Dak stuk (elastiek zijkant los)
-
- Heavy user
Dak stuk (elastiek zijkant los)
Ik ben er vandaag achter gekomen dat 1 van de elastieken in mijn dakje geknapt is. Aangezien het dakje (op dat elastiek na natuurlijk) tiptop in orde is, wil ik dat elastiek gaan vervangen (ik heb nog een oud dakje liggen, ziot vast wel een elastiek in). Weet iemand hoe dat moet ?
Afblijven.
DAkkie stuk
Meestal breekt het elastiek voor bij het voorraam. Niet het elastiek gaat kapot maar het ijzer beugeltje (door roest)wat in de voorbalk geklemd zit.
Door voorzichtig het kapje voor aan het dak te verwijderen een nieuw haakje te maken van ijzer (liefst gegalviniseerd) kun je de elastiek gewoon blijven gebruiken. Het ijzer zit om de elastiek heen gevouwen en kneld zich daarbij vast. Een lipje steekt uit en dat zit als en haakje in de voorbalk van het dak gehangen.
Door voorzichtig het kapje voor aan het dak te verwijderen een nieuw haakje te maken van ijzer (liefst gegalviniseerd) kun je de elastiek gewoon blijven gebruiken. Het ijzer zit om de elastiek heen gevouwen en kneld zich daarbij vast. Een lipje steekt uit en dat zit als en haakje in de voorbalk van het dak gehangen.
-
- Heavy user
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Nee,de manier van oprollen mag geen verschil uitmaken bij het kapot gaan van het
elastiek.Alleen de plaats die jij beschrijft lijkt er haast op dat de achterste beugel is
doorgeroest of eruit geschoten,Dikwijls wil dit met een lasdraad waaraan een oogje
gebogen zit een oplossing om het elastiek weer eruit te trekken.
elastiek.Alleen de plaats die jij beschrijft lijkt er haast op dat de achterste beugel is
doorgeroest of eruit geschoten,Dikwijls wil dit met een lasdraad waaraan een oogje
gebogen zit een oplossing om het elastiek weer eruit te trekken.
-
- Heavy user
Okee, het dakje is weer heel. Het was inderdaad geknapt, maar boven de voorruit in plaats van de achterruit (oepsie, mijn fout). Ik heb het dakje linksvoor uit elkaar geplukt, het schuine uiteinde (het elastiek was scheef afgescheurd) afgesneden en er een ander (beter) klemmetje om het uiteinde gezet. Dat andere klemmetje komt uit een verrot dakje. Ik heb overigens niets hoeven lijmen want toen ik alles op elkaar drukte plakte het meteen weer vast. Maarruh, indien ik mijn dakje toch ooit eens moet lijmen, welke lijm moet ik dan hebben ?
Afblijven.
-
- Heavy user
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Moderator,
Volgens mij is de titel van dit draadje niet juist. LE's dak is niet stuk, alleen het elastiekje er van. Mijn dak is wel stuk en ik dacht hier te vinden wat ik nodig had, mis dus. Tijd voor een meer to the piont titel?
Toevoeging: ik vond toch wat ik zocht, nl. info over de te gebruiken lijmsoort. LE stelde die vraag ook, maar pas op het laatst.
Volgens mij is de titel van dit draadje niet juist. LE's dak is niet stuk, alleen het elastiekje er van. Mijn dak is wel stuk en ik dacht hier te vinden wat ik nodig had, mis dus. Tijd voor een meer to the piont titel?
Toevoeging: ik vond toch wat ik zocht, nl. info over de te gebruiken lijmsoort. LE stelde die vraag ook, maar pas op het laatst.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985