charleston tuning schreef:bij de burton car vertelde hun mij dat het inrijden juist langer duurt met alleen zuigerveren vervangen, dit i.v.m. de cilinder die na al die jaren al super glad was!
mij is verteld om bij het vervangen van de veren, de binnenkant van de cilinders diagonaal licht te schuren. dit om de nieuwe veren makkelijker (en beter) op de cilinders te laten "inrijden"
mijn manier van inrijden was iig als volgt:
1ste 500 km eigenlijk niet boven de 80 uit en niet te veel toeren bij het optrekken (staan van die rode streepjes op de teller) aan het einde van die 500 km een aantal keer (als ie goed warm is) voorzichtig eens even naar de 90 toe.
na 500 km alle olie + filter vervangen, kleppen stellen en algehele controle.
daarna in stappen van 500 km telkens 10 km/ uur erbij. dit idd wel een beetje afwisselend.
en na een 2000 a 2500 km mag je af en toe voluit. bij 5000 km een grote beurt en toen vond ik het wel welletjes. vanf dat moment heeft ie ook gewoon goed gelopen.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction