Bericht
door Spookeend » zo 9 dec, 2007 08:41
Opsomming van dingen die je tegenkomt als je gaat channelen:
Ik begin wel, met wat ik tot nu "bedacht" heb.
1. de hoogte van je motorkap verandert, dus als het tegen zit, moet je je olie koeler verplaatsen, en je dynamo lager plaatsen. Oliekoeler verplaatsen omdat de opening in je motorkap dusdanig veel lager komt, dat de rijwind veel minder makkelijk door de lamellen kan stromen.
1.1 het kan ook anders, nl. je blok en bak een paar cm laten zakken, tussen het chassis, maar daar moet ik nog eens goed naar kijken. Het geheel komt dan ook iets naar achter toe.
2. kolamp steun inkorten (is denk ik niet echt een probleem, toch?
3. Spatboorden aanpassen, zodat je ze nog kunt monteren. Evt "uitrollen" zodat je nog kunt sturen.
4. Je pedalen en alle andere bedieningen voor de motor en bak, komen lager te zitten. Ik zou waarschijnlijk het schutboord overmidden zagen, een deel eruit halen en het onderderste deel omhoog brengen. Dan blijft alles op dezelfde plek zitten.
5. Het maken van een "tunnel" over je chassis, en daar je koets aan lassen, op de hoogte van de dorpels. Je moet dan wel de bodem uit je koets zagen............, tenminste, wat er dan nog van over is, hahahaha
6. het aanpassen van de veerstops. Die zullen eerder de draagarmen moeten stoppen, anders heb je na de eerste hobbel je spatboorden weer op de originele hoogte zitten.
7. Is niet het laatste, denk ik, maar wel het minst makkelijk op te lossen. het probleem van een lekke band achter. Als je m zover laat zakken, dan komt je band niet meer onder spatboord vandaan. Dus, als je een lekke band rijdt dan zul je het spatboord moeten verwijderen om het wiel te wisselen.
Ik had al zitten denken om het systeem van een DS te pikken. Zodat je met 1 bout, het hele spatboord kunt loshalen.
Iemand verder nog ideeen??
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed