Chassiswissel?? Het zal toch niet waar zijn....

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.

Wat moet ik doen...

Gewoon laten maken. Hij is en blijft het waard.
8
20%
Gewoon verkopen. Weg met het ding Je haalt het er nooit meer uit.
0
Geen stemmen
Ik weet wel iemand die um maken wil voor weing.
0
Geen stemmen
Lekker zelf doen. Is best eenvoudig.
32
80%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
jocira
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: di 10 jun, 2003 00:53
Locatie: Lochem

Bericht door jocira » di 16 dec, 2003 18:10

Afbeelding

Het 1T-team doet zijn best. Het gaat allemaal erg voorspoedig. Ik ben weer aan het opbouwen. Rubbers en klemmetjes, achteras en benzinetank en leidingen zitten dr weer op. De koets wordt volgende week gelast. Het wil allemaal goed lost komen. Ik heb ook even lekker kunnen oefenen op de blauwe special.
Afbeelding
Ik heb een hoop reserve delen nu. Maar de blauwe was lang niet zo goed als mijn eigen rode eend. Vandaag komt de vooras er weer op. Dr moet een nieuw lager in en een nieuw rubberhoes. Zoals jullie me al zeiden: het is een hele leuke klus. En dat is het echt. Het is "grote mensen" mecano. Helemaal top! Maarja nu is mijn eendje verder in goede staat, want als anderen mag geloven kan het ook goed tegen zitten. Maar ik ben dr nog niet. Maar eend zal het goed komen....

Groetjes,

Joop alias Hannibal van het 1T-team. :wink:
Laatst gewijzigd door jocira op wo 24 dec, 2003 09:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 24 dec, 2003 00:16

zijn de deurtjes van de blauwe nog goed van onderen?
Hanzz

Gebruikersavatar
jocira
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: di 10 jun, 2003 00:53
Locatie: Lochem

Bericht door jocira » wo 24 dec, 2003 09:29

de deurtjes zijn nog best. dr zit wel iets roest aan maar niet door en doo. Interesse? Na mijn project gaan een aantal zaken de "markt" op. Bv motor, motorkap, deurtjes, achterbumper.

:santa:

Joop

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 24 dec, 2003 09:35

Interesse? Misschien.
Ik weet iemand die een blauwe aan het opknapen is. Rotte achterdeurtjes heeft en dus andere zoekt. Ik mail je wel even.
Hanzzl :wink:

plop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 11 apr, 2003 12:46
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door plop » ma 29 dec, 2003 14:21

Jocira schreef:de deurtjes zijn nog best. dr zit wel iets roest aan maar niet door en doo. Interesse? Na mijn project gaan een aantal zaken de "markt" op. Bv motor, motorkap, deurtjes, achterbumper.

:santa:

Joop
Hoe is het motortje (Type?)? En hoeveel heeft die gelopen?

Plop :twisted:
Plopperdeplop

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » di 30 dec, 2003 11:37

Daar gaat Jocira's eend... :)
1977 Mehari

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » di 30 dec, 2003 12:01

plop schreef:
Jocira schreef:de deurtjes zijn nog best. dr zit wel iets roest aan maar niet door en doo. Interesse? Na mijn project gaan een aantal zaken de "markt" op. Bv motor, motorkap, deurtjes, achterbumper.

:santa:

Joop
Hoe is het motortje (Type?)? En hoeveel heeft die gelopen?

Plop :twisted:
Dat type kan ik nog begrijpen maar hoeveel die gelopen heeft....volgens mij is de NAP nooit bij de eendjes tot zijn recht gekomen... beetje naief..
Wat brengt morgen.???

Gebruikersavatar
jocira
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: di 10 jun, 2003 00:53
Locatie: Lochem

Bericht door jocira » wo 31 dec, 2003 00:11

Het motortje is een A06/635 602 M28/1

De KM's is moeilijk te acherhalen, dr is geen boekie bij.

Groeten,

Joop

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 19 mei, 2004 00:17

Mijn Charleston gaat ook op deze manier uit elkaar. Komt ook nieuw chassis onder (is nog wel goed maar is al eens aan gelast dus gaat preventief vervangen worden). Ben nu bezig om de kabelboom te verwijderen omdat ik ook van plan ben een harde koets van een andere eend erop te zetten (zit echt te veel werk aan mijn koets). Aan de kabelboom heb ik met tairibs (hoe je t ook schrijft...) briefjes gehangen waar het thuis hoort en aantekeningen gemaakt over bepaalde aansluitingen. Dat moet helemaal goed gaan. Verder heb ik in boterhammenzakjes van elk onderdeel de bevestigingsmaterialen bewaart en een briefje erbij waar het van is.

De motor en bak (loopt perfect) zitten er nog in maar er zijn al heel wat onderdelen verwijderd dus gaat er binnen nu en twee weken uit.

Ik wil er per se een origineel chassis onder hebben dus ga komende dagen even contact opnemen met het RDW om precies te achterhalen hoe te handelen (hoor namelijk erg veel verschillende verhalen overal).

Groeten Tom.

Christian
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 mar, 2003 19:32
Locatie: Eijsden

Bericht door Christian » wo 19 mei, 2004 01:26

Informeer de RDW ook even over het feit dat je een andere koets erop gaat zetten. Voordat je het chassis gaat verwisselen, wil de RDW je koets en motor verzegelen of markeren, zodat ze later kunnen zien dat er onder dezelfde eend een ander chassis zit.
Succes en kies een goede behandeling voor je nieuwe chassis.
C'est la crème de la crème...

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 23 mei, 2004 13:45

Heb even op de website van het RDW gekeken en voor klassiekers mag je in principe een koets van een andere zelfde auto plaatsen. Ook mag je het chassis wisselen door een originele. Maar ik zal er voor de zekerheid nog een belletje aan wagen.

Een vooronderzoek raden ze wel aan, maar is niet verplicht.

Groeten Tom.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » zo 23 mei, 2004 14:16

Ik heb op citromobiel een gesprek gehad met iemand van die gegalvaniseerde chassis
die wel TUV goedgekeurd zijn en waarschijnlijk daardoor ook in nederland zouden
moeten toegelaten gaan worden,maar daar zijn ze nog mee bezig.Kan misschien nog
iets voor de europese raad worden.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 23 mei, 2004 15:52

Indien ik mijn chassis moet verwisselen neem ik geen risico's: voor ik ook maar 1 enkel moertje of boutje losschroef en voor ik ook maar een bestelformuliertje aanvraag bel/schrijf/fax/mail ik naar de RDW en zorg ervoor dat ik exact en zwart op wit op papier heb staan welk chassis ik er onder mag zetten en wat voor papierwinkel ik moet regelen. Liever 3 maanden met een gebroken chassis stilstaan (in het uiterste geval natuurlijk) dan een 'fout' chassis er onder waardoor ik niet of nooit meer in mijn Eend mag rijden.

En ook heb ik geen zin in omkatten en/of illegaal mijn chassis verwisselen, want als er dan iets gebeurt (ongeval ofzo) en ze komen er achter dat mijn chassis illegaal is gaat mijn Eend de pers in en mag ik alle schade (dus ook letselschade, en die is altijd gigantisch hoog) uit eigen zak vergoeden. Voorbeeldje: 1 dag in het ziekenhuis kost minimaal (dus zonder medische handelingen zoals operaties e.d.) 450 pleuro (of was het nou 1000 pleuro ... ? ).
Afblijven.

Gebruikersavatar
jocira
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: di 10 jun, 2003 00:53
Locatie: Lochem

Bericht door jocira » zo 23 mei, 2004 16:10

8) achteraf valt het reuze mee. Het beste is gewoon een eerlijk chassis te kopen. De juiste papieren dr bij en laten keuren. Het kost het nodige geld en geduld. Eerlijk duurt het langst. De koets hoeven ze niet te verzegelen. Je zal wel de juiste kleur van het kenteken moeten hebben. Zorg ervoor dat het allemaal degelijk gemaakt wordt. Gerotzooi zal direct in het oog springen. Ook hoeft ie nog niet helemaal af te zijn. Ik ben er met een blauw spatbord heen gegaan en er moest nog wat gespoten worden. Maar alles zat er goed op en aan. De kwaliteit van je karretje wordt bij de APK wel gecontroleerd. Je moet wel expliciet naar herinslag van chassis nummer vragen en "geen keuring ivm nieuw chassis" want dat snappen ze niet.

Joop :wink:

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 23 mei, 2004 16:19

Daar zat ik ook aan te denken, stel dat ik bijvoorbeeld een witte of blauwe koets koop voor m'n charleston (rood op het kenteken). Wat zal het RDW daar van vinden, eerst rood maken?

Plaats reactie