chassis vervangen, wat vervangen?
chassis vervangen, wat vervangen?
Hallo,
Ik ben van plan het chassis van mijn 2cv spécial te vervangen.
Ik denk eraan dit te vervangen door een Wheels-chassis, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Welke zaken moet ik zeker vervangen of zijn raadzaam om te vervangen?
Alvast bedankt!
Ik ben van plan het chassis van mijn 2cv spécial te vervangen.
Ik denk eraan dit te vervangen door een Wheels-chassis, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Welke zaken moet ik zeker vervangen of zijn raadzaam om te vervangen?
Alvast bedankt!
Op het gevaar af om een hele discussie optestarten, wat niet mijn bedoeling is!
Edit; Vergeet steeds dat er ook vele zuiderburen op het forum zitten, als kaaskop heb ik geen kaas gegeten van hoe de administratieve afhandeling bij hun verloopt.
Vervang je chassis door een RDW gekeurde met papieren.
Misschien moet je hem ook laten schouwen (Dit moeten de kitcar bouwers sinds kort ook weer doen. Kosten+/-E50,-?) en laat na de vervanging door de RDW je chassis nummer opnieuw inslaan. (Kosten +/- E60,-??)
Je moet je eendje tenslotte wel origineel houden.
En je bent legaal bezig wat uiteindelijk resulteerd dat er langer met de eendjes doorgereden kan worden.
Just my 2 cents.
Edit; Vergeet steeds dat er ook vele zuiderburen op het forum zitten, als kaaskop heb ik geen kaas gegeten van hoe de administratieve afhandeling bij hun verloopt.
Vervang je chassis door een RDW gekeurde met papieren.
Misschien moet je hem ook laten schouwen (Dit moeten de kitcar bouwers sinds kort ook weer doen. Kosten+/-E50,-?) en laat na de vervanging door de RDW je chassis nummer opnieuw inslaan. (Kosten +/- E60,-??)
Je moet je eendje tenslotte wel origineel houden.
En je bent legaal bezig wat uiteindelijk resulteerd dat er langer met de eendjes doorgereden kan worden.
Just my 2 cents.
Laatst gewijzigd door Peter v G op za 12 jan, 2008 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij ons gebeurt dit geloof ik helemaal anders.
De garage waar ik ga levert het chassis met een ingeslagen chassisnummer
en de hele papierwinkel erbij, volledig legaal.
De discussie over imitatie/origineel is al dikwijls genoeg gevoerd.
Wat ik eigenlijk wil vragen is:
Welke onderdelen vervangen jullie bij een chassiswissel?
De garage waar ik ga levert het chassis met een ingeslagen chassisnummer
en de hele papierwinkel erbij, volledig legaal.
De discussie over imitatie/origineel is al dikwijls genoeg gevoerd.
Wat ik eigenlijk wil vragen is:
Welke onderdelen vervangen jullie bij een chassiswissel?
2cv spécial 1986
C5 break SX
C5 break SX
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Als je eraan gaat beginnen dan merk je snel genoeg wat je het beste kunt vervangen, zowel omdat het nodig is of preventief. De meeste dingen zijn wel genoemd. Benzine en remleiding, klemmetjes etc. Ook heb je een soort tochtstrip nodig die je tussen chassis en koets doet. Voor de rest wat bouten en clipjes. Kun je gelijk de onderkant van de koets goed bekijken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Kent er iemand trouwens de Belgische procedure om een chassis te vervangen.
Volgens de informatie die ik heb is het:
Chassis kopen dat een homologatie heeft (zijn er ongeveer 6 in België), de verkoper zorgt er dan voor dat het chassisnummer er door Citroën?? wordt ingeslagen en de kous is af.
Denk ik.
Volgens de informatie die ik heb is het:
Chassis kopen dat een homologatie heeft (zijn er ongeveer 6 in België), de verkoper zorgt er dan voor dat het chassisnummer er door Citroën?? wordt ingeslagen en de kous is af.
Denk ik.
2cv spécial 1986
C5 break SX
C5 break SX
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
- Locatie: Grobbendonk - Belgie
Bij mij ging het als volgt;gehomologeerd chassis gekocht vanDG,de verkoper zorgt er voor dat de gevolmachtigde van De Graaf er het chassisnummer inslaagt.Van je oude chassis word het deel met nummer eruit gehaalt(dit moet bij de keuring worden afgegeven)Dan gaat normaal de verkoper met het attest van DeGraaf naar de keuring,samen met de wagen en klaar is het.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Wat ik in dit verhaal ook weer mist.(beetje mijn stokpaardje)is de montage van de veerpotten.Aan de voorzijde moet er bij de moer aan de
veerpotzijde tussen de 1 en 5mm schroefdraad zichtbaar zijn en achter moet er tussen het rubber en de ophangpijp(waar de moeren opzitten)
0 tot 2mm ruimte zitten.Dit is om de wieldrukken van de auto goed te houden.Als je dit fout doet kan de wagen scheef gaan trekken of remmen
veerpotzijde tussen de 1 en 5mm schroefdraad zichtbaar zijn en achter moet er tussen het rubber en de ophangpijp(waar de moeren opzitten)
0 tot 2mm ruimte zitten.Dit is om de wieldrukken van de auto goed te houden.Als je dit fout doet kan de wagen scheef gaan trekken of remmen