Wie weet hoe?en legaal?

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
meharieendvooraltijd
Beginner
Beginner

Wie weet hoe?en legaal?

Bericht door meharieendvooraltijd » zo 11 nov, 2007 11:41

Hallo beste lezer,
Ben in bezit van Mehari ( door vorige eigenaar uit Frankrijk "gehaald") zonder papieren/kenteken.
De oude - franse -nummerplaat is wel aanwezig. Wil het oude slechte chassis vervangen door nieuw goed gekeurd chassis.
Heb een en ander bij RDW nagevraagd. Kreeg berg aan informatie en papieren die ik moet hebben waardoor je de moed in de schoenen zakt...
Het belangrijkste schijnt te zijn, dat ik een bewijs van eerste afgifte ( in Frankrijk?) verkrijg.
Weet iemand bij welke instantie ik dan moet zijn en/of ik die instantie zonder de Franse taal goed bij machte te zijn kan benaderen?
Vanzelfsprekend zijn ook andere suggeties/oplossingen meer dan welkom.
Bij voorbaat dank en altijd bereid tot wederantwoord indien dat binnen mijn vermogen ligt.
Mehari/Dyane freak,
Met vriendelijke groeten,
Ron

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » ma 12 nov, 2007 03:28

ai...ai... zonder papieren wordt het erg lastig. minimaal de carte grise heb je nodig.
Ik denk dat je in het departement moet zijn waar de auto gergistreerd was. Maar of ide nog wat hebben....??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 12 nov, 2007 09:09

Kun je niet een chassisnummer en kentekenplaat van een sloopeend gebruiken? Als je dat als basis kunt gebruiken voor een burton, waarom dan niet voor een mehari.

TB
Moderator

Bericht door TB » ma 12 nov, 2007 09:59

Kan Citroen niet iets voor je betekenen in deze kwestie?

Er moet toch wel te achterhalen zijn middels het chassisnummer wanneer de auto is verkocht, door welke dealer en wanneer dat was?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

meharieendvooraltijd
Beginner
Beginner

Goed idee

Bericht door meharieendvooraltijd » ma 12 nov, 2007 10:31

Twécévé schreef:Kun je niet een chassisnummer en kentekenplaat van een sloopeend gebruiken? Als je dat als basis kunt gebruiken voor een burton, waarom dan niet voor een mehari.
Hallo,
Had ik niet aangedacht. Lijkt mij een prima tip.Met dank.
Met vriendelijke groeten.

meharieendvooraltijd
Beginner
Beginner

Reactie

Bericht door meharieendvooraltijd » ma 12 nov, 2007 10:36

Eminence Grise schreef:ai...ai... zonder papieren wordt het erg lastig. minimaal de carte grise heb je nodig.
Ik denk dat je in het departement moet zijn waar de auto gergistreerd was. Maar of ide nog wat hebben....??

Is inderdaad zo, carte de grise... Maar ja hoe vind ik de juiste instantie met mijn minimale kennis en spreekvaardigheid van de Franse taal?
In ieder geval bedankt. De vertalng van die laatse zin in het Frans geeft mij al de nodige hoofdbrekens.
Laat mij maar een subframe van een snel lopende Dromedaris ( Mehari in het frans...)opbouwen...

TB
Moderator

Re: Goed idee

Bericht door TB » ma 12 nov, 2007 11:07

meharieendvooraltijd schreef:
Twécévé schreef:Kun je niet een chassisnummer en kentekenplaat van een sloopeend gebruiken? Als je dat als basis kunt gebruiken voor een burton, waarom dan niet voor een mehari.
Hallo,
Had ik niet aangedacht. Lijkt mij een prima tip.Met dank.
Met vriendelijke groeten.
Dat is ook een optie, maar het is wel jammer natuurlijk. Het mooiste is om het originele chassisnummer te gebruiken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » ma 12 nov, 2007 13:17

Het is belangrijk dat je een bewijs van aankoop hebt, zodat je kan aantonen dat je de wagen legaal hebt gekregen. Verder dient het chassisnummer en eventuele plaatjes met dat nummer op originele en autentieke wijze bevestigd en leesbaar te zijn.
Bij Citroën NL kan je bij de heer Molleman vragen om een verklaring dat een mehari met desbetreffend chassisnumer en kleur daadwerkelijk door Citroën gebouwd is.
Steek ook je licht eens op bij Sander Aalderink in Wormer. Hij heeft een gewoon 2cv-bedrijf en is natuurlijk geen vraagbaak, maar hij heeft mij ook goed geholpen en heeft veel ervaring in dit soort zaken.

Plaats reactie