Me and my (first) duckie
Me and my (first) duckie
Eindelijk, mijn eerste eendje!
Na 10 jaar in een depot stil te hebben gestaan is het mijn missie dit duckje uit de handen van de sloop te houden. Het is al weer een tijdje terug dat ik het beesie aantrof onder een carport in baarn. De eigenaar had hem een paar weken er voor gekocht, maar had de tijd niet om haar zelf onder handen te nemen.
Na een beetje choken en gas geven kwam ze weer tot leven, zelfs op de tien jaar oude benzine. Na wat onderhandelen heb ik 'r dan voor een prikkie gekocht. Ondertussen ben ik al druk bezig met het op tijd klaar krijgen van de eend voor de APK keurmeester, welke ze al een decennium niet gezien heeft.
Hieronder een paar foto's van hoe ik haar aantrof onder de carport:
Voor mensen die schrikken, ik ga d'r niet ombouwen zoals op mn tekeningetje in de linker kolom, maar in ere herstellen. In grote lijnen zal er een wit dak op komen (ligt al op de bank in de woonkamer) en een charleston stoelhoezenset (de grijze ruit) in komen.
mzzl, Robbert
(oja, en nu nog even mn rijbewijs halen)
Na 10 jaar in een depot stil te hebben gestaan is het mijn missie dit duckje uit de handen van de sloop te houden. Het is al weer een tijdje terug dat ik het beesie aantrof onder een carport in baarn. De eigenaar had hem een paar weken er voor gekocht, maar had de tijd niet om haar zelf onder handen te nemen.
Na een beetje choken en gas geven kwam ze weer tot leven, zelfs op de tien jaar oude benzine. Na wat onderhandelen heb ik 'r dan voor een prikkie gekocht. Ondertussen ben ik al druk bezig met het op tijd klaar krijgen van de eend voor de APK keurmeester, welke ze al een decennium niet gezien heeft.
Hieronder een paar foto's van hoe ik haar aantrof onder de carport:
Voor mensen die schrikken, ik ga d'r niet ombouwen zoals op mn tekeningetje in de linker kolom, maar in ere herstellen. In grote lijnen zal er een wit dak op komen (ligt al op de bank in de woonkamer) en een charleston stoelhoezenset (de grijze ruit) in komen.
mzzl, Robbert
(oja, en nu nog even mn rijbewijs halen)
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Ik ben nu druk bezig met de APK. Er zitten ondertussen nieuwe bodemplaten in en het witte dak ligt al klaar. Verder heb ik bijna een complete set wit plaatwerk kunnen overkopen welke de verroestte delen moet vervangen. Helaas zat er geen witte rechterdeur bij. Wel lag er in de eend bij aankoop een beige-geverfte deur, welke ik wit heb gespoten, maar dit verdient nog geen schoonheidsprijsje.Robbert. schreef:Moet er veel aan gedaan worden? Chassis bijv, of is het vooral cosmetisch werk?
Chassis is verder hard voor zover ik heb kunnen oordelen, maar de stuurpen klemt wel in de voetenbak, hij drukt er tegen de bovenkant tegenaan. Iemand zei dat dit kon komen omdat de eend mischien ooit eens tegen de motor omhoog is gekrikt, en dat het niet hoeft te betekenen dat je chassis is geknikt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
mzzl robbert
(binnekort foto's van het eindresultaat op dit moment)
-
- Gebruiker
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
- Locatie: oldenzaal
Zo te zien, is rechter driehoekje onder motorkap, naar buiten toe gedeukt, wat ook kan wijzen op een geknikt chassis, vooral als je stuurpen ook al schaaft/klemt.
De andere kant kan ik niet zo goed beoordelen op de foto.
Ik zou toch eerst eens goed het chassis nakijken, alvorens verder te gaan met het opknappen van de eend.
Ik hoop dat er niets aan de hand is .
Succes met de eend.
De andere kant kan ik niet zo goed beoordelen op de foto.
Ik zou toch eerst eens goed het chassis nakijken, alvorens verder te gaan met het opknappen van de eend.
Ik hoop dat er niets aan de hand is .
Succes met de eend.
Okay, een hele tijd verder heeft de eend eindelijk apk!!!
Er is wel heel erg veel voor gebeurt, hieronder even een lijstje:
> Bodemplaten verwijderd, montagepunten schoongemaakt, nieuwe bodemplaten gelast L+R
> Voetenbak vernieuwd
> Compleet nieuw WIT dak
> Achter binnenscherm gelast R
> Dorpels gelast L+R
> Gordels vervangen L+R
> Richtingaanwijzerinstallatie vervangen
> Remmen gesteld
> Handrem gefikst
> Uitlaat 4 delen kompleet vervangen
> Stuurkogel gesteld
> Stuurstang vrijgemaakt
> Voorschermen vervangen L+R
> L Achterdeur vervangen
> R Voordeur vervangen
> Stadslichten vervangen
> Banden voor/achter in orde gemaakt
> Ventilator vervangen
> Nieuwe achterlichtkap
> Lichthandle vervangen
> APK
Nu moet alleen nog mijn olielek worden verholpen, wat hoogstwaarschijnlijk in de rubbers in de koeling zit.
Natuurlijk is hij weer tot blinken opgepoetst, en daar zal ik binnekort even een fototje van plaatsen
Mischien moet het chassis worden vervangen inderdaad, maar dat heb ik er graag voor over om een eend van de sloop te redden. Er zijn al genoeg kentekens verloren gegaan!
Er is wel heel erg veel voor gebeurt, hieronder even een lijstje:
> Bodemplaten verwijderd, montagepunten schoongemaakt, nieuwe bodemplaten gelast L+R
> Voetenbak vernieuwd
> Compleet nieuw WIT dak
> Achter binnenscherm gelast R
> Dorpels gelast L+R
> Gordels vervangen L+R
> Richtingaanwijzerinstallatie vervangen
> Remmen gesteld
> Handrem gefikst
> Uitlaat 4 delen kompleet vervangen
> Stuurkogel gesteld
> Stuurstang vrijgemaakt
> Voorschermen vervangen L+R
> L Achterdeur vervangen
> R Voordeur vervangen
> Stadslichten vervangen
> Banden voor/achter in orde gemaakt
> Ventilator vervangen
> Nieuwe achterlichtkap
> Lichthandle vervangen
> APK
Nu moet alleen nog mijn olielek worden verholpen, wat hoogstwaarschijnlijk in de rubbers in de koeling zit.
Natuurlijk is hij weer tot blinken opgepoetst, en daar zal ik binnekort even een fototje van plaatsen
Mischien moet het chassis worden vervangen inderdaad, maar dat heb ik er graag voor over om een eend van de sloop te redden. Er zijn al genoeg kentekens verloren gegaan!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Vaak is ook de aluminium buis van de koeler gecorrodeerd bij de wartel.Rossero schreef: Nu moet alleen nog mijn olielek worden verholpen, wat hoogstwaarschijnlijk in de rubbers in de koeling zit.
Dan zit daar een gaatje.
Ook breekt het buisje vaak af bij demontage van de koeler, houdt een reserve klaar voor je gaat slopen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.