remrevisie???

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gesloten
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2674
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

remrevisie???

Bericht door Michiel van G. » do 29 apr, 2004 21:02

Hallo,
Ik merk met mijn dyane de laatste tijd dat ze een beetje scheef trekt wanneer ik net weg gereden ben en rem. (naderhand is dit veel minder)

Ik heb dus het idee dat de remmen vervangen moeten worden (en als ik toch bezig ben alle 4)

weet iemand een goed en goedkoop adres bij wie ik dit kan laten doen zonder dat ik de dyane een week kwijt ben?
hoeveel zou dit ongeveer gaan kosten?

gr. Michiel
Verbruik: Afbeelding

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » vr 30 apr, 2004 10:38

hoi heb je nog trommelremmen of schijfremmen?

als je schijfremmen(voor hebt) waarom vervang je dan niet gewoon even de remblokjes, als de achterremmen minder worden komen ze daar wel bij de apk mee, en als ze nog prima zijn heb je geen reden hier iets aan te doen.

remblokjes voor vervangen is een heel simpel klusje dusals je goedkoop wil moet je dat gewoon zelf even doen de blokjes zullen niet meer als 15 euro kosten.

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » vr 30 apr, 2004 16:19

het kan ook zijn dat je trommeltjes vanachter of vanvoor niet goed zijn afgeregeld en er een meer remt dan de andere. Ja kan dit testen door te plots te remmen in wat zand dan zie je dirct waar je remsporen vertrekken. Rijdt heel hard he want als je dan toch teveel zou wegtrekken naar een kant.
Het kan ook dat er een leidingetje of nippelje lekt. Wij hadden dit bij onze ami voor waardoor hij bij een plotse rem naar rechts trok niet echt aangenaam.
greets robin

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2674
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 30 apr, 2004 18:59

Ik heb 4 trommelremmen.
Ik zal die zand-test eens uitvoeren: op de weg wijkt ie iig af naar links, en moet je dus bijsturen.

gr. Michiel
Verbruik: Afbeelding

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » vr 30 apr, 2004 19:27

je moet meenstal de oorzaak zoeken in de vorrremmen meenstal merk je niks aan het remmen als een van beide achterremen niks doet. meenstal gaan de remschoenen vast zitten en moeten ze weer gangbaar gemaakt worden. Dat kan je zelf proberen maar is een iets lastiger als met schijfremmen ga eens bij de kwikfit ofzo langs die adverteren vaak met gratis remmentest als je dan daar over de testbank bent gereden weet je precies waar het probleem zit. De zandbak test werkt trouwens ook prima kan je ook in het gras ofzo doen maar bij onglijke vorremmen zie je dat meenstal niet. en die zorgen bijna altijd voor het scheef trekken. Als er achter remverschil is moet je dat ook merken aan het niet vlak blijven van de achterkant bij het remmen dwz hij trekt aan een kant omhoog/naar beneden.

veel succes Frank

Gesloten