Dat zou ik echt sneu voor je vinden als je eend niet wordt goedgekeurd. Zeker niet na je investering! Interessant om te volgen of ik weet of ik aan zo'n project moet beginnen.TB schreef:Ik hoop het maar want ik ben 2 jaar bezig geweest en heb duizenden euro's geinvesteerd om m helemaal origineel en in nieuwstaat te krijgen....
Geen chassisnummer
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 19:32
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Bij toeval lees ik hier over de laatste RDW perikelen.
Heb zelf in de zomer van 2005 geïnformeerd wat ik moest doen om de restauratie en chassiswissel van mijn 2cv zonder problemen bij de RDW te laten passeren.
Heb toen gevraagd om een schouwing, waar toen op werd gezegd dat dit niet nodig was!
Hoefde alleen maar het deel met chassisnummer te overleggen en er werd geadviseerd om een goed fotoarchief van de restauratie te maken.
Morgen ga ik dus even bellen, want ik wil wel even hoe nu verder !
Eend ligt uit elkaar, dus ik ben benieuwd.
In het ongunstigste geval, moet ik dus een setje slagletters kopen en het nummer er zelf in slaan.
Dit is niet mijn stijl, maar heb straks wellicht geen andere keuze.
Deze aktie komt op mij over als een manier om weer wat klassiekers van de weg te krijgen.
Heb zelf in de zomer van 2005 geïnformeerd wat ik moest doen om de restauratie en chassiswissel van mijn 2cv zonder problemen bij de RDW te laten passeren.
Heb toen gevraagd om een schouwing, waar toen op werd gezegd dat dit niet nodig was!
Hoefde alleen maar het deel met chassisnummer te overleggen en er werd geadviseerd om een goed fotoarchief van de restauratie te maken.
Morgen ga ik dus even bellen, want ik wil wel even hoe nu verder !
Eend ligt uit elkaar, dus ik ben benieuwd.
In het ongunstigste geval, moet ik dus een setje slagletters kopen en het nummer er zelf in slaan.
Dit is niet mijn stijl, maar heb straks wellicht geen andere keuze.
Deze aktie komt op mij over als een manier om weer wat klassiekers van de weg te krijgen.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Voor jou dus hetzelfde verhaal.... als jij het rdw hebt gesproken, zou je hier dan kunnen posten wat het antwoord is?
Ik heb juist het rdw gebeld destijds omdat ik zelf geen nummers wil inslaan enzo. Ik heb juist nog verzocht of men zegels wilde komen aanbrengen. Was niet nodig! Wilde het gewoon op de juiste manier doen.
Ik heb juist het rdw gebeld destijds omdat ik zelf geen nummers wil inslaan enzo. Ik heb juist nog verzocht of men zegels wilde komen aanbrengen. Was niet nodig! Wilde het gewoon op de juiste manier doen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 19:32
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 19:32
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Had vanmiddag nog géén antwoord van het RDW, dus gelijk maar gebeld.
De mederwerker die ik aan de lijn kreeg was zeer vaag, daarom maar gevraagd of ze mij door kon zetten naar de locatie Arnhem, waarmee ik in 2005 contact had gehad over de herinslag e.d..
Echter werd daar geen telefoon beantwoord ('t zijn ambtenaren ) en werd mij geadviseerd om het maandag nog eens te proberen.
Dussssss......, tot zover geen informatie, maar wordt zeker vervolgd !
Groeten, René.
De mederwerker die ik aan de lijn kreeg was zeer vaag, daarom maar gevraagd of ze mij door kon zetten naar de locatie Arnhem, waarmee ik in 2005 contact had gehad over de herinslag e.d..
Echter werd daar geen telefoon beantwoord ('t zijn ambtenaren ) en werd mij geadviseerd om het maandag nog eens te proberen.
Dussssss......, tot zover geen informatie, maar wordt zeker vervolgd !
Groeten, René.
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 19:32
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Vandaag weer naar de RDW gebeld, vrijdag was er niemand bereikbaar bij keuringsstation Arnhem.
Na veel intern doorschakelen kwam ik terecht bij de persoon die over de techniek gaat en heb de kwestie voorgelegd aan deze persoon.
Kreeg als antwoord dat ik 50% kans had, dat het zo zou lukken.
Waarom? dit omdat de persoon die de inslag doet (deze persoon heet IVINNER binnen de RDW), dit bepaalt.
Aangezien ik niet meer weet wie ik in 2005 heb gesproken, kan ik dus niet terugvallen op de destijds gemaakte afspraak. (het papier waar ik alles op had geschreven kan ik nergens meer vinden, dom hè ).
Er zijn dus géén regels veranderd, het is puur de persoon die bepaalt hoe het gaat.
In het kort komt het hierop neer.
-Bel met het keuringsstation waar de auto gekeurd gaat worden.
-Vraag naar de persoon die de inslag zal gaan doen (IVINNER) en maak daar afspraken mee.
Deze persoon zal bepalen of er een vooronderzoek moet plaatsvinden, of dat het meenemen van het chassisdeel met het nummer voldoende is.
Noteer de naam van deze IVINNER zodat je weet met wie je deze afspraken hebt gemaakt.
Zo is de werkwijze, volgens de persoon die ik gesproken heb.
Mijn eend ligt uit elkaar in de garage en heb gelukkig nog alle onderdelen liggen incl. origineel chassis, dus kan er nog steeds een vooronderzoek plaaatsvinden.
Moet nu nog een keer naar Arnhem bellen, want er was vandaag geen IVINNER aanwezig om afspraken mee te maken.
Donderdag bel ik weer naar Arnhem, dan is de betreffende persoon aanwezig en kan ik horen wat deze persoon precies wil, een vooronderzoek of dat hij het chassisdeel met daarin het nummer accepteert!
Voor mij is er dus nog géén probleem, ik ga donderdag concrete afspraken maken om verrassingen bij de herinslag te voorkomen !
Mijn conclusie tot nu toe:
Als je een restauratie met chassiswissel doet, neem dan altijd contact op met de IVINNER van het RDW keuringsstation waar je de auto laat herkeuren.
Vraag die persoon of er een vooronderzoek moet plaatsvinden, maak duidelijke afspraken en noteer met wie je gesproken hebt !!
Alleen dan heb je geen problemen met de herinslag
Na veel intern doorschakelen kwam ik terecht bij de persoon die over de techniek gaat en heb de kwestie voorgelegd aan deze persoon.
Kreeg als antwoord dat ik 50% kans had, dat het zo zou lukken.
Waarom? dit omdat de persoon die de inslag doet (deze persoon heet IVINNER binnen de RDW), dit bepaalt.
Aangezien ik niet meer weet wie ik in 2005 heb gesproken, kan ik dus niet terugvallen op de destijds gemaakte afspraak. (het papier waar ik alles op had geschreven kan ik nergens meer vinden, dom hè ).
Er zijn dus géén regels veranderd, het is puur de persoon die bepaalt hoe het gaat.
In het kort komt het hierop neer.
-Bel met het keuringsstation waar de auto gekeurd gaat worden.
-Vraag naar de persoon die de inslag zal gaan doen (IVINNER) en maak daar afspraken mee.
Deze persoon zal bepalen of er een vooronderzoek moet plaatsvinden, of dat het meenemen van het chassisdeel met het nummer voldoende is.
Noteer de naam van deze IVINNER zodat je weet met wie je deze afspraken hebt gemaakt.
Zo is de werkwijze, volgens de persoon die ik gesproken heb.
Mijn eend ligt uit elkaar in de garage en heb gelukkig nog alle onderdelen liggen incl. origineel chassis, dus kan er nog steeds een vooronderzoek plaaatsvinden.
Moet nu nog een keer naar Arnhem bellen, want er was vandaag geen IVINNER aanwezig om afspraken mee te maken.
Donderdag bel ik weer naar Arnhem, dan is de betreffende persoon aanwezig en kan ik horen wat deze persoon precies wil, een vooronderzoek of dat hij het chassisdeel met daarin het nummer accepteert!
Voor mij is er dus nog géén probleem, ik ga donderdag concrete afspraken maken om verrassingen bij de herinslag te voorkomen !
Mijn conclusie tot nu toe:
Als je een restauratie met chassiswissel doet, neem dan altijd contact op met de IVINNER van het RDW keuringsstation waar je de auto laat herkeuren.
Vraag die persoon of er een vooronderzoek moet plaatsvinden, maak duidelijke afspraken en noteer met wie je gesproken hebt !!
Alleen dan heb je geen problemen met de herinslag
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik ben idd ook erg benieuwd hoe het gaat met het importeren of (in mijn geval) weer terug op nl kenteken krijgen. als ik alles zover heb dat er iemand langs zou kunnen komen zal ik ze eens bellen. het liefste heb ik dan dat ze langs komen, want anders zul je zien dat degene die zegt dat het niet hoeft er niet meer werkt.
douwe
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Net iemand van de rdw langs gehad voor het schouwen. Heeft allerlei nummers genoteerd. Maar heeft aan de koets een label gehangen omdat er onder de auto een nieuw chasis komt. Dus als ik de koets niet meer goed krijg heb ik een probleem.
Dit deed hij zodat als de auto dadelijk klaar is er geen kompleet nieuwe auto staat.
Dit deed hij zodat als de auto dadelijk klaar is er geen kompleet nieuwe auto staat.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
en dat "probleem" snap ik dus niet. stel jij vind een hele mooie koets te koop. wat is er dan in godsnaam mis om die te gebruiken???Tom de Wolff schreef:Net iemand van de rdw langs gehad voor het schouwen. Heeft allerlei nummers genoteerd. Maar heeft aan de koets een label gehangen omdat er onder de auto een nieuw chasis komt. Dus als ik de koets niet meer goed krijg heb ik een probleem.
Dit deed hij zodat als de auto dadelijk klaar is er geen kompleet nieuwe auto staat.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
je mag bij het restaureren maar één onderdeel vervangen. dus, als je je chassis vervangt moet je eerst met je oude koets erop naar de RDW, daar laten inslaan, dan terug, nieuwe koets erop. dan is er géén probleem. Maar wel op het moment dat je met twee vervangen delen bij het keuringsstation komt. Vandaar dat ze labelen, dan is aan te tonen dat er slechts één deel is vervangen.
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33
Dit is dus absolute willekeur en ik zou dat niet accepteren.Pickupduck schreef:Vandaag weer naar de RDW gebeld, vrijdag was er niemand bereikbaar bij keuringsstation Arnhem.
Na veel intern doorschakelen kwam ik terecht bij de persoon die over de techniek gaat en heb de kwestie voorgelegd aan deze persoon.
Kreeg als antwoord dat ik 50% kans had, dat het zo zou lukken.
Waarom? dit omdat de persoon die de inslag doet (deze persoon heet IVINNER binnen de RDW), dit bepaalt.
Volgens mij is het handig om de voorschriften of uitvoeringsbepalingen van de betreffende besluiten te bestuderen en met kopieen van die besluiten naar de RDW te gaan.
OOK een I-vinner dient zich aan de wet te houden!!!!
Mijn kit wilden ze afkeuren ik heb toen gewoon een kopietje van de betreffende wetstekst laten zien en daarme was de kous af.