Geen chassisnummer

Reparaties, modificaties en onderhoud
j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » di 9 okt, 2007 20:38

wij zijn in april begonnen met de sloop van de donor voor een burton en heb hier contact over opgenomen met de rdw. die zijn toen bij ons langsgekomen en hebben een loodje aan het chassi en aan de motor bevestigt.

was dus opzich al een tijdje bekend dan denk ik alleen nog niet overal doorgedrongen
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 10 okt, 2007 09:09

Ik vrees dat we met dit geval ook nog heel wat gaan beleven bij het RDW:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=5073

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 10 okt, 2007 09:18

Tsja, bij de RDW zijn ze ook niet gek betreffende bepaalde personen die graag hamertje-tik spelen...
Verbruik: Afbeelding

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 10 okt, 2007 13:17

dus mijn geschorste papieren en voorste deel van het chassis zijn dus waardeloos? tss hufters! destijds is mij gezegd dat chassis nummer met een deel van het chassis (dat het duidelijk was, dat het niet een zelfingeslagen stukje blik is) voldoende was.

Op deze manier zorgen ze er wel voor dat je de minder nette manier "moet" bewandelen.

ik vraag me af hoe het nu gaat met mijn 69er dyane. ik heb voor zweden gebeld wat ik moest doen: ik heb geen papieren, nix. maar de rdw herkend het kenteken wel asl een dyane etc. volgens de dame van de rdw hoefde ik NIET naar een voorschouwing. gewoon restaureren en naar de rdw. of het chassis vervangen moet worden weet ik niet, daarvoor moet ie nou juist eerst uit elkaar.

helaas heb ik het antwoord van de rdw niet zwart op wit (ik had gebeld). Ik zal ze eerdaags even een brief sturen.

zou lekker zijn. heb na 2 jaar en veel geld je auto gerestaureerd, komt ie de weg niet meer op. willen ze graag dat ik zelf een nummer insla ofzo?

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 10 okt, 2007 13:30

Gewoon met je chassispoot en papieren naar de RDW gaan. Elke keuringsstation heeft zijn eigen eisen. Bij mijn eend hoefde er ook niet geschouwd te worden en ik heb later gewoon mijn nummer gekregen aan de hand van een stuk chassis en alle benodigde papieren. Dit was in de tijd dat het chassisgezeur een hot-item was. Weet je nog wel de naam van de persoon die je aan de lijn gehad hebt of het keurstation?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » wo 10 okt, 2007 14:25

dyane_maniac schreef:dus mijn geschorste papieren en voorste deel van het chassis zijn dus waardeloos? tss hufters! destijds is mij gezegd dat chassis nummer met een deel van het chassis (dat het duidelijk was, dat het niet een zelfingeslagen stukje blik is) voldoende was.

Op deze manier zorgen ze er wel voor dat je de minder nette manier "moet" bewandelen.

ik vraag me af hoe het nu gaat met mijn 69er dyane. ik heb voor zweden gebeld wat ik moest doen: ik heb geen papieren, nix. maar de rdw herkend het kenteken wel asl een dyane etc. volgens de dame van de rdw hoefde ik NIET naar een voorschouwing. gewoon restaureren en naar de rdw. of het chassis vervangen moet worden weet ik niet, daarvoor moet ie nou juist eerst uit elkaar.

helaas heb ik het antwoord van de rdw niet zwart op wit (ik had gebeld). Ik zal ze eerdaags even een brief sturen.

zou lekker zijn. heb na 2 jaar en veel geld je auto gerestaureerd, komt ie de weg niet meer op. willen ze graag dat ik zelf een nummer insla ofzo?

douwe
Als je een origineel nummer hebt (juiste grotte letters+chevronnetjes) hoef je je geen zorgen te maken.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 10 okt, 2007 15:19

Een 69er heeft geen chevronnetjes gelukkig, alleen een kaal nummer.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » wo 10 okt, 2007 15:49

André Post schreef:Een 69er heeft geen chevronnetjes gelukkig, alleen een kaal nummer.
Dan hoeft hij zich dus helemaal geen zorgen te maken, overigens had mijn '69 ami chassis wel chevronnetjes en een hand ingeslagen nummer
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 10 okt, 2007 16:11

Voorzover ik dat bij mijn 70er kon zien door de roest geen chevronnen, alleen de cijfers.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 10 okt, 2007 16:22

ja nummers zijn allemaal officieel ed, maar als ik sanders verhaal mag geloven (en waarom niet?) (en ik denk dat hij het dan nog over het rdw station heeft waar ik ook ooit naar toe mag) moet je dus een voorschouwing doen voor mijn oude dyane. evt dus ook het nieuywe chassis tonen terwijl ik niet weet of die nodig is, dus dubbele schouwingskosten? en het kenteken en deel van chassis wat ik heb liggen kan ik niet laten schouwen want dat is dus geen complete auto meer.... viva la bureaucratie.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » wo 10 okt, 2007 20:23

Kitcar bouwers gaan met een stuk voorpoot met nummer naar de RDW, schouwen is niet meer nodig, moest vroeger wel. Er zijn nog steeds mensen die denken dat het wel moet, is dus niet zo.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 10 okt, 2007 22:04

ja maar ja maar ja maar ja maar.... sander zegt toch anders ervaren te hebben sinds feb. 2007????
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Eendengarage Wormer
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 22 okt, 2006 20:37

Bericht door Eendengarage Wormer » wo 10 okt, 2007 22:19

leo top schreef:Kitcar bouwers gaan met een stuk voorpoot met nummer naar de RDW, schouwen is niet meer nodig, moest vroeger wel. Er zijn nog steeds mensen die denken dat het wel moet, is dus niet zo.
Hallo,

Vroeger (een jaar of 4/5 geleden) moest het inderdaad ook. Hierna werd de boel versoepelt en mocht je het op eerder beschreven manier doen, maar kon je, als je (nog) meer zekerheid wilde hebben je auto evengoed laten schouwen.

Vandaag is een klant van mij met zijn Burton (twee jaar aan gebouwd, alles keurig op orde volgens de "vorige" regels) naar de RDW geweest. Kon weer terug naar huis zonder ingeslagen nummer. Hij gaat nu een brief schrijven omdat hij het er uiteraard niet mee eens is. Er werd ook bij vermeld dat het een RDW-brede maatregel is en dat dus op alle vestigingen gelijk beoordeeld wordt. Nou zal er vast/ hopelijk ook wel eens een keurmeester zijn die deze regel ook niet helemaal OK vindt....

Even voor de duidelijkheid; ik heb geen enkel belang bij deze maatregel en hoop dat ze hem bijzonder snel weer afschaffen. Ik sta er dus geen reclame voor te maken of paniek te zaaien, hoop alleen mede-eendenliefhebbers te waarschuwen.

Groet,

Sander Aalderink.

( En ja...ook eendenboeren kunnen -liefhebber zijn!!)

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 10 okt, 2007 22:25

Maar ze komen wel op de plek zelf schouwen?
Ik heb ook nog een project staan wat een nieuw chassis behoeft.
Het is wat bewerkelijk om met zo'n ding naar een rdw station te gaan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 10 okt, 2007 22:34

ja dat heb ik dus ook. plus dat het nu een allesbehalve rijklaar of compleet ding is. blok ontbreekt. tis eigenlijk een koets op een redelijk rollend chassis. ook ontbreekt het plaatje op koets en chassis :cry: ik zal ze een brief sturen en misschien maar langs laten komen. dan voorkom ik mogelijk een hoop ellende.

ik vind dit wel echt onplezierig. slaat naar mijn mening ook nergens op. ze zien toch straks van mij een in goede staat verkerende dyane met een origineel chassis en evt een nieuw chassis met bewijsje van goed keur. ik ga dat keurmerk loodje ook zo aan stront raggen.

en ik heb de rdw liever niet bij mij in de loods ik huur daar niet alleen :wink:

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie