backfire schreef:Hoi Pieter-Jan, kun je mij uitleggen wat ze dan doen tijdens de test en wat dan het resultaat moet zijn?
Ze doen gewoon de test zoals bij een normale auto, maar je verlaagt voor de keuring, de achter bandenspanning naar 1.4. Dan moet je voor de keuring, wel gaan onderhandelen anders gaan ze je afkeuren. Dus je begint maar al te ratelen over wat Citroën en Midas zegt, over de problemen met een 2cv tijdens de schokdempertest etc... Dan zullen ze voorstellen om 1.8 bar te zetten en dan moet je er vanachter inzitten. Dit moet je weigeren want dan nog worden ze afgekeurd omdat de test te hard staat. Dus 1.4 en niet meer, dan doen ze de test, is het testresultaat voldoende (ik had 39 nu) dan mag je door. Dan gaat de keurmeester nog wel overleggen met de stationschef. Om verdere problemen te vermijden zal die een groene kaart geven. Er zijn veel gevallen met 2cv's die volledig nieuwe schokdempers hebben en opnieuw worden afgekeurd. Het is stom om 200 euro uit te geven voor schokdempers die nog in orde waren. Het is een tip voor de Belgen op dit forum
Feitelijk komt het er op neer dat je door onderhandelen de keurmeester overtuigt van je gelijk (dat is de test

), in principe mogen ze je geen groene kaart geven omdat ze getest hebben met 1.4 maar als je het rustig uitlegt dan doen ze niet moeilijk.