vreemd geluid als ik in een versnelling zit!
vreemd geluid als ik in een versnelling zit!
Hallo liefhebbers,
Vandaag was ik lekker een stukje aan het cruisen in mijn eendje, en opeens gebeurde er iets raars! Ik zat in mijn 2e versnelling, en toen hoorde ik een gierend/schurend geluid, ik schok me een hoedje! Dus ik trapte mijn koppeling in, en schakelde naar mijn derde versnelling! en weg was het geluid. Maar toen plotseling gebeurde het weer..??!!?? Dus ja dan schieten de zenuwen door je lijf, want je denk dat ie het zal begeven! Op dat moment weer verder geschakeld...en het was weer weg! Dit geluid duurt +/- 4 a 5 seconden.
Weet iemand wat ermee aan de hand is, en heeft iemand e.v.t. een oplossing?
Vriendelijk Duck-groeten,
Hayte
Vandaag was ik lekker een stukje aan het cruisen in mijn eendje, en opeens gebeurde er iets raars! Ik zat in mijn 2e versnelling, en toen hoorde ik een gierend/schurend geluid, ik schok me een hoedje! Dus ik trapte mijn koppeling in, en schakelde naar mijn derde versnelling! en weg was het geluid. Maar toen plotseling gebeurde het weer..??!!?? Dus ja dan schieten de zenuwen door je lijf, want je denk dat ie het zal begeven! Op dat moment weer verder geschakeld...en het was weer weg! Dit geluid duurt +/- 4 a 5 seconden.
Weet iemand wat ermee aan de hand is, en heeft iemand e.v.t. een oplossing?
Vriendelijk Duck-groeten,
Hayte
Re: vreemd geluid als ik in een versnelling zit!
Toplager (lagertje achterin je motor waar de priseas van de versnellingsbak in zit) misschien? Kun je verder niks aan doen.
La vie est belle.
-
- Heavy user
Re: vreemd geluid als ik in een versnelling zit!
Uh, vervangen misschien ?Handjes schreef:Toplager (lagertje achterin je motor waar de priseas van de versnellingsbak in zit) misschien? Kun je verder niks aan doen.
Afblijven.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Het kan ook heel goed het lagertje wat tussen de priseas en de hoofdas zit.
Controleer zeker de versnellingsbakolie.Als het dat lagertje is,motor en bak uitbouwen
Bovendeksel en achterdeksel eraf,schakelstangen eruit.achterste moer eraf,hoofdas
eruit,lagertje vernieuwen en alles weer juist monteren,Flinke klus.Of een andere bak.
Controleer zeker de versnellingsbakolie.Als het dat lagertje is,motor en bak uitbouwen
Bovendeksel en achterdeksel eraf,schakelstangen eruit.achterste moer eraf,hoofdas
eruit,lagertje vernieuwen en alles weer juist monteren,Flinke klus.Of een andere bak.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
maar je rook ook nix ofzo??
ik schrok wel toen me de WD-40 ging verdampen (ter hoogte van de warmtewisselaar) na het vernieuwen van mn snaar!! begon nl te denken dat mn ventilator los zat.....
PS, zet ff automatisch aanmelden aan, anders ben je er steeds als gast....
ik schrok wel toen me de WD-40 ging verdampen (ter hoogte van de warmtewisselaar) na het vernieuwen van mn snaar!! begon nl te denken dat mn ventilator los zat.....
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
We zijn liever gastvrij, dan weten we zeker met wie we te doen hebbenTom Duckpower schreef:maar je rook ook nix ofzo??
ik rook niets speciaals... plots zag hanzz damp uit het dashboard komen.
toen zijn we maar gestopt. effe moter laten afkoelen, ventilator vastgezet, en doorgereden, wel af en toe gecheckt.
1977 Mehari
-
- Beginner
- Contacteer:
het gierende, scharapende geluid hoorde ik 25 jaar geleden ook bij mijn toenmalige eend......
Bij de dealer was de drukgroep/koppelingsplaat vernieuwd......na een paar weken kwam dat vervelende geluid als de motor goed warm was...alleen bij het rijden. Dus met een koele motor kon er bij de bekende rotterdamse dealer niets geconstateerd worden....ANWB wist het ook niet op de vluchtstrook.
Na een half jaar op een koude winterdag was het geluid er bij het starten reeds en de dealer hoorde het nu ook....oei, meneer, dan moeten we misschien de moto erl even uitbouwen...
Na een half uur kwam de mededeling dat men 0,9 liter versnellingsbakolie had bijgevuld.....er bleek helemaal geen aftapplug aanwezig te zijn.....vergeten bij de koppelingsplatenvernieuwing??? Niemand weet het?
Half jaartje zonde versnellingsbakolie gereden?
In ieder geval daarna nooit meer problemen gehad.
Bij de dealer was de drukgroep/koppelingsplaat vernieuwd......na een paar weken kwam dat vervelende geluid als de motor goed warm was...alleen bij het rijden. Dus met een koele motor kon er bij de bekende rotterdamse dealer niets geconstateerd worden....ANWB wist het ook niet op de vluchtstrook.
Na een half jaar op een koude winterdag was het geluid er bij het starten reeds en de dealer hoorde het nu ook....oei, meneer, dan moeten we misschien de moto erl even uitbouwen...
Na een half uur kwam de mededeling dat men 0,9 liter versnellingsbakolie had bijgevuld.....er bleek helemaal geen aftapplug aanwezig te zijn.....vergeten bij de koppelingsplatenvernieuwing??? Niemand weet het?
lekker voor je bak!!!!! toch wel een sterk bakkie he!!!!!!!!!!comcase schreef:het gierende, scharapende geluid hoorde ik 25 jaar geleden ook bij mijn toenmalige eend......
Geen aftapplug? Lijkt me sterk. En bij koppeling vervangen kom je niet eens in de buurt van je versnellingsbak...comcase schreef:Na een half uur kwam de mededeling dat men 0,9 liter versnellingsbakolie had bijgevuld.....er bleek helemaal geen aftapplug aanwezig te zijn.....vergeten bij de koppelingsplatenvernieuwing???
La vie est belle.
-
- Regelmatige poster