aandrijfassen
aandrijfassen
als ik hard door een bocht naar links ga (rotonde met piepende banden). Hoor ik een bonkend geluid van rechts(denk ik) voor komen.
Zou mijn aandrijfas tegen het spatbord komen of links tegen het chassis.
Gerard ik denk dat dit echt een vraag voor jou is, dus is een bonkend geluid echt iets voor versleten aandrijfassen of loopt er iets anders aan.
Zou mijn aandrijfas tegen het spatbord komen of links tegen het chassis.
Gerard ik denk dat dit echt een vraag voor jou is, dus is een bonkend geluid echt iets voor versleten aandrijfassen of loopt er iets anders aan.
kontoleer en doe alvast de volgende dingen..
1: zit je scherm goed in de rubbers?
2. smeer je aandrijfassen en je kantelmessen goed. (en gelijk je fussees als je toch bezig bent)
3.Als je je kantelmessen smeert, kontroleer dan ook even of je trekstangogen niet erg uitgesleten zijn.
4.Kontroleer ook gelijk even de speling op je aandrijfassen en fussees.
we lezen wel weer wat je gevonden hebt!
succes,
Bjorn
1: zit je scherm goed in de rubbers?
2. smeer je aandrijfassen en je kantelmessen goed. (en gelijk je fussees als je toch bezig bent)
3.Als je je kantelmessen smeert, kontroleer dan ook even of je trekstangogen niet erg uitgesleten zijn.
4.Kontroleer ook gelijk even de speling op je aandrijfassen en fussees.
we lezen wel weer wat je gevonden hebt!
succes,
Bjorn
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
inderdaad lelijke eend,
Dat heb ik al een keer eerder gehad, alleen nu klonk het wel een beetje hard voor een tie wrap.
De kantelmessen zijn vervangen, de trekstangogen waren goed. Net wiellagers, fuseepennen vervangen en goed gesmeerd.
Bjorn,
He controleer ik of ik niet te veel speling heb op mijn aandrijfassen. Er zit namelijk nogal wat speling op, maar aandrijfassen zijn nogal duur.
Dat heb ik al een keer eerder gehad, alleen nu klonk het wel een beetje hard voor een tie wrap.
De kantelmessen zijn vervangen, de trekstangogen waren goed. Net wiellagers, fuseepennen vervangen en goed gesmeerd.
Bjorn,
He controleer ik of ik niet te veel speling heb op mijn aandrijfassen. Er zit namelijk nogal wat speling op, maar aandrijfassen zijn nogal duur.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
dan zou je ze ff op moeten meten. Maar je kunt ze ook even voelen. Als je met je hand een as vastpakt en 'm dan op en neer beweegt mar er niet teveel speling opzitten.. Maarja, was nu veel en wat is weinig.. Een beetje moeilijk te beschrijven, zoiets moet je voelen..
Als je kantelmessen het niet zijn en je hebt alles (inclusief aandrijfassen) goed gesmeerd dan kan het bijna niets anders zijn...
Misschien je veerpotten, maarja, die bonken eigenlijk nooit ofzo.....
Ik heb eigenlijk alleen nog maar aandrijfassen en kantelmessen horen en voelen bonken...
Rijd anders ff langs een eendenspcialist in de buurt..
Maarja, echt duur hoeven tweede hands assen niet te zijn toch?
Maar hoorje trouwens 1x klonk? of hoor je klonk,klonk,klonk,klonk...etc.? in de bocht?
Ik heb namelijk wel eens gehad dat de velg aan de binnenkant zo rot (en dus dik) was, dat ie de stuurkogel raakte..
gr Bjorn
Als je kantelmessen het niet zijn en je hebt alles (inclusief aandrijfassen) goed gesmeerd dan kan het bijna niets anders zijn...
Misschien je veerpotten, maarja, die bonken eigenlijk nooit ofzo.....
Ik heb eigenlijk alleen nog maar aandrijfassen en kantelmessen horen en voelen bonken...
Rijd anders ff langs een eendenspcialist in de buurt..
Maarja, echt duur hoeven tweede hands assen niet te zijn toch?
Maar hoorje trouwens 1x klonk? of hoor je klonk,klonk,klonk,klonk...etc.? in de bocht?
Ik heb namelijk wel eens gehad dat de velg aan de binnenkant zo rot (en dus dik) was, dat ie de stuurkogel raakte..
gr Bjorn
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Aandrijfassen
Als ik nu naar alle verhalen gelezen te hebben denk ik echt dat je buitenste aandrijfas kapot is(dit is soms erg moeilijk te voelen)en zelfs als hij warm wordt maakt hij herrie en koud niet,Dus stilstaand is dit soms niet te voelen.Maar er
bestaan hele goeie ruilassen en die kosten toch weer wat minder.
bestaan hele goeie ruilassen en die kosten toch weer wat minder.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ff een andere vraag over de aandrijfassen.
Ik heb ze vandaag verijderd om de rubbers te vervangen, nu zat er onder het rubber aan de wielzijde en het kleine rubber in het midden hetzelfde soort vet.
Onder het rubber aan de bakzijde eens soort van olie.
Volgens de vraagbaak zou onder alle 3 hetzelfde smeermiddel moeten zitten. Dit zou vet zijn.
Weten jullie hier meer van? Kan ik onder het rubber aan de bakzijde ook vet spuiten, of moet dit iets anders zijn. Die olie ofzo?
Ik heb ze vandaag verijderd om de rubbers te vervangen, nu zat er onder het rubber aan de wielzijde en het kleine rubber in het midden hetzelfde soort vet.
Onder het rubber aan de bakzijde eens soort van olie.
Volgens de vraagbaak zou onder alle 3 hetzelfde smeermiddel moeten zitten. Dit zou vet zijn.
Weten jullie hier meer van? Kan ik onder het rubber aan de bakzijde ook vet spuiten, of moet dit iets anders zijn. Die olie ofzo?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Velg
Zoals Bjorn al aangaf zal waarschijnlijk de binnenkant van de velg tegen de fusee komen, doordat de velg roestig opgezwollen is.
Dit kun je zien, niet horen als je hem op krikt en draait want dan zitten er geen krachten op zoals bij rijden in een bocht.
Dit kun je zien, niet horen als je hem op krikt en draait want dan zitten er geen krachten op zoals bij rijden in een bocht.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer: