Chassiswissel?? Het zal toch niet waar zijn....
Het 1T-team doet zijn best. Het gaat allemaal erg voorspoedig. Ik ben weer aan het opbouwen. Rubbers en klemmetjes, achteras en benzinetank en leidingen zitten dr weer op. De koets wordt volgende week gelast. Het wil allemaal goed lost komen. Ik heb ook even lekker kunnen oefenen op de blauwe special.
Ik heb een hoop reserve delen nu. Maar de blauwe was lang niet zo goed als mijn eigen rode eend. Vandaag komt de vooras er weer op. Dr moet een nieuw lager in en een nieuw rubberhoes. Zoals jullie me al zeiden: het is een hele leuke klus. En dat is het echt. Het is "grote mensen" mecano. Helemaal top! Maarja nu is mijn eendje verder in goede staat, want als anderen mag geloven kan het ook goed tegen zitten. Maar ik ben dr nog niet. Maar eend zal het goed komen....
Groetjes,
Joop alias Hannibal van het 1T-team.
Laatst gewijzigd door jocira op wo 24 dec, 2003 09:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat type kan ik nog begrijpen maar hoeveel die gelopen heeft....volgens mij is de NAP nooit bij de eendjes tot zijn recht gekomen... beetje naief..plop schreef:Hoe is het motortje (Type?)? En hoeveel heeft die gelopen?Jocira schreef:de deurtjes zijn nog best. dr zit wel iets roest aan maar niet door en doo. Interesse? Na mijn project gaan een aantal zaken de "markt" op. Bv motor, motorkap, deurtjes, achterbumper.
Joop
Plop
Wat brengt morgen.???
Mijn Charleston gaat ook op deze manier uit elkaar. Komt ook nieuw chassis onder (is nog wel goed maar is al eens aan gelast dus gaat preventief vervangen worden). Ben nu bezig om de kabelboom te verwijderen omdat ik ook van plan ben een harde koets van een andere eend erop te zetten (zit echt te veel werk aan mijn koets). Aan de kabelboom heb ik met tairibs (hoe je t ook schrijft...) briefjes gehangen waar het thuis hoort en aantekeningen gemaakt over bepaalde aansluitingen. Dat moet helemaal goed gaan. Verder heb ik in boterhammenzakjes van elk onderdeel de bevestigingsmaterialen bewaart en een briefje erbij waar het van is.
De motor en bak (loopt perfect) zitten er nog in maar er zijn al heel wat onderdelen verwijderd dus gaat er binnen nu en twee weken uit.
Ik wil er per se een origineel chassis onder hebben dus ga komende dagen even contact opnemen met het RDW om precies te achterhalen hoe te handelen (hoor namelijk erg veel verschillende verhalen overal).
Groeten Tom.
De motor en bak (loopt perfect) zitten er nog in maar er zijn al heel wat onderdelen verwijderd dus gaat er binnen nu en twee weken uit.
Ik wil er per se een origineel chassis onder hebben dus ga komende dagen even contact opnemen met het RDW om precies te achterhalen hoe te handelen (hoor namelijk erg veel verschillende verhalen overal).
Groeten Tom.
Informeer de RDW ook even over het feit dat je een andere koets erop gaat zetten. Voordat je het chassis gaat verwisselen, wil de RDW je koets en motor verzegelen of markeren, zodat ze later kunnen zien dat er onder dezelfde eend een ander chassis zit.
Succes en kies een goede behandeling voor je nieuwe chassis.
Succes en kies een goede behandeling voor je nieuwe chassis.
C'est la crème de la crème...
Heb even op de website van het RDW gekeken en voor klassiekers mag je in principe een koets van een andere zelfde auto plaatsen. Ook mag je het chassis wisselen door een originele. Maar ik zal er voor de zekerheid nog een belletje aan wagen.
Een vooronderzoek raden ze wel aan, maar is niet verplicht.
Groeten Tom.
Een vooronderzoek raden ze wel aan, maar is niet verplicht.
Groeten Tom.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Indien ik mijn chassis moet verwisselen neem ik geen risico's: voor ik ook maar 1 enkel moertje of boutje losschroef en voor ik ook maar een bestelformuliertje aanvraag bel/schrijf/fax/mail ik naar de RDW en zorg ervoor dat ik exact en zwart op wit op papier heb staan welk chassis ik er onder mag zetten en wat voor papierwinkel ik moet regelen. Liever 3 maanden met een gebroken chassis stilstaan (in het uiterste geval natuurlijk) dan een 'fout' chassis er onder waardoor ik niet of nooit meer in mijn Eend mag rijden.
En ook heb ik geen zin in omkatten en/of illegaal mijn chassis verwisselen, want als er dan iets gebeurt (ongeval ofzo) en ze komen er achter dat mijn chassis illegaal is gaat mijn Eend de pers in en mag ik alle schade (dus ook letselschade, en die is altijd gigantisch hoog) uit eigen zak vergoeden. Voorbeeldje: 1 dag in het ziekenhuis kost minimaal (dus zonder medische handelingen zoals operaties e.d.) 450 pleuro (of was het nou 1000 pleuro ... ? ).
En ook heb ik geen zin in omkatten en/of illegaal mijn chassis verwisselen, want als er dan iets gebeurt (ongeval ofzo) en ze komen er achter dat mijn chassis illegaal is gaat mijn Eend de pers in en mag ik alle schade (dus ook letselschade, en die is altijd gigantisch hoog) uit eigen zak vergoeden. Voorbeeldje: 1 dag in het ziekenhuis kost minimaal (dus zonder medische handelingen zoals operaties e.d.) 450 pleuro (of was het nou 1000 pleuro ... ? ).
Afblijven.
achteraf valt het reuze mee. Het beste is gewoon een eerlijk chassis te kopen. De juiste papieren dr bij en laten keuren. Het kost het nodige geld en geduld. Eerlijk duurt het langst. De koets hoeven ze niet te verzegelen. Je zal wel de juiste kleur van het kenteken moeten hebben. Zorg ervoor dat het allemaal degelijk gemaakt wordt. Gerotzooi zal direct in het oog springen. Ook hoeft ie nog niet helemaal af te zijn. Ik ben er met een blauw spatbord heen gegaan en er moest nog wat gespoten worden. Maar alles zat er goed op en aan. De kwaliteit van je karretje wordt bij de APK wel gecontroleerd. Je moet wel expliciet naar herinslag van chassis nummer vragen en "geen keuring ivm nieuw chassis" want dat snappen ze niet.
Joop
Joop