Schokbrekers gezocht, maar dan GOEDE

Alles over de wielophanging
THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » za 27 okt, 2007 20:29

goh wat onbedroezeld hard over die drmpels jagen.
heerlijk.. :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 27 okt, 2007 21:11

en dan binnen 2 jaar knap knak en chassis in 2en

in het boek vreemde eend staat een mooi voorbeeld! met te stugge monroes.

maar zeker gaaf arjan

Mod Punky: Naam gewist.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » zo 28 okt, 2007 00:55

Ik heb ze er onder, wat een verschil. Waar ik normaal de wielen in de wielkasten reed merk je nu niet eens dat er en hobbel is. Echt super. Heb hem zelf 5 slagen lager staan nu. En nog kan ik normaal rijden. Super.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 28 okt, 2007 10:33

Kijk toch beetje mazzel, schokbrekers bij de bure n op kunnen halen :D, maar eh heeft iemand een beschrijving hoe je ze moet monteren? Aan welke kant de afstelknop, voor of achter? Ik bedoel er zit geen handleiding bij of zo.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 28 okt, 2007 10:47

aan de voorzijde kunnen ze niet anders dan met de stofkap naar de veerpot toe, dus afstelknop aan de draagarm kant. De achterste heb ik op dezelfde manier gemonteerd, dus stofkap naar veerpot, afstelknop naar draagarm kant. Ik ga dr vanuit dat dat goed is, want anders kan het niet (iig aan de voorzijden niet) dus, zal wel goed zitten. Gerard Maas kwam ook met deze suggestie, maar zekerheid heb ik ook niet.

Rijden zal nog wel even duren, lol, ik moet eerst mijn wielen er weer onder zetten, en dan nog even op zoek naar goede knipperlicht units.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 28 okt, 2007 11:10

Bij mij zal rijden ook nog wel even duren. Maar is er dan niemand die een officieel montage voorschrift heeft voor de avo's? Je zou toch wel verwachten dat dat er is.

custom blauw
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: di 6 feb, 2007 19:56
Locatie: dalfsen
Contacteer:

Bericht door custom blauw » zo 28 okt, 2007 20:52

de avo's werken op olie. de olie moet onder in staan. anders komt er (lucht) bij en dan veert die niet meer . dus je moet zorgen dat de olie onder in zit. bij avo's moet het afstel knopje het laagste punt zijn. ik had eerst gewone nieuwe schokbrekers gemonteerd en had de achterste verkeerd om en het veerde echt als een fiets pomp. toen omgedraait en het was helemaal goed. ik hoop dat je hier wat aan hebt. ik rij nu zelf ook avo's voor. op maximaal veren en het is helemaal top rijdt bijzonder goed. heb niet meer last van dat de onder kant van de auto de weg raakt en bij inveren in een bocht raken de spartborden niet de band meer. :lol:
ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groeten jochem
mooi blauw is niet lelijk 2cv6 custom, en een mooie ribbelkap uit '59 rat look in aanbouw..
http://www.customblauw.nl.tt/

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 28 okt, 2007 21:46

Dan ben ik benieuwd wie ze goed heeft zitten, want aan de voorkant, past het niet op de manier zoals jij omschrijft. Ik kan me wel vinden in de uitleg, maar zekerheid hebben we nu nog niet eigenlijk. Ik heb ze er dan dus niet goed onder zitten, is zo opgelost, maar ben wel benieuwd hoe het nou moet, zeker ook omdat er dus geen montage handleiding bijzit, alleen maar een onderhouds waarschuwing en een uitleg over de race kwaliteiten.

Er zijn er toch die al langer ermee rijden? die moeten toch wel iets (zeker) weten?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 28 okt, 2007 22:05

past aan de voorkant inderdaad niet met de stelknop aan de voorkant
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 28 okt, 2007 22:38

Ik heb er een mailtje naar avo aan gewaagd, ik vermoed dat ze goed zitten, ik heb es ff zitten kijken naar restauratie verslagen, en kwam meer foto's tegen van shocks op de manier van stofkap naar veerpot toe dan andersom.............

Antwoord van Avo gaat wellicht uitsluitsel bieden

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 29 okt, 2007 09:00

Nu zal ik het wel niet goed lezen, maar ik heb dus de stofkap aan de kant van de veerpot zitten en dan zit dus de afstelknop aan de draagarm kant, wat het laagste punt is toch?

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 29 okt, 2007 09:30

volgens mij is dat alleen de laagste kant als je eend heeeeel laag staat, maar normaal zit je schokbreker een beetje schuin omhoog. Van veerpot naar draagarm, is dan zeg maar bij de draagarm hoger.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » ma 29 okt, 2007 11:51

Klopt, de kant van de draagarm is de "top" of "haute".

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 29 okt, 2007 12:33

Hello,

We have ordered several Avo shocks with a few memebers of our club.
We have been reading the paper that came in the boxes, but we can't find a
montage description. Some are saying you have to "work them in", like
pushing and pulling the shoks 10 times before montage, so the oil is pushed
everywhere in the shock.

And, what is the montage position for a Citroen 2cv?
Should the dustcover over the piston (the plastic part) be facing the front
or the rear?
Or, could you give directions by telling me where the adjust button should
be? At the wheel side (swingarm)?
many thanks for your e-mail

the units do not need to be primed up before fitting,the general movement of
the suspension will do this

the units must be mounted with the adjuster control at the lowest point

i hope this is of help

regards
avo sales deprt
Ik heb ze dus nu fout zitten..........

Toch maar es kijken als de eend weer op de grond staat, wat het laagste punt is. Custom Blauw gaat door voor de hoofdprijs, lol

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 29 okt, 2007 12:58

Dan heb ik het tevallig goed gedaan. Mijn idee was dat de stofhoes vol met water gaat staan als je die naarbeneden laat hangen. Om dat er geen afwater gaatjes inzitten zo als bij een lip demper. Ik heb ze nu (achter) dus met het stelknopje naar de veerpot. Dat punt is bij mij het laagste.

Plaats reactie