Vandaag contact gehad met een I-VINNER van keuringsstation Arnhem.
Heb hem de vraag m.b.t. de kwestie "geen vooronderzoek, geen herinslag".
Deze I-VINNER bevestigde dat er sinds enkele weken een gewijzigde werkinstructie betreffende de herinslag is. Dit alles ter voorkoming van fraude met nummers.
Je moet dus idd altijd een vooronderzoek laten doen!!
Voor voertuigen die reeds omgebouwd zijn en waarvan bij de keuring slechts nog de chassispoot met nummer getoont kan worden komt een overgangsregeling.
Dussss........., begin je met het restaureren waarbij een herinslag van deVIN moet plaatsvinden, maak dan altijd een afspraak voor een vooronderzoek !
Had ook via e-mail de vraag gesteld, waarvan hieronder de reaktie van de RDW:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Bij (her) inslag van een Voertuigidentifiecatienummer (VIN) of chassisnummer, moet er eerst een zogenaamd vooronderzoek plaatsvinden. U moet de identiteit van het voertuig en/of gebruikte onderdelen kunnen aantonen. De RDW voert alleen een onderzoek uit en merkt de delen die later geïdentificeerd moeten worden.
Vooronderzoek op verzoek van de klant
Een vooronderzoek vindt plaats op verzoek van de klant in de volgende gevallen:
Voordat bij schadevoertuigen de schade is hersteld, als het VIN opnieuw ingeslagen moet worden;
Voordat bij een versleten of door corrosie aangetast chassis of bodemplaat vervangen moet worden door een nieuw exemplaar;
Voordat u het (historisch) voertuig gaat restaureren;
Voordat er bij reparatie van een voertuig gemaakt gebruikt wordt gemaakt van een nieuwe carrosserie of een nieuw frame;
Als bij een keuring blijkt dat het voertuig is gewijzigd of gerepareerd en hierbij het gedeelte met het VIN is verwijderd, dan is het voertuig waarschijnlijk niet te identificeren. De RDW zal in deze gevallen niet tot herinslag overgaan en geen kentekenbewijs voor dit voertuig afgeven.
Kosten
De kosten van een (her)inslag van een voertuigidentificatienummer (VIN) zijn € 68,00
(€ 26,00 voor de inslag plus € 42,00 voor identiteitsonderzoek).
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Binnenkort worden mijn eenden dus volgehangen met lood en ben ik zeker van herinslag bij de keuring
Groeten, René.