Stoterstangbuisje
Stoterstangbuisje
jaja deze ezel heeft een stoterstangbuisje naar de kloten geholpen.
De oude in combinatie met trekken en van binnen uit kloppen met een dop eruit gekregen zonder de kop te beschadigen.
Maar hoe kan ik hem het beste monteren ?
alvast bedankt
groeten
Marc
De oude in combinatie met trekken en van binnen uit kloppen met een dop eruit gekregen zonder de kop te beschadigen.
Maar hoe kan ik hem het beste monteren ?
alvast bedankt
groeten
Marc
-
- Heavy user
Als ik zoiets zou moeten doen (geen ervaring mee) dan zou ik de kop ontdoen van alle onderdelen en in de oven leggen (zo heet mogelijk, zal een graadje of 250 zijn) en het buisje in de vriezer leggen. Zorgen dat beide onderdelen zo koud/heet mogelijk zijn en dan een poging doen om ze in elkaar te schuiven.
Afblijven.
Normaal is daar een gereedschapje wat je zelf moest maken. Een staaf met een groef rondom, daarna wordt ie iets dikker. Het dunne gedeelte pas in de buis. In de groef werd de kogel van een lager gelegd. Door onder druk dit rond te draaien werd de buis in de kop vastgeklemt/gewalst. Ik heb ergens de tekening met de maten. Interesse?
ja perfect
Ja perfect.
Kun je me de tekening sturen
Groeten,
Marc
Kun je me de tekening sturen
Groeten,
Marc
Ik heb zelf ook een keer de buisjes vervangen en naar aanleiding van een soortgelijk vraag hier op het forum staat er een en ander uit gelegt http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=573 ... toterstang
Groetjes en succes, Bart
Groetjes en succes, Bart
-
- Heavy user