Punky's Motorrevisie

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 1 dec, 2007 11:19

Ja idd zijn heel dun maar kijk, dit is het onderste stukje hea, daarboven is de wand alweer wat dikker. Maar ik vond ze bij mij ook erg dun, ja. ;)

Ziet er verder trouwens keurig uit, maar wat een gigantisch oliefilter :lol: :D
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 1 dec, 2007 16:46

backfire schreef:Mijn god die cilinders zijn echt dun D, wist niet dat dat zo erg was.

Zijn dat Visa zuigers D?
Volgens mij zijn het dezlfde zuigers als van een Visa, maar zeker weten doe ik het niet.

Volgens mij was de andere kant van de cilinderwand dikker. Ik zie dat ik net foto's gemaakt heb van de onderkant en die is smaller, omdat hij daarmee in het blok zelf valt. Misschien dat DUKW foto's kan maken van de bovenkant ter vergelijking. Ik ga het zaakje namelijk niet meer demonteren.

Oliefilter is voor VAG dieselmotoren. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 1 dec, 2007 17:58

Je bent al een tijdje bezig zo, maar het resultaat tot nu toe mag er zeker zijn!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 1 dec, 2007 19:46

Staat meer stil dan dat ik er mee bezig was hoor. :wink:

Oja over de cilinders. Er is 1,5mm af, dus 3mm in de diameter.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » za 1 dec, 2007 21:55

heey punky

lekker bezig man. ziet der allemaal netjes uit. ik zal ook wel een soort van foto reportage maken als ik ga bouwen denk dat het volgende weekend gaat worden als het goed is . in ierder geval voor het nieuwe jaar :lol:.

greets dukw

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 2 dec, 2007 07:25

Kun je dan een foto maken van de bovenkant van de cilinders, dan zie je misschien beter dat de wand aan die kant dikker is als aan de onderkant. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » di 4 dec, 2007 16:39

is goed gaat ik doen. als ik ze heb.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 4 dec, 2007 17:00

ziet er gelikt uit punky! ga zo door 8)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 4 dec, 2007 17:38

dun ja pas op niet te vast draaien dan druk je hem je kop in!!!!!! en gaat ie aanlopen (de zuiger tegn kop) je houd namelijk niks over aan ruimte zoveel compressie zit er in.
wel goeie spruitstuk pakkingen gebruikt? niet van die goedkope die verbranden??

succes ziet er goed uit,

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 4 dec, 2007 23:56

Ik kreeg het advies om hem aan te draaien tot 30Nm dat is strakker als de vraagbaak voorschrijft, maar was beter. Zo zal ie ook wel gehoond zijn neem ik aan.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 7 dec, 2007 11:35

Vandaag de uiltaapijp aangepast voor de montage van een lambdasonde. Hiervoor was een pijp van een Clio donor om het gedeelte met de schroefdraad om te zetten. Bij het monteren is wel de schroefdraad van de sonde gemold helaas, dus moet ik op zoek naar een andere. Ben nu wel an het twijfelen tussen een sloper of een nieuwe. Mijn vraag is alleen:
Gaat zo'n sonde in 1x kapot of slijt deze langzaam. Waardoor de meting van een gebruikte sonde dus al snel af kan wijken?

Ook de eend even laten wegen bij de weegbrug en dat levert schrikbarende getallen op.
Gewicht volgens RDW (bij invoer): 570kg.
Tegenwoordig: 75kg lag er nog wel een beetje spul in van Spa, maar boven de 730kg zal het zeker blijven.) :shock:
Gelukkig betaling ik belasting voor 570kg. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » vr 7 dec, 2007 14:00

Ik weet niet of een lambda sonde in een keer kapot gaat of niet, maar een neuwe is schreuwend duur dus ik zou de sloop nog even een bezoekje brengen.

Wat voor Y pijp heb je trouwens?, ben benieuwt naar het model en je ervaringen.

Groetjes, Bart

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 7 dec, 2007 15:03

Heb de Y-pijp tijdelijk op een standaard blokje gehad en ik kreeg het idee dat hij sneller stijgt en zakt in toeren dan bij een gewone demper. Echte merkbare winst weet ik zo niet. Maar een betere doorstroming zou positieve effecten moeten hebben. Je krijgt er wel een ander geluidje door. :wink:

Afbeelding
Ypijp opnieuw in de kachellak

Afbeelding
Afbeelding
Deze moet nog in de lak. :wink:

Gisteren van sinterklaas nog de onderdelen gehad voor het zelfbouwmetertje. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » vr 7 dec, 2007 17:03

heey punky

ben je der al uit hoe het helemaal wrkt met dat die sonde want zit der ook over te denken.

maar hebwel eens gehoort dat het beste is om gewoon je 1st demper der tussen te houden zitten en 2 pijpen daar op voor de beste prestaties

weet niet wat daar van waar is.

greets dukw

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 7 dec, 2007 18:31

misschien domme vraag Punky, maar waar heb je je sonde gemonteerd? Toch niet te ver van de cilinder vandaan?

Slijtage is volgens mij een langzaam aan process, het is gewoon een chemische reactie welke een spanning opwekt. Na verloop van tijd zal dit onder een bepaalde waarde komen.

Sonde is niet zo duur als je maar zoekt 40 tot 70 euro is zeker te doen. Sommige sloperijen vragen voor een gebruikte 25 euro, belachelijk.

Je kunt ze testen met een gasbrander en multimeter.

Plaats reactie