ruitewisserschakelaar met twee standen waarvan 1 interval

Plaats reactie
bearinterest
Beginner
Beginner

ruitewisserschakelaar met twee standen waarvan 1 interval

Bericht door bearinterest » di 8 jan, 2008 13:07

Ik heb een Special uit 1984, dus nog met de oude ruitewisser draaiknop met 4 aansluitingen. Die knop kun je links of rechtsom draaien wat voor de werking niet uit lijkt te maken. Nu zou ik er een interval op willen zetten die alleen bij rechtsom draaien werkt. Linksom zouden de ruitewissers dan gewoon continue werken. Ziet iemand hier mogelijkheden?

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » di 8 jan, 2008 15:44

Die knop is volgens mij origineel geen draaiknop .. als je een zwarte plastic knop met ribbeltjes bedoelt, die als je deze uittrekt de ruitenwissers aanschakelt, dan is het aan/uit.

Maar als je 4 aansluitingen hebt dan zal er ooit iets veranderd zijn... ik heb nooit van zo'n knop gehoord. Misschien ooit aangepast door een van de vorige eigenaren? Heb je misschien een foto?
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

TB
Moderator

Bericht door TB » di 8 jan, 2008 15:53

Ik heb in mijn 84er special ook eendraaiknopje waarbij het niet uitmaakt of je links of rechtsom draait.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 8 jan, 2008 16:58

Het monteren van een wiswas installatie, interval, geef het een naam, lol, kan wel, maar ik heb het alleen langdurig werkend kunnen krijgen met een oud type ruitenwissermotor.

Op de een of andere manier, werkt het terugloop mechaniek stroompje anders bij die nieuwe, en brand soms na 1 keer al je instelbare interval schakelaar uit, doordat er + komt te staan op de massa van dat ding.

Met die oude rw motortjes heb je dat niet, en kan het wel.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

bearinterest
Beginner
Beginner

Bericht door bearinterest » di 8 jan, 2008 17:42

Toen ik mijn eend kocht zat er al een werkende regelbare intervalschakelaar op de plaats van het loze gat in het dashboard. Deze schakelaar staat los van de normale schakelaar. Door waterschade werkt momenteel de intervalschakelaar niet meer. Ik wil nu de wel degelijk originele schakelaar ombouwen zoals ik hiervoor schreef. Vervolgens is het de bedoeling dat de plek die hierdoor in het dashboard vrijkomt wordt opgevuld met een alarmknipperlicht-schakelaar. Die kán natuurlijk ook willekeurig elders onder het dashboard, maar ik probeer mijn eendje overzichtelijk te houden...

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 9 jan, 2008 12:52

De draaibare ruitenwisserschakelaar is een schakelaar die vroeger voor de parkeerlichten gebruikt werd met een ruitenwissersymbooltje erop. Ik heb ook een instelbare intervalschakelaar van hella ingebouwd. Bij een nieuwe ruitenwisser motor. Die werkt probleemloos. Ik heb een aftakking gemaakt aan de schakelaar dus niet aan de motor. Misschien voorkomt dat het bovengenoemd probleem.

Plaats reactie