Ploffen bij koude motor
Ploffen bij koude motor
Hallo allemaal,
Sinds kort is mijn eend bij een koude motor gaan ploffen. Vooral de eerste meters ploft het onder de kap. Als ie warm is ploft ie ook niet meer....
Wat kan dit zijn??
Sinds kort is mijn eend bij een koude motor gaan ploffen. Vooral de eerste meters ploft het onder de kap. Als ie warm is ploft ie ook niet meer....
Wat kan dit zijn??
Mijn eend een auto?? NEE!! Mijn hobbie.....
Rode 2cv6 Club '87
Rode 2cv6 Club '87
-
- Regelmatige poster
Re: Ploffen bij koude motor
Controleer eens of je uitlaat helemaal dicht zit.JanGert schreef:Hallo allemaal,
Wat kan dit zijn??
Ah, heb ik ook last van. Heeft bij mij iets te maken met de carburateur oftewel het mengsel wat je motortje in gaat. Ik loop daar al tijden mee te mieteren, maar opgelost krijg ik het niet echt goed.
Zomers nergens last van, maar met de kou wordt het motortje wat lastiger - lijkt precies op zijn eigenaar
Ik laat het dus maar lekker ploffen, beetje spelen met het gas en het gaat dan wel prima...
Zomers nergens last van, maar met de kou wordt het motortje wat lastiger - lijkt precies op zijn eigenaar
Ik laat het dus maar lekker ploffen, beetje spelen met het gas en het gaat dan wel prima...
hum hum
- André Post
- Heavy user
Koude motor.JanGert schreef:Hallo allemaal,
Wat kan dit zijn??
Als ik 's morgens uit m'n bed stap en het is koud, dan loop ik ook nog niet zo hard, moet ik net als je eend eerst op themperatuur komen, dus even wat langer choken en laten ploffen tot ie wat warmer is. Moderne electronisch gestuurde en geregelde motoren kennen dit niet, z'n oud concept als een eendenmotor is totaal anders.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
Ja! Met 123 ignition er is rijdt het bij kou veeeeeeeel beter. Maar ploffen doetie nog steeds. Idd beetje met de choke rommelen, ook weer niet te veel, want dan wil die ook niet echt meer goed.André Post schreef: Overigens is dat met electronische ontsteking bij mij veel minder geworden.
Uitproberen dus
hum hum
-
- Regelmatige poster
Ik heb nooit de choke hoeven te gebruiken tot het moment dat ik een uitlaatklem niet helemaal vast had zitten. Bij het starten ging hierdoor mijn motor ploffen.Jacobus_XIII schreef:Controleer eens of je uitlaat helemaal dicht zit.JanGert schreef:Hallo allemaal,
Wat kan dit zijn??
-
- Regelmatige poster
1 keer perfect kleppen stellen co afstellen en de onsteking is ook heel belangrijk.
als dat allemaal goed is.
is het ploffen over
is het ploffen over
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
uhmmm, dan mag jij dat een keer bij mij komen doenTHE SPITFIRE schreef:1 keer perfect kleppen stellen co afstellen en de onsteking is ook heel belangrijk.
is het ploffen over
kleppen staan prima, en mijn CO.... Als ik dat 'volgens de boeken' doe dan draaitie voor geen meter. Nu goed stationair scheuren, maar als het koud is dus beetje ploffen. Ik wil ook niet echt in de winter, mijn gebakje ook niet. Vandaar dat we het ook zo goed kunnen vinden
hum hum
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
mijn koekblikje ploft ook als hij koud start, meestal slaat hij bij de eerste plof zelfs af, dan opnieuw en ploft ie meestal nog 2x en daarna loopt ie prima.....
ik zal eens de uitlaatklemmen controleren morgen heb het idee dat het eerder aan de carb ligt.... ik heb er alleen (nog) niet zoveel verstand van. ik wil eerst weten hoe het kan voordat ik zelf eraan ga klooien
ik zal eens de uitlaatklemmen controleren morgen heb het idee dat het eerder aan de carb ligt.... ik heb er alleen (nog) niet zoveel verstand van. ik wil eerst weten hoe het kan voordat ik zelf eraan ga klooien
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
- André Post
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
co moet je bij de garage doen aan de co meter.
kleppen met de vraagbaak stelt nix voor onsteking is ook geen punt.
kleppen met de vraagbaak stelt nix voor onsteking is ook geen punt.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
-
- Moderator
Na een apk kan ik meestal mijn benz./luchtverhouding opnieuw afstellen, als ie aan de norm voldoet loopt ie voor geen meter. Gewoon volgens de boekjes stellen ('op gehoor'), dan staat ie prima.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams