Vastzetten koppen Visa
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33
Vastzetten koppen Visa
Is er een juiste volgorde voor het aanhalen van de cylinderkoppen of mag jezelf wat verzinnen???
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
eerste onderste dan de rest. en natuurlijk alles een beetje in etappes. je hebt ook 2 aanhaal momenten. check de vraagbaak hier over. daar moet het instaan en volgens mij ook de volgorde. en anders weet gerard het wel
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33
Sorry Douwe, natuurlijk had ik eerst goed moeten zoeken.dyane_maniac schreef:eerste onderste dan de rest. en natuurlijk alles een beetje in etappes. je hebt ook 2 aanhaal momenten. check de vraagbaak hier over. daar moet het instaan en volgens mij ook de volgorde. en anders weet gerard het wel
In de 2CV Haynes staat eerst boven/voor dan boven/achter daarna onder.
Maar in de Visa boeken kan ik niks vinden, hopelijk weet Gerard hoe het bij een Visa moet.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Beginner
- Berichten: 27
- Lid geworden op: di 6 feb, 2007 19:56
- Locatie: dalfsen
- Contacteer:
he hallo.
ik heb het even op gezogd voor je. heb werkplaats handboek hier voor me liggen.
letterlijk over getypt het volgende:
plaats de drie moeren (messing ring onder de bovenste moeren, stalen ring onder de onderste moer.
draai de moeren voorlopig vast met 1 Nm.
de cilinderkoppen dienen nagetrokken te worden na de montage en het vastdraaien van het spruitstuk.
houd onderstaande volgorde aan:
-voorste bovenste moer
- achterste bovenste moer
-onderste moer
Aanhaalkoppel: 1,9 Nm
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groeten jochem
ik heb het even op gezogd voor je. heb werkplaats handboek hier voor me liggen.
letterlijk over getypt het volgende:
plaats de drie moeren (messing ring onder de bovenste moeren, stalen ring onder de onderste moer.
draai de moeren voorlopig vast met 1 Nm.
de cilinderkoppen dienen nagetrokken te worden na de montage en het vastdraaien van het spruitstuk.
houd onderstaande volgorde aan:
-voorste bovenste moer
- achterste bovenste moer
-onderste moer
Aanhaalkoppel: 1,9 Nm
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groeten jochem
mooi blauw is niet lelijk 2cv6 custom, en een mooie ribbelkap uit '59 rat look in aanbouw..
http://www.customblauw.nl.tt/
http://www.customblauw.nl.tt/
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Volgens de vraagbaak ook eerst boven, dan onder voor de 2CV6.
Quote vraagbaak:
- Zet de cilinderkopmoeren definitief vast met 20-23 Nm (2,0-2,3 kgm). U mag dit pas
doen wanneer de spruitstukken aangebracht en vastgezet zijn. Zet de moeren vast in
de volgorde:
1. Bovenste voorste moer;
2. Bovenste achterste moer;
3. Onderste moer.
Quote vraagbaak:
- Zet de cilinderkopmoeren definitief vast met 20-23 Nm (2,0-2,3 kgm). U mag dit pas
doen wanneer de spruitstukken aangebracht en vastgezet zijn. Zet de moeren vast in
de volgorde:
1. Bovenste voorste moer;
2. Bovenste achterste moer;
3. Onderste moer.
Laatst gewijzigd door André Post op do 11 okt, 2007 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
willem dijkstra schreef:Bedankt Jochem, nee in de haynes staat voor een eend hetzelfde.dyane_maniac schreef:goh, vraag me af of dat voor eenden anders is dan...
douwe -vraagbaken liggen in de loods-

die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction