Na dat ik een tijdje honderd heb gereeden stopt de eend
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Het slangetje boven op de tank al vervangen?
Slangetje van de leiding naar de pomp al vervangen?
Tank is schoon, geen water?
Als de auto stopt zit er dan benzine in het vlotterbakje?
Komt er dan wel benzine uit de carb aansluiting als je dan probeert te starten?
Is het wel een flinke straal?
Is de bobine erg warm als de motor stopt na die 100km?
Punten ,123 of dg ignition?
Slangetje van de leiding naar de pomp al vervangen?
Tank is schoon, geen water?
Als de auto stopt zit er dan benzine in het vlotterbakje?
Komt er dan wel benzine uit de carb aansluiting als je dan probeert te starten?
Is het wel een flinke straal?
Is de bobine erg warm als de motor stopt na die 100km?
Punten ,123 of dg ignition?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
maak je carb eens schoon. Loodvervanger hoeft niet persé, maar ze schijnen het wel lekkerder te vinden Het is dus best dat je het tankt, maar na verloop van tijd [de auto is toch al snel 20-jaar oud] wordt je carburateur er wat smerig van en kan ie zelfs wat dichtslibben. Dit kan trouwens ook door oliedamp komen uit je carterontluchting. Gewoon ff de carb inzien, en evt carb cleaner erin of een nachtje in diesel leggen.
Maar je bezineslang is nergens poreus, ook niet bij de tank of vlak voor 'ie de pomp in gaat [vooral daar wil het wel eens lekken/lucht aanzuigen]? Stop idd gewoon es als ie inhoudt.
Maar je bezineslang is nergens poreus, ook niet bij de tank of vlak voor 'ie de pomp in gaat [vooral daar wil het wel eens lekken/lucht aanzuigen]? Stop idd gewoon es als ie inhoudt.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
potver, mmmh,
ok dus even rijtje af
benzinepomp - check
vlotter niveau - check
ontsteking - check
bobine - check
bougies - check
filters - check
geen puntjes - check
mmh zie nog steeds dat je de benzine dop zelf nog niet hebt nagekeken of deze wel open of verstopt zit
Vuil in de tank kan een probleem veroorzaken, waardoor de pomp bij hogere snelheden de hoeveelheid niet aangezogen krijgt.
elektrische afsluiter aanwezig? en is deze wel goed genoeg open. is verwijderd - check
Filter in de carburateur had je die al schoongemaakt? d8 het wel maar weet het niet zeker. Is verwijderd - check.
ok dus even rijtje af
benzinepomp - check
vlotter niveau - check
ontsteking - check
bobine - check
bougies - check
filters - check
geen puntjes - check
mmh zie nog steeds dat je de benzine dop zelf nog niet hebt nagekeken of deze wel open of verstopt zit
Vuil in de tank kan een probleem veroorzaken, waardoor de pomp bij hogere snelheden de hoeveelheid niet aangezogen krijgt.
elektrische afsluiter aanwezig? en is deze wel goed genoeg open. is verwijderd - check
Filter in de carburateur had je die al schoongemaakt? d8 het wel maar weet het niet zeker. Is verwijderd - check.