
greets robin
Ik heb achteraan mijn rempompjes veranderd en ontlucht nu moet ik toch nog 2 keer pompen tot ik kracht heb. Kan dit aan de exentrieken liggen? nog verder afstellen? of aan de hoofdrempomp?
vooraan heb ik schijven en het is lhm.
2devraag.
Ik heb achteraan ook 2 andere trommels gezet. Nu 1 daarvan was/is vanbinnen nogal wat roestig. Ik heb de indruk dat dit voor gene meter remt. Nu ik dacht dat de roest er wel spoedig uitgeremd is zoals bij schijven. Is dit zo of ga ik ze toch moeten uitschuren ofzo of gewoon een nieuwe erop?
greets robin
Dat pompen hoort inderdaad niet. Het lijkt me sterk dat het aan de hoofdremcilinder ligt, wanneer dit probleem is ontstaan bij het vervangen van de achterste twee remclinders. Weet je zeker dat je het systeem goed hebt ontlucht?
Op zich slijt dat roest er wel uit, maar schoonmaken kan geen kwaad.
Op zich slijt dat roest er wel uit, maar schoonmaken kan geen kwaad.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
ik ga ze deze week nog eens ontluchten om zeker te zijn. Ondertussen had ik voor het weekend en nu nog een plankje tussen koppeling en gas gestoken zodanig dat er constant geremd word. Is een truk di eik heb van het motorijden als je zo met plakband of touw bij een moto je voorrem constant ene tijdje (nacht) opspant dan komen de luchtbellen naar boven.
Er zat inderdaad nog druk op de remmen maar toch bij 2de maal induwen meer.
Dat word misschien een dure vervangig maar dan zijn we zeker he en remmen dara moet je wel zeker van zijn.
greets robin
Er zat inderdaad nog druk op de remmen maar toch bij 2de maal induwen meer.
Dat word misschien een dure vervangig maar dan zijn we zeker he en remmen dara moet je wel zeker van zijn.
greets robin
Moeten "pompen" ligt meestal niet aan lucht in het systeem maar daaran dat de wielremcilinders (en de voeringen) niet in een slag de afstand naar de trommels kunnen overbruggen. Nastellen van de exentrieken is dan de remedie.
Als je last hebt van een sponzig anvoelend rempedaal is er sprake van lucht in de leidingen.
Als je last hebt van een sponzig anvoelend rempedaal is er sprake van lucht in de leidingen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Heb je imitatie of citroen cilinders gemonteerd.
Wij zijn 4 jaar met de Meharie van pa bezig geweest voor we erachter kwamen dat de immitatie niet goed werkten.
Zie dit draadje voor meer uitleg en foto's.
En je trommels moeten wel schoon zijn van binnen, dus even met een schuurpapiertje en wat remmenreiniger aan de slag. Bij schijven gaat roest wel meestal vanzelf weg, maar bij trommels kan de losgesleten roest nergens heen, en heb je kans dat dat op je remschoen blijft plakken.
Greatnix Spookeend
Wij zijn 4 jaar met de Meharie van pa bezig geweest voor we erachter kwamen dat de immitatie niet goed werkten.
Zie dit draadje voor meer uitleg en foto's.
En je trommels moeten wel schoon zijn van binnen, dus even met een schuurpapiertje en wat remmenreiniger aan de slag. Bij schijven gaat roest wel meestal vanzelf weg, maar bij trommels kan de losgesleten roest nergens heen, en heb je kans dat dat op je remschoen blijft plakken.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
eindelijk weer wat nieuws het waren inderdaad de excentrische bouten achteraan die nog goed gezet moesten worden vandaag gedaan. En remmen dat het 2cvken doet.
Morgen naar de controle en hopen dat er niet teveel verschil zit op de 2 kanten en dan kan ik eindelijk weer rijden en waarschijnlijk naar spa op zondag.
greets robin
Morgen naar de controle en hopen dat er niet teveel verschil zit op de 2 kanten en dan kan ik eindelijk weer rijden en waarschijnlijk naar spa op zondag.
greets robin
Dat kan ook op zandvoort hoor. Worden ook dagen georganiseerd om vrij te rijden. Heb ik ook gedaan met de motor. En ook bij slotemakers, maar dan met de auto.robin2cv schreef:indeed maar ik kan pas vanaf zondag. Trouwt er zaterdag juist een collega verdikke
En ik had gehoopt dit jaar eindelijk eens op het circuit een ronde te rijden
greets robin
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987