speaker en subwooferbehuizing
speaker en subwooferbehuizing
Heeft iemand hier ook op een makkelijke (en vooral niet te zware) manier zijn gewone boxen en subwoofer weggewerkt in de eend? Ik zat zelf te denken aan een grote MDF plaat waar ik dan mijn gewone boxen in zet en deze plaat wil ik dan laten doorlopen tot op de bodem achter de achterbank om daarin de subwoofer te plaatsen. Is er iemand die dit ook heeft gedaan en mag ik dit is een keer komen zien/luisteren.
Plop
Plop
Plopperdeplop
ik heb achter mijjn achterbank een koferbedekingsplaat gemaakt hier gangen 2 3-wegspeakers in en en grote subwoofer van 300 watt.
Hoe maak je dit? probeer het eerst in karton zodanig dat je de juiste afmetingen hebt en dan gewoon in een plaat. ik heb wel betonplaat gebruikt (had deze nog liggen) maar mdf zal ook wel sterk genoeg zijn.
je mag komen zien maar ik woon wel in belgie
robin
Hoe maak je dit? probeer het eerst in karton zodanig dat je de juiste afmetingen hebt en dan gewoon in een plaat. ik heb wel betonplaat gebruikt (had deze nog liggen) maar mdf zal ook wel sterk genoeg zijn.
je mag komen zien maar ik woon wel in belgie
robin
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Houdt er ook rekening mee dat je bepaalde hoeken moet aanhouden. In de oude folders van Caliber (verkrijgbaar bij de betere audioboer (weer een boer erbij)) stond de berekening. je kunt ook en bestaande kist kopen.
Wat heb je voor een Sub. een voor een kist of een free-air. Mag je achterbak geheel vervallen of wil je ook nog wat mee kunnen nemen? Hoeveel versterkers moet je kwijt en wat sturen ze aan?
Je zou anders een kist kunenn maken die precies achterinpast met alles erin. Als je hem demontabel maakt, kun je ook nog bij je reserve wiel. Versterkers kun je er dan opschroeven. ik zou voor MDF gaan. Let er wel op dat een gesloten kist gelijmd en afgekit moet zijn. (als je het prof. wilt aanpakken tenminste.)
je zou ook een aparte harde hoedenplank kunnen maken met in de kofferbak(je) een losse kist. Ik zou in iedergeval de gewone speakers niet te ver weg stoppen want dan vervagen je hoge tonen. Deze zijn rihtinggevoelig, lage tonen zoals een basskist kun je bijna overal plaatsen, die hoor je toch wel.
Succes
Punky
Wat heb je voor een Sub. een voor een kist of een free-air. Mag je achterbak geheel vervallen of wil je ook nog wat mee kunnen nemen? Hoeveel versterkers moet je kwijt en wat sturen ze aan?
Je zou anders een kist kunenn maken die precies achterinpast met alles erin. Als je hem demontabel maakt, kun je ook nog bij je reserve wiel. Versterkers kun je er dan opschroeven. ik zou voor MDF gaan. Let er wel op dat een gesloten kist gelijmd en afgekit moet zijn. (als je het prof. wilt aanpakken tenminste.)
je zou ook een aparte harde hoedenplank kunnen maken met in de kofferbak(je) een losse kist. Ik zou in iedergeval de gewone speakers niet te ver weg stoppen want dan vervagen je hoge tonen. Deze zijn rihtinggevoelig, lage tonen zoals een basskist kun je bijna overal plaatsen, die hoor je toch wel.
Succes
Punky
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Dit zijn de specificaties van de appartuur die ik wil inbouwen:
Versterker: Lanzar vibe 430 (4*125W RMS)
Subwoofer: Infinity 1220 W max (450W RMS)
Boxen: Pioneer 300 W max (90W RMS) 3 weg
Hoef in principe geen ruimte meer te hebben in de eend maar het zou wel prettig zijn als het demontabel is aangezien ik nog niet weet op dit moment of ik het in de gewone eend zet of in de besteleend.
Plop
Hoef in principe geen ruimte meer te hebben in de eend maar het zou wel prettig zijn als het demontabel is aangezien ik nog niet weet op dit moment of ik het in de gewone eend zet of in de besteleend.
Plop
Plopperdeplop
-
- Regelmatige poster
Surf eens naar http://forum.showyoursound.nl Hier kunnen ze je zeker helpen. Met de gegevens van je sub kunnen ze daar zo uitrekenen wat voor inhoud de kast moet hebben.
Leuk setje trouwens alleen jammer dat je 3-weg speakers hebt. Maak gebruik van een composet (dit is een mid + tweeter + scheidingsfilter). Dat knalt pas lekker !!!
Leuk setje trouwens alleen jammer dat je 3-weg speakers hebt. Maak gebruik van een composet (dit is een mid + tweeter + scheidingsfilter). Dat knalt pas lekker !!!
plop schreef:Dit zijn de specificaties van de appartuur die ik wil inbouwen:
Plop
wil je dood ofzo ????
zal wel een berg herrie komen uit de auto dude.... niet normaal man
vroem vroem ... frut frut....... pprrrrrrrrr POOOOF
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik zou voor een mooi kistje gaan waar alles inpast en die je zo uit de koffer kunt schuiven.
Bij de audioboer hebben ze aanlsuitstekkers die je kunt gebruiken om een demontabele kist te maken.
Ik zal van de week wel eens kijken of ik die berekeningen ergens kan vinden.
Succes
Bij de audioboer hebben ze aanlsuitstekkers die je kunt gebruiken om een demontabele kist te maken.
Ik zal van de week wel eens kijken of ik die berekeningen ergens kan vinden.
Succes
PuNk RoCK LosEr
Hier staan wel enkele foto's op van subwoofers
Klik hier:
http://groups.msn.com/hellseendjes/rhstuning.msnw
Klik hier:
http://groups.msn.com/hellseendjes/rhstuning.msnw