stationair goed daarna smoren van motor

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 19 jan, 2008 12:19

bobine? ivm dat luchtje

gheert
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 7 okt, 2007 11:32
Locatie: vlijmen

Bericht door gheert » za 19 jan, 2008 13:08

Geen id, verklaart wel dat t ineens gebeurd en dat ie na afkoelen t wel weer doet. Tja heeft er iemand misschien eentje te leen in de buurt van vlijmen? kunnen we kijken of t hiervan komt
Gheert

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 19 jan, 2008 13:33

helaas geen 2cv bobine liggen hier.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 19 jan, 2008 15:06

waar licht vlijmen? nooit van gehoord!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 19 jan, 2008 15:27

Bij mij om de hoek

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 19 jan, 2008 15:41

In het mooie Brabantse, onder de stank van Den-Bosch. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » za 19 jan, 2008 15:47

heb nog wel een bobine liggen in kaatsheuvel, laat het maar weten

gheert
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 7 okt, 2007 11:32
Locatie: vlijmen

Bericht door gheert » ma 21 jan, 2008 15:23

In mijn eendje bedankt voor het aanbod, maar heb al een andere. Hij was zo verrot dat er gewoon een stuk in de bougiekabel bleef zitten. Alleen heeft de buurvrouw haar auto dwars voor de dam geparkeerd en nu kan ik niet testrijden.

groet Gheert

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 21 jan, 2008 22:06

na plaatsen motor bijna zelfde verschijnsel:S

het enige wat over gezet is van oude motor is onstekingshuis.

zou het dan toch de condensator zijn geweest?

stationair perfect maar zondra er gas gegeven wordt gaat ze ploffen en knallen.

kleppen gesteld, punten gesteld, pakkingen spruitstuk nieuw, caberateur van een goed rijdende eend afgesleuteld. Benzinepompwerkt naar mijn weten.. echt een zoekplaatje dit.
Citroén rolls better than a Rolls!

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » ma 21 jan, 2008 23:09

Ploffen en knallen ontstaat bij een lekkende uitlaatpakking.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 21 jan, 2008 23:12

nee! niet altijd!
condensator kapot! of onsteking niet goed op tijd!
het kan niet aan die motor liggen die is geheel na gekeken! en andere zuigerveren in gekomen destijds.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 21 jan, 2008 23:36

ploffen en knallen is ontsteking, bougies, kabels, bobine, condensator, punten, timing. dubbel checken.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » di 22 jan, 2008 08:45

hoi hoi,

We gaan het toch zoeken in onstekingshuis.
Want twijfel ook niet aan de motor.

Denk eerder de condensator. Want we hebben alleen het onstekingshuis overgezet. Hij deed namelijk bijna hetzelfde als wat hij bij de vorige motor ook deed. Alleen is blauwe rook en tik in de motor geheel verdwenen.
maja dat komt dan ook door plaatsen van andere motor.

Dat moet het zijn.....wordt vervolgt vanavond;)
Citroén rolls better than a Rolls!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » di 22 jan, 2008 08:49

.
ploffen en knallen is ontsteking, bougies, kabels, bobine, condensator, punten, timing. dubbel checken
nieuwe bougies, nieuwe kabels, bobine goed kortom alles wijst stiekem toch naar onstekingshuis. zal er nieuw setje punten en condensator opzetten:)
Citroén rolls better than a Rolls!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 22 jan, 2008 13:05

Bull Frog Bleu schreef:.
ploffen en knallen is ontsteking, bougies, kabels, bobine, condensator, punten, timing. dubbel checken
nieuwe bougies, nieuwe kabels, bobine goed kortom alles wijst stiekem toch naar onstekingshuis. zal er nieuw setje punten en condensator opzetten:)
zoieso! een andere motor en dan geen nieuwe puntjes en condensator??? is volgens mij probleem oorzaak nummer 1
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie