nieuwe visa ombouw..Update 3-11-2010
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
nieuwe visa ombouw..Update 3-11-2010
Ik heb vandaag een visa 644 blokje opgehaald welke ik in mn eend ga leggen, maar ook na zoeken op het forum heb ik nog wat vragen, zie inmiddels door de bomen het bos niet meer......
welke versnellingsbak ? Acadiane lees ik regelmatig?
Wil evt een andere nokkenas monteren, maar welke, gewoon van een 630 blok of een hale andere van bijvoorbeeld STP ?
Kan ik een 2cv6 koppeling monteren ?
Ik heb er een licht en gebalanceerdvliegwiel bij, met 131 tanden starterkrans , dus ik moet een visa startmotor hebben.
Ik wil een 123 evo onsteking monteren, dus vervalt de originele sensor met beugel en computerbende, waar moet ik rekening mee houden, immers vervalt de beugel tussen bak en blok, dit heeft mijns inziens gevolgen voor het vliegwiel,koppeling en lengte prise-as, of kan ik er pasbussen tussen zetten om eea gewoon op dezelfde plaats te houden ?
nogal wat vragen dus waar ik graag meer over weet, ik vind wel eea op het forum, maar zou graag alles in een visa aanpas topic vinden
welke versnellingsbak ? Acadiane lees ik regelmatig?
Wil evt een andere nokkenas monteren, maar welke, gewoon van een 630 blok of een hale andere van bijvoorbeeld STP ?
Kan ik een 2cv6 koppeling monteren ?
Ik heb er een licht en gebalanceerdvliegwiel bij, met 131 tanden starterkrans , dus ik moet een visa startmotor hebben.
Ik wil een 123 evo onsteking monteren, dus vervalt de originele sensor met beugel en computerbende, waar moet ik rekening mee houden, immers vervalt de beugel tussen bak en blok, dit heeft mijns inziens gevolgen voor het vliegwiel,koppeling en lengte prise-as, of kan ik er pasbussen tussen zetten om eea gewoon op dezelfde plaats te houden ?
nogal wat vragen dus waar ik graag meer over weet, ik vind wel eea op het forum, maar zou graag alles in een visa aanpas topic vinden
Laatst gewijzigd door Patrick Hoskam op wo 3 nov, 2010 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
björn schreef:hoi
lengteb priesas maakt niet uit
bij korte moetje bij le patron een kopelingsplaat haalen die dan past
deze is aangepast
leen apk heeft zetjes voor 123 voor visa
de rest weet ik niet
123 met adapter is al besteld
lengte prise as maakt in zoverre uit dat deze maar net in het top-lager zit, maar ik maak uit veel posts op dat de lengte van de prise as van een latere bak meestal wel goed zit
tevens word er een 2cv 6 oliekoeler gemonteerd en wil ik een groter oliefilter monteren, maar past bijv. een sensorflens bestemd voor de 2cv ook op een visa blok ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
hey
Wel ik heb een 630 nokkenas op een 644 blok zitten. Nu dit is normaal de snleste standaard configuratie dat je kan maken. Je kan natuurlijk nog een snellere steken. Iets wat ik op termijn misschien ook overweeg.
Ik heb nu geen gedacht wat de 630 nokkenas meer doet dan een standaard omdat ik direct met deze configuratie heb gereden. Een 2cv oliekoeler is geen probleem.
Ik heb ook een grotere oliefilter met sensorflens en oliedruk en temperatuurmeter. Nu weet ik wel niet juist dat dit ook een flens voor een 2pk is. Ik heb hem bij PP in de ardennen gaan ophalen. Die persoon zal denk ik ook wel op spa zijn. Hij heeft ook snellere nokkenassen
greets robin
Wel ik heb een 630 nokkenas op een 644 blok zitten. Nu dit is normaal de snleste standaard configuratie dat je kan maken. Je kan natuurlijk nog een snellere steken. Iets wat ik op termijn misschien ook overweeg.
Ik heb nu geen gedacht wat de 630 nokkenas meer doet dan een standaard omdat ik direct met deze configuratie heb gereden. Een 2cv oliekoeler is geen probleem.
Ik heb ook een grotere oliefilter met sensorflens en oliedruk en temperatuurmeter. Nu weet ik wel niet juist dat dit ook een flens voor een 2pk is. Ik heb hem bij PP in de ardennen gaan ophalen. Die persoon zal denk ik ook wel op spa zijn. Hij heeft ook snellere nokkenassen
greets robin
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
De 2cv flens is anders dan de Visa door de ruimte en de aansluiting. Verder kun je niet zomaar een 123 monteren want er zit geen aansluiting op de nokkenas van een Visa, je zult dan zelf een pen moeten maken met als voorbeeld de 2cv nokkenas en deze in de nokkenas van de Visa krimpen. Ook kun je bij PP kant en klare nokkenassen kopen.
Grotere oliekoeler is niet nodig tenzij je hem verder gaat opvoeren. Ook de Visa is standaard goed gekoeld.
Versnellingsbak, ik heb een combi gemaakt van 2cv met dyane eindreductie voor een 8% langere overbrenging.
Als je geen beugel gebruikt voor sensor dan loopt de starterkrans aan tegen het koppelingshuis. Je moet dan de starterkrans heet stoken en 5 mm verplaatsen. Voordelen zijn er genoeg te bedenken. De slag van de koppeling verandert dan niet, als je beugel monteerd wel, de achterste bussen van de bak hoef je niet in te korten.
Grotere oliekoeler is niet nodig tenzij je hem verder gaat opvoeren. Ook de Visa is standaard goed gekoeld.
Versnellingsbak, ik heb een combi gemaakt van 2cv met dyane eindreductie voor een 8% langere overbrenging.
Als je geen beugel gebruikt voor sensor dan loopt de starterkrans aan tegen het koppelingshuis. Je moet dan de starterkrans heet stoken en 5 mm verplaatsen. Voordelen zijn er genoeg te bedenken. De slag van de koppeling verandert dan niet, als je beugel monteerd wel, de achterste bussen van de bak hoef je niet in te korten.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
versnellingsbak, zou ik van de eemd nemen, (of combi zoals backfire) maar geen aca bak.. Ik vind het niet waard in ieder geval..
maar das mijn mening..
bedenk wel dat als je er een snellere nokkenas in drukt (en de carburateur fijn gaat afstellen e.d.) dat je zo'n bak nog wel eens kapot zult rijden..) het kan lang goed gaan hoor, maar vaak geef je zo'n visa nog wel eens de sporen
maar das mijn mening..
bedenk wel dat als je er een snellere nokkenas in drukt (en de carburateur fijn gaat afstellen e.d.) dat je zo'n bak nog wel eens kapot zult rijden..) het kan lang goed gaan hoor, maar vaak geef je zo'n visa nog wel eens de sporen
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
vanwege de krachten op debka , dacht ik ook een aca bak te nemen, of zijn die niet sterker ?
mooiste is een mai super bak ofzo , maar dat is zoveel aanpas werk.
vwb 123, ik heb een 123 met visa adapter besteld dus daar geen probleem.
maar vwb het vliegwiel, dat is afgedraaid en de starterkrans zit nog op de oude plaats, dus gelijk met de achterkant, ik kan dus niet de krans opschuiven, maar krijg je zoizei geen probleem met de koppeling als je de bak stijf tegen de motor zou schroeven ?
Ik zou anders pasbussen kunnen maken om de nieuwe bak op de juiste afstand te krijgen, of zie ik iets over het hoofd ?
vwb de carburator, hiervoor denk ik aan eenweber 36DCNF welke ik nog heb liggen of een weber 40DCOE/dell'orto DHLA40
mooiste is een mai super bak ofzo , maar dat is zoveel aanpas werk.
vwb 123, ik heb een 123 met visa adapter besteld dus daar geen probleem.
maar vwb het vliegwiel, dat is afgedraaid en de starterkrans zit nog op de oude plaats, dus gelijk met de achterkant, ik kan dus niet de krans opschuiven, maar krijg je zoizei geen probleem met de koppeling als je de bak stijf tegen de motor zou schroeven ?
Ik zou anders pasbussen kunnen maken om de nieuwe bak op de juiste afstand te krijgen, of zie ik iets over het hoofd ?
vwb de carburator, hiervoor denk ik aan eenweber 36DCNF welke ik nog heb liggen of een weber 40DCOE/dell'orto DHLA40
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
volgens mij zijn aca bakken niet sterker nee..
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
vandaag iemand van citrac aan de telefoon gehad en die vertelde me dat het mogelijk is om gsa remtangen aan een visa bak te zetten. maar dat betwijfel ik na bekijken van wat foto's.
De olievulpijp van een visa kan die vervangen worden door een nieuwe van een 2cv ?
De olievulpijp van een visa kan die vervangen worden door een nieuwe van een 2cv ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004