geen ontsteking??
geen ontsteking??
eyz allemaal een tijdje weg geweest maar ik ben er weer,
even een klein vraagje als ik een tijdje ongeveer honderd rijd. schokt de auto opeens heftig. meestal maar twee keer en daarna is het over. het voelt alsof er enkele onstekingen worden overgeslagen. net alsof de motor uit valt alleen dan heel kort twee keer achter elkaar. iemand een idee wat het kan zijn. bobine is nog goed tenminste hoor hem niet klotsen. bougie kabels zien er ook nog goed uit.
even een klein vraagje als ik een tijdje ongeveer honderd rijd. schokt de auto opeens heftig. meestal maar twee keer en daarna is het over. het voelt alsof er enkele onstekingen worden overgeslagen. net alsof de motor uit valt alleen dan heel kort twee keer achter elkaar. iemand een idee wat het kan zijn. bobine is nog goed tenminste hoor hem niet klotsen. bougie kabels zien er ook nog goed uit.
C'est une bonne voiture
-
- Moderator
Kan ook (tijdelijk) benzinetekort zijn, vuil sproeiertje, vlotterhoogte niet goed, dat soort dingen levert een soortgelijk 'haperen' op.
Verder kun je je puntjes opnieuw stellen, zodat je zeker weet dat je bougies op het juiste moment vonken.
Verder kun je je puntjes opnieuw stellen, zodat je zeker weet dat je bougies op het juiste moment vonken.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
er zit een 123 in dus het licht niet aan de puntjes. ik heb inderdaad zelf altijd het idee dat de motor te warm loop terwijl de kleppen goed staan gesteld eerder iets te ruim dan te krap. wat ik ook merk is dat als ik in één keer plank gas geef ik minder trekkracht heb dan dat ik tot de eerste trap ga. (tenminste dat voel je zo aan je gas een beetje.) misschien dat dit er ook bij hoort maar ik kan zeker niet te weinig informatie geven. de bougies zijn pas vernieuwd en inderdaad het goede type
C'est une bonne voiture
klinkt misschien stom maar wie is albert de Gier ik ken deze persoon totaal niet. waar ik ook ben achter gekomen is dat als ik vlot rijd. snl optrekken veel gas en in de tweede trap er benzine lucht in de auto komt dat dus niet alles verbrand en het ergens weg loopt. misschien is dit nog iets??
C'est une bonne voiture
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Kijk,nu zeg je het zelf,niet alles verbrand.Maar Albert de Gier is de
uitvinder en maker van de 123 ontsteking en zit in Waddingsveen
e-mail voorzitter@eendeei.nl
uitvinder en maker van de 123 ontsteking en zit in Waddingsveen
e-mail voorzitter@eendeei.nl