jullie kosten chassiswissel?
jullie kosten chassiswissel?
Eigenlijk had ik mijn eendwens al opgegeven wegens geldgebrek, maar nu heb ik wel een heel aantrekkelijk aanbod gekregen in de vorm van een Dyane met een kapot chassis.
Dat moet natuurlijk vervangen worden, maar de vraag is of dat me financieel lukt (hoewel ik dan wel de tijd heb, apk is toch verlopen dan).
Zijn er hier mensen die een kale chassiswissel hebben gedaan, dus zonder verdere opknapbeurt ofzo (de dyane is schijnbaar al aardig lelijk, dat mag hij wat mij betreft blijven) en wat heeft dit gekost?
Een jaar geleden heb ik wel meegedaan aan een chassiswissel van een eend (van Steffan) en ik dacht dat dat zo'n 1000 eu gekost heeft, zijn er mensen die het voor minder hebben gedaan? Hebben jullie nog tips om het zo goedkoop mogelijk te houden, zonder dat hij in korte tijd weer doorbreekt? (zijn er bijvoorbeeld goede tweedehands chassis te vinden)
Dat moet natuurlijk vervangen worden, maar de vraag is of dat me financieel lukt (hoewel ik dan wel de tijd heb, apk is toch verlopen dan).
Zijn er hier mensen die een kale chassiswissel hebben gedaan, dus zonder verdere opknapbeurt ofzo (de dyane is schijnbaar al aardig lelijk, dat mag hij wat mij betreft blijven) en wat heeft dit gekost?
Een jaar geleden heb ik wel meegedaan aan een chassiswissel van een eend (van Steffan) en ik dacht dat dat zo'n 1000 eu gekost heeft, zijn er mensen die het voor minder hebben gedaan? Hebben jullie nog tips om het zo goedkoop mogelijk te houden, zonder dat hij in korte tijd weer doorbreekt? (zijn er bijvoorbeeld goede tweedehands chassis te vinden)
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
dat was ik sowieso ook van plan mits ik een ruimte kan vinden. niet alleen goedkoop, maar ook heel leuk is mijn ervaring...
Is een tweedehands chassis met evt een beetje werk een aanrader of is het een potentiele brok ellende? Kun je aan een 2cv chassis een beetje zien wat ie in de toekomst gaat doen of gaat het ineens verkeerdmet rotten? Dan kun je blijven wisselen...
Is een tweedehands chassis met evt een beetje werk een aanrader of is het een potentiele brok ellende? Kun je aan een 2cv chassis een beetje zien wat ie in de toekomst gaat doen of gaat het ineens verkeerdmet rotten? Dan kun je blijven wisselen...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
Nee hoor, een chassis dat er slecht uitziet is vaak nog prima te redden! Zolang het niet geplooid is en alle naden niet opengerot zijn, zijn ze prima te restaureren. Gewoon de boven en/of onderplaat verwijderen en de structuur aan de binnenkant lassen indien nodig, behandelen en weer nieuwe platen oplassen. Bekijk dat chassis van de Dyane maar eerst eens goed, is niet noodzakelijk verloren.
Ik ben nog niet wezen kijken, maar de apk verloopt dinsdag, dus heel erg verschrikkelijk zal hij er niet aan toe zijn. Ik heb gehoord dat er wat lapwerk aan de koets zit en dat ie gewoon lelijk is omdat er nooit echt voorzichtig mee is gedaan, deuken in de spatborden enzo. Maar dat zoek ik juist.
Het chassis van deze is waarschijnlijk geknikt, dus dat lijkt me niet echt redbaar meer.
Jammer dat we vorig jaar het oude chassis hebben weggegooid, al was die niet echt meer de moeite waard volgens mij.
Het chassis van deze is waarschijnlijk geknikt, dus dat lijkt me niet echt redbaar meer.
Jammer dat we vorig jaar het oude chassis hebben weggegooid, al was die niet echt meer de moeite waard volgens mij.
Het chassis dat vorig jaar onder Steffan's eend is gezet was 595 dacht ik. Komt nog een lading boutjes en clipjes en plakkertjes enzo bij, maar dan?
Ik ben zelf geen lasser, dus een brak chassis oplappen zal me waarschijnlijk ook een ferme bak geld kosten.
Wat zijn de verschillen tussen een eendchassis en een dyanechassis? En een acadyanechassis is langer toch?
Ik zal sowieso eerst eens gaan kijken, dan horen jullie wel of het wat zal worden.
Ik ben zelf geen lasser, dus een brak chassis oplappen zal me waarschijnlijk ook een ferme bak geld kosten.
Wat zijn de verschillen tussen een eendchassis en een dyanechassis? En een acadyanechassis is langer toch?
Ik zal sowieso eerst eens gaan kijken, dan horen jullie wel of het wat zal worden.
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Een 2dehands chassis is ook niet noodzakelijk een hoop ellende. Je kijkt en stelt vast hoe het er aan toe is met het ding. Net zoals je dat inspecteert als het nog onder een auto zit. Het is niet omdat die dingen al enkele jaren onder een auto zitten dat ze rot zijn en gaan plooien. Mijn chassis zit er al 40 jaar onder, niet bijster veel roest aan te zien. Hangt af van de behandeling en de kwaliteit.
Er zijn genoeg mensen die een rotte Ami8 afbreken en waar dan een roestvrij chassis vanonder komt rollen. Lullig voor die Ami8, maar perfect voor jouw project!
Kosten moet je altijd wat ruimer rekenen, als de carrosserie ook rot is en je hebt eigenlijk alleen maar geld om een chassis te vervangen, sja...Een Dyane mag er volgens jou dan wel lelijk uitzien (ieder zijn ding) maar rot mag hij in ieder geval niet zijn, en dat zijn ze heel vaak wel.
Er zijn genoeg mensen die een rotte Ami8 afbreken en waar dan een roestvrij chassis vanonder komt rollen. Lullig voor die Ami8, maar perfect voor jouw project!
Kosten moet je altijd wat ruimer rekenen, als de carrosserie ook rot is en je hebt eigenlijk alleen maar geld om een chassis te vervangen, sja...Een Dyane mag er volgens jou dan wel lelijk uitzien (ieder zijn ding) maar rot mag hij in ieder geval niet zijn, en dat zijn ze heel vaak wel.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het verschil tussen een 2cv en een dyane chassis is alleen dat een dyane chassis verstevigingsplaten op het bekende knikpunt had zitten en de 2cv niet. Ik meen dat latere 2cv's die platen wel eens meekregen. Deze zitten op de plek waar de voetenbak zit aan de zijkant van het chassis. Zo te controleren dus.
Als je geen laservaring hebt, dan zou ik voor een nieuw chassis gaan. Weet je zeker dat het goed is en laswerk uitbesteden is best veel werk.
Kosten zou ik zelfs nog iets hoger willen stellen als 1000,- (ik ga dan wel uit van een kataforese behandeld chassis). Je moet al snel wat klein spul erbij tellen en doe jezelf een lol en hang er ook meteen een nieuwe remleiding onder. Nu kun je er goed bij, straks niet meer.
Ook zul je de nodige roestwerende middelen moeten kopen, die de kosten ook aardig kunnen ophogen.
Maar als je het doet, doe het dan goed.
Ik denk zelfs dat je met een eend goedkoper uit zult zien, omdat dat meer voor te krijgen is, ook tweedehands en zo kun je de kosten wat bedwingen. Ik weet het gevaarlijke opmerking, zal nu wel de dyanelui op mijn dak krijgen.
Als je geen laservaring hebt, dan zou ik voor een nieuw chassis gaan. Weet je zeker dat het goed is en laswerk uitbesteden is best veel werk.
Kosten zou ik zelfs nog iets hoger willen stellen als 1000,- (ik ga dan wel uit van een kataforese behandeld chassis). Je moet al snel wat klein spul erbij tellen en doe jezelf een lol en hang er ook meteen een nieuwe remleiding onder. Nu kun je er goed bij, straks niet meer.
Ook zul je de nodige roestwerende middelen moeten kopen, die de kosten ook aardig kunnen ophogen.
Maar als je het doet, doe het dan goed.
Ik denk zelfs dat je met een eend goedkoper uit zult zien, omdat dat meer voor te krijgen is, ook tweedehands en zo kun je de kosten wat bedwingen. Ik weet het gevaarlijke opmerking, zal nu wel de dyanelui op mijn dak krijgen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
- Locatie: Apeldoorn
Sinterklaas eraf,Dyane rijders erop dus?Punky schreef:Ik weet het gevaarlijke opmerking, zal nu wel de dyanelui op mijn dak krijgen. [/size]
Laatst gewijzigd door Hanzelman op za 15 dec, 2007 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.