koude motor start(te) op 1 cylinder
-
- Regelmatige poster
Het duurde even om een elektronische ontsteking te regelen. Vanavond de 123 vervangen door een ruil-ontsteking (DGnition, een kloon?). De motor was koud maar startte direct goed (zo heeft mijn eendje nog nooit gestart). Proefritje gemaakt en de motor draait ook lekker soepel.
Zeer waarschijnlijk is de 123 dus kapot. Ik zal kijken hoe de garantie bij 123 ignition is (2.500 km mee gereden in 2 jaar tijd).
Zeer waarschijnlijk is de 123 dus kapot. Ik zal kijken hoe de garantie bij 123 ignition is (2.500 km mee gereden in 2 jaar tijd).
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
bij mij was het juist hetzelfde heb er nu ook een dg inzitten en lekker dat het ding start en loopt
Michel
Michel
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Heb met grote belangstelling deze discussie gevolgd daar ik EXACT hetzelfde probleem heb, echter zonder 123-ontsteking.
Leerde hieruit wel dat het dus met de ontsteking te maken moet hebben.
Dit doorredenerend zou ik dus de onderbreker moeten controleren, puntjes, tijd, condensator. Is deze denktrant juist???
Vrgrt en bij voorbaat dank voor reactie!
Hassie. PS Bij het op één poot lopen slaat de uitlaat zelfs tegen de carrosserie!!!
Leerde hieruit wel dat het dus met de ontsteking te maken moet hebben.
Dit doorredenerend zou ik dus de onderbreker moeten controleren, puntjes, tijd, condensator. Is deze denktrant juist???
Vrgrt en bij voorbaat dank voor reactie!
Hassie. PS Bij het op één poot lopen slaat de uitlaat zelfs tegen de carrosserie!!!
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.
-
- Regelmatige poster
De uitlaat had het bij mij ook zwaar te verduren.
Het lag bij mijn eend aan de elektronica in de ontsteking dus of het bij jou ook specifiek in de puntjes ed ligt? Mijn advies zou zijn alle contactjes schoonmaken en je ervan verzekeren dat de bobine en bougiekabels goed werk afleveren.
Het lag bij mijn eend aan de elektronica in de ontsteking dus of het bij jou ook specifiek in de puntjes ed ligt? Mijn advies zou zijn alle contactjes schoonmaken en je ervan verzekeren dat de bobine en bougiekabels goed werk afleveren.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
Dag AZL 57, Bij mij is dit zeker niet het geval want ik heb v rij nieuwe bougiekabels.
Wat ik me wel afvraag is of er door het steeds maar weer de kabels erop en eraf halen (van de bougies) of die koolstof kernen niet beschadigd worden. Ik zou danook het liefst kabels hebben met een koperen kern.
Vrgrt.
Hassie
Wat ik me wel afvraag is of er door het steeds maar weer de kabels erop en eraf halen (van de bougies) of die koolstof kernen niet beschadigd worden. Ik zou danook het liefst kabels hebben met een koperen kern.
Vrgrt.
Hassie
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.
- bartje2212
- Regelmatige poster