hoe kaal?

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 7 mei, 2003 20:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

hoe kaal?

Bericht door Truudsje » ma 6 nov, 2006 12:09

Hoi mensen,

Wij zijn dus bezig met de restauratie van ons eendje en we zijn nu bezig met het chassis. We willen het chassis tectyleren (het chassis is nog onbehandeld en goed, maar veel zaken zoals achteras zijn wel al behandeld) en vragen ons nu af hoe kaal moeten we het schuren?
Oude tectyllagen verwijderen om te kijken of er toch roest onder zit? Of niet?
En zouden jullie het chassis helemaal strippen zodat je overal goed bij kan of niet?

Geef maar tips, want we kunnen die gebruiken!

Groetjes!

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 6 nov, 2006 18:28

buitenop hoef je het niet helemaal te strippen.
Wel alle randjes en naadjes en overal waar 2 delen op elkaar zitten.
De grote vlakke platen hoeft niet.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

gerbenv6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 163
Lid geworden op: za 14 jan, 2006 23:44
Locatie: Emmeloord

Bericht door gerbenv6 » wo 15 nov, 2006 23:42

Wel even alle holle delen bekijken en opnieuw behandelen met tectiel oid.
Wat is er nou mooier dan een lelijke eend?
2cv6 spécial 1986

Jorg
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 25 jan, 2006 17:26
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Jorg » vr 17 nov, 2006 20:37

Ik zou in ieder geval (nu je toch bezig bent) de voor- en achtertrein demonteren, net als de benzinetanksteun. Kun je overal goed bij.

Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 7 mei, 2003 20:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Truudsje » zo 19 nov, 2006 19:37

Dank voor alle tips!

We hebben inderdaad wat onderdelen eraf gehaald zodat we makkelijker bij bepaalde plekjes kunnen en het begint aardig op te schieten. Chassis is bijna kaal en we hopen volgende week te kunnen gaan behandelen!

Fotos volgen nog, nog geen tijd gehad voor update van onze restauratiepagina, schuren is even belangrijker en leuker!

Gebruikersavatar
Roodrunner
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 13 aug, 2005 18:32
Locatie: Venray

Tectyl weghalen

Bericht door Roodrunner » wo 5 dec, 2007 19:04

Met verfstripper warmmaken (oppassen dat je het niet teheet stookt en in de fik vliegt!) met plamuurmes en krabber is het dan gemakkelijk los te steken (of te krabben). Laagje wat dan overblijft met thinner afvegen. :P

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » do 6 dec, 2007 12:05

Ik zou em niet tectyleren
in de hamerite zetten tectyl droogt uit.
ik zie het bij mijn eigen duck ook.
en nu die van johannes in de hammerite staat lijkt dat veel beter.
Tis maar een tip zie maar wat je daar mee doet :lol: :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2164
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 6 dec, 2007 13:06

Ik heb nog weinig goeds gezien van hammerite, maar probeer maar.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » do 6 dec, 2007 13:18

stoom cleaner op 90 graden als dat niet wil tinher of benzine op een doek (na stoom cleaner heel goed laten drogen en/of binnen kant afplakken
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 6 dec, 2007 14:42

André Post schreef:Ik heb nog weinig goeds gezien van hammerite, maar probeer maar.
nee hammerite is troep. veels te hard en reageert ook vaak met bestaande verfsoorten. de vorige eigenaar van mn eend had m er ook mee behandeld :cry:
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » do 6 dec, 2007 19:13

uhhh, gaan we even reageren op een topic van 19 november 2006 ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 6 dec, 2007 20:22

Patrick Hoskam schreef:uhhh, gaan we even reageren op een topic van 19 november 2006 ?
haha
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 7 dec, 2007 11:00

Ik zat het mij al een tijdje a te vragen, eend van truudsje rijdt zelfs al weer.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 7 dec, 2007 14:23

backfire schreef:Ik zat het mij al een tijdje a te vragen, eend van truudsje rijdt zelfs al weer.
ben ik wel benieuwd hoe het klusje geklaard is is en wat de ervaringen met deze methode waren.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie